hvor dan holder i motivation, nå i vil tabe jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
4 svar
1 synes godt om
6. januar 2015

Anonym trådstarter

jeg er virkelig meget ked og træt af min vægt, men jeg kan virkelig ikke holde mig fra chokolade og sodavand i peroeder,

jeg kan godt være virkelig motiveret og begynde at ændre kostvaner og begynde at gå tur, men så gå der fra et par uger til et par måneder også få jeg en ned tur (har depression som kommer og gå og et handicappet barn som i perioeder kræver meget) og så kan jeg ikke holde mig fra alt det usunde og have energi til at lave sundt mad osv. jeg bliver nød til at lave 2 retter mad da børnene ikke spiser så meget grønsager osv. +det også skal være inden for økonomiens grænser 

så det ender altid at jeg tager på eller mere på igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Leneur

Anonym skriver:

jeg er virkelig meget ked og træt af min vægt, men jeg kan virkelig ikke holde mig fra chokolade og sodavand i peroeder,

jeg kan godt være virkelig motiveret og begynde at ændre kostvaner og begynde at gå tur, men så gå der fra et par uger til et par måneder også få jeg en ned tur (har depression som kommer og gå og et handicappet barn som i perioeder kræver meget) og så kan jeg ikke holde mig fra alt det usunde og have energi til at lave sundt mad osv. jeg bliver nød til at lave 2 retter mad da børnene ikke spiser så meget grønsager osv. +det også skal være inden for økonomiens grænser 

så det ender altid at jeg tager på eller mere på igen 

Når du har energi, så lav en masse sunde retter du smider i fryseren og tag op og varm det, så er det stadig nemt at lave mad til de andre. Grøntsagssuppe kan blendes, smides pasta og kødboller i. Evt brug kyllingekødboller, jeg kan ikke smage den store forskel. Spis det samme som de andre bare i mindre portioner, halvdelen af tallerkenen med grønt. Brug frysegrønt der bare lige skal koges eller steges, eller snit noget gnavegrønt, gulerødder, agurk, tomater, peberfrugter. Snit lidt hvidkål, spidskål kog det lidt op som du vil have det, brug det i stedet for pasta. Rist lidt torskerogn på panden, snit salat til et par dage, lav en hyggelig fisketallerken med æg, rejer, tun, hytteost, salat osv., osv. Og så gjorde jeg noget grænseoverskridende faktisk i går og postede på Facebook at jeg ville smide 10 kg inden sommer men havde brug for lidt hjælp og støtte, så ikke noget med at nøde mig til at tage 2 gange mad, eller lokke med søde sager, så hellere tage med mig ud at gå en tur, så nu kan jeg ikke putte mig, da et par 100 mennesker nu ved hvad min plan er.  Håber det lykkes for både dig og mig.

Anmeld

6. januar 2015

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Når du har energi, så lav en masse sunde retter du smider i fryseren og tag op og varm det, så er det stadig nemt at lave mad til de andre. Grøntsagssuppe kan blendes, smides pasta og kødboller i. Evt brug kyllingekødboller, jeg kan ikke smage den store forskel. Spis det samme som de andre bare i mindre portioner, halvdelen af tallerkenen med grønt. Brug frysegrønt der bare lige skal koges eller steges, eller snit noget gnavegrønt, gulerødder, agurk, tomater, peberfrugter. Snit lidt hvidkål, spidskål kog det lidt op som du vil have det, brug det i stedet for pasta. Rist lidt torskerogn på panden, snit salat til et par dage, lav en hyggelig fisketallerken med æg, rejer, tun, hytteost, salat osv., osv. Og så gjorde jeg noget grænseoverskridende faktisk i går og postede på Facebook at jeg ville smide 10 kg inden sommer men havde brug for lidt hjælp og støtte, så ikke noget med at nøde mig til at tage 2 gange mad, eller lokke med søde sager, så hellere tage med mig ud at gå en tur, så nu kan jeg ikke putte mig, da et par 100 mennesker nu ved hvad min plan er.  Håber det lykkes for både dig og mig.

For at du nå dit mål 

Jeg har som sådan ikke sat noget mål, da jeg nok samlagt skal tabe en 30-40 kilo, og da jeg ikke har en vægt der virker ( købte en men den virker ikke ordentligt) så har jeg tænkt mig at bruge mine mål også den vej se om det gå den rigtige vej.

Mange tak for de gode råd dem vil jeg helt klart tage til mig 

Anmeld

7. januar 2015

SandraXOXO

Min store synder er nok dovenskab, det er bare nemmere at snuppe en pose chips fra skabet end at stå og lave snacks der først skal vaskes og skrælles og skæres ud, så jeg sørger for altid at have noget sundt stående der er lige til at snuppe, jeg er ikke så vild med frugt men elsker gulerødder, tomater, agurk osv og hvis det er skåret ud på forhånd er det nemt at spise det istedet. Når det hele er trist og træls har jeg lavet en side på min computer af smukke slanke kvinder, flot tøj og sko jeg kan gå i når jeg har tabt mig, ting og oplevelser jeg kan når jeg er færdig med vægttabet. Jeg tænker på at jeg kan være der for mine børn i en større grad når jeg har tabt mig og bedre kan hoppe løbe klatre og lege rundt med dem. Tanken om at kunne ta ud med veninderne uden at føle sig som flokkens fede pige. At jeg kan være den person uden på som jeg føler jeg er inden i. En aktiv ung kvinde der elsker at danse, som går op i kost og motion og som elsker sig selv og passer på det indre såvel som det ydre. . Ja og så har jeg købt et sæt tøj i en størrelse mindre end normalt som jeg går og glæder mig til at kunne passe, og når jeg så kan det køber jeg et i et nr mindre så jeg hele tiden har noget konkret at kæmpe mig hen imod. Udover det, så får jeg hjælp på sidelinjen af min psykolog, der hepper på mig og det ville bare være for pinligt at opgive nu så det motivere også en smule.  

Anmeld

7. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977

For det første skal du ikke have som mål at tabe 30-40 kg, men sig 10. Det gør det hele meget nemmere at overskue  

og så hold det for øje når du handler. At du ikke køber de ting, der frister dig 

og brug din tid hvor du har overskud til at planlægge og tilberede den mad du skal have 

har du en, det kan hjælpe dig hjemme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.