Andre med børn på +7 måneder som ikke sidder selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
5 svar
3 synes godt om
4. januar 2015

SRP

Hej piger

Min søn på 7 måneder og en uge sidder ikke selv uden støtte på gulvet. Det gør alle vi kender, som er jævnaldrende. Er enormt nervøs, da min datter sad selv inden hun blev 6 måneder. Kom selvfølgelig til at læse om en hvis søn ikke sad selv, da han var syv måneder - og ja han var hjerneskadet, selvom han var med og kunne kravle mv.

Min søn er også okay med motorisk og psykisk (hvad jeg lige kan fornemme), men han kan ikke sidde selv:/ Er virkelig nervøs...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

De3Guldklumper

SRP skriver:

Hej piger

Min søn på 7 måneder og en uge sidder ikke selv uden støtte på gulvet. Det gør alle vi kender, som er jævnaldrende. Er enormt nervøs, da min datter sad selv inden hun blev 6 måneder. Kom selvfølgelig til at læse om en hvis søn ikke sad selv, da han var syv måneder - og ja han var hjerneskadet, selvom han var med og kunne kravle mv.

Min søn er også okay med motorisk og psykisk (hvad jeg lige kan fornemme), men han kan ikke sidde selv:/ Er virkelig nervøs...

Et barn skal ikke kunne sidde selv førend det selv kan sætte sig op fra liggende position Så ta du det bare helt roligt..

Anmeld

4. januar 2015

SRP

De3Guldklumper skriver:

Et barn skal ikke kunne sidde selv førend det selv kan sætte sig op fra liggende position Så ta du det bare helt roligt..

Tak for svaret Ved godt jeg nok overreagerer, men er virkelig nervøs for om alt er i orden

Anmeld

4. januar 2015

FrkGranger

SRP skriver:

Hej piger

Min blev 7 mdr 1/1 han kan ikke side selv og kravler ikke han kan militær møve sig på maven...

Men jeg kan se han udvikler sig i ryk... Han øver motoriske færdigheder og så går han lidt i stå og så øver han lyde....

Og som en anden skriver skal de ikke side før de selv kan....

Men prøv at være opmærksom på om han ikke kan være igang med at lære noget andet?

Anmeld

5. januar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Min ældste sad også tidligt 6 mdr. Min yngste har lige lært at mestre det helt nu 8 mdr. Så der er bare forskel på hvor hurtige de er. Desuden skulle det jo egentlig ikke være så godt for ryggen. Det hedder sig, at de helst først skal kunne sidde, når de selv kan sætte sig op

Anmeld

5. januar 2015

Clisolka

SRP skriver:

Hej piger

Det skal du bestemt ikke være nervøs for  Som min SP sagde til mig, så er drenge generelt bare lidt langsommere end pigerne (hvilket beroligede mig). 

Jeg fik en pige første gang, og hun var langt fremme - i forhold til sin lillebror. Nu er han 15½ mrd, så lidt ældre end din, men han har altid været 1-2 måneder bagud i forhold til storesøsteren. Jeg ved godt at jeg ikke kan sammenligne, men jeg kan ikke lade være 

Han bestod akkurat boel-testen da han var 8 mrd., og der sad han ikke 100 % stabilt, men han sad et lille stykke tid, og det var det vigtigste 

Jeg har lært at sige til mig selv, at det kommer, når de selv er helt parate. Han sad som 8 mrd., kravlede først som 13 mrd. - og så sent som i går gik han rundt for første gang i hele lejligheden uden støtte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.