Anonym skriver:
jeg er virkelig meget ked og træt af min vægt, men jeg kan virkelig ikke holde mig fra chokolade og sodavand i peroeder,
jeg kan godt være virkelig motiveret og begynde at ændre kostvaner og begynde at gå tur, men så gå der fra et par uger til et par måneder også få jeg en ned tur (har depression som kommer og gå og et handicappet barn som i perioeder kræver meget) og så kan jeg ikke holde mig fra alt det usunde og have energi til at lave sundt mad osv. jeg bliver nød til at lave 2 retter mad da børnene ikke spiser så meget grønsager osv. +det også skal være inden for økonomiens grænser 
så det ender altid at jeg tager på eller mere på igen 
Når du har energi, så lav en masse sunde retter du smider i fryseren og tag op og varm det, så er det stadig nemt at lave mad til de andre. Grøntsagssuppe kan blendes, smides pasta og kødboller i. Evt brug kyllingekødboller, jeg kan ikke smage den store forskel. Spis det samme som de andre bare i mindre portioner, halvdelen af tallerkenen med grønt. Brug frysegrønt der bare lige skal koges eller steges, eller snit noget gnavegrønt, gulerødder, agurk, tomater, peberfrugter. Snit lidt hvidkål, spidskål kog det lidt op som du vil have det, brug det i stedet for pasta. Rist lidt torskerogn på panden, snit salat til et par dage, lav en hyggelig fisketallerken med æg, rejer, tun, hytteost, salat osv., osv. Og så gjorde jeg noget grænseoverskridende faktisk i går og postede på Facebook at jeg ville smide 10 kg inden sommer men havde brug for lidt hjælp og støtte, så ikke noget med at nøde mig til at tage 2 gange mad, eller lokke med søde sager, så hellere tage med mig ud at gå en tur, så nu kan jeg ikke putte mig, da et par 100 mennesker nu ved hvad min plan er.
Håber det lykkes for både dig og mig.
Anmeld