Vitaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.615 visninger
10 svar
1 synes godt om
6. januar 2015

Mami

Hej  

jeg har ledt og ledt, men klogere bliver jeg ikke 

Hvilke Vitaminer skal en 2 årig have? Vores søn ef snart 2,5 år, og frem til de er 2 år skal de havd D-dråber, 3 år en vitamin piller, men hvad med mellem 2 år 3 år 

Håber i kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

TNBC

Mami skriver:

Hej  

Hvilke Vitaminer skal en 2 årig have? Vores søn ef snart 2,5 år, og frem til de er 2 år skal de havd D-dråber, 3 år en vitamin piller, men hvad med mellem 2 år 3 år 

Håber i kan hjælpe  

Jeg fandt det her:

Fra 1 års alderen skal barnet ikke længere have tilskud af jern, og fra 2 års alderen heller ikke D-vitamin eller andre vitaminer. Barnets behov kan dækkes gennem kosten. Hvis dit barnet ikke spiser sundt og varieret, kan du give barnet en børnemultivitamin. Men hvis barnet spiser sundt og varieret er der ikke brug for tilskud af vitaminer eller mineraler.

ved ikke om du kan bruge det til noget.

Anmeld

6. januar 2015

Mami

Yurie skriver:

Jeg fandt det her:

Fra 1 års alderen skal barnet ikke længere have tilskud af jern, og fra 2 års alderen heller ikke D-vitamin eller andre vitaminer. Barnets behov kan dækkes gennem kosten. Hvis dit barnet ikke spiser sundt og varieret, kan du give barnet en børnemultivitamin. Men hvis barnet spiser sundt og varieret er der ikke brug for tilskud af vitaminer eller mineraler.

ved ikke om du kan bruge det til noget.

Nej for der laves kun vitamin piller til fra 3 år  Har kigget samtlige apoteker, forretninger og mataser igennem. 

Han får sund kost, men spiser ekstremt svingende, så vil meget gerne at han får nogle ekstra Vitaminer så vi er sikre 

Anmeld

6. januar 2015

Røverdatter

Mami skriver:

Hej  

Håber i kan hjælpe  

Min søn på 3 år får:

D-Pearls af PharmaNord (D-vitamin. Købes fx i matas og er fantastiske.)

Complete Omega af Nordic Naturals (Fiskeolie i kapsler. Lavet under ordnede forhold. Vi er vegetare men er gået på kompromis med gelantinen som bruges. Det er okse/halal)

Bamse Bomstærk (børnevitamin pille fra helsekost)

og

Kids Zoo (vitamin bjørne - man kan få forskellige varianter)

Derudover får han mælkesyrebakterier (Balance i tarmflora og styrker immunforsvar/systemet) i form af pulver fra mærket NDS. De hedder Panda-2

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

Mami skriver:

Nej for der laves kun vitamin piller til fra 3 år  Har kigget samtlige apoteker, forretninger og mataser igennem. 

Han får sund kost, men spiser ekstremt svingende, så vil meget gerne at han får nogle ekstra Vitaminer så vi er sikre 

http://m.matas.dk/#product/618885

1 til 10år.

Anmeld

6. januar 2015

Mami

Yurie skriver:

http://m.matas.dk/#product/618885

1 til 10år.

Underligt i forretningen siger de fra 3 år 

Anmeld

6. januar 2015

Mother-love

Jeg fik det råd af sp at Isabella bare skulle at have en vitaminpille fra hun var 9 mdr. Og så skulle vi droppe d dråberne.

jeg knuste vitaminpiller i hendes mad i starten. Sp sagde  at den eneste grund til at der står fra 1 år på glasset er pga kvælningsfarer men der sker jo ikke noget når de knuses.

jeg ville bare give ham en børne vitamin og så droppe d dråberne.

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

Mami skriver:

Underligt i forretningen siger de fra 3 år 

Så må du gå ned og klage over forkert betjening.  Det ville også være mærkeligt at man kun kunne få vitaminer til børn npr de fylder 3.

Anmeld

6. januar 2015

Mami

Så køber jeg nogle Vitaminer tak for svar 

Anmeld

6. januar 2015

mor88

Mami skriver:

du kan godt give ham multivitaminer til børn min datter har fået dem siden hun var 1,5 år. 

Begrundelsen for at de er fra 3 år er den potentielle kvælningsrisiko, hvis barnet ikke kan finde ud af at tygge tabletten(som med legetøj), men det har aldrig været et problem her hun elsker sine vitaminer med jordbærsmag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.