kom lige med lidt lækre retter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.744 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

Pia.

skal have 2 veninder og deres mænd til middag og vil gerne lave et eller andet død lækkert...

Kom med jeres lækreste retter - vil lave forret og hovedret eller hovedret og dessert - alt efter hvad det bliver....

Nå vi er hos dem, laver de altid noget super lækkert, det syntes jeg nu også vi har lavet, men nu er jeg tom for idéer denne gang da jeg ikke vil lave det samme igen igen...

HÅber I kommer med nogle lækre forslag og gerne opskrifter...

(H) - knus fra Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

Kloster

Hej igen Pia :D

En af mine livretter (udover total rødt kød) er ovnbøffer...

Du kender det sikkert. Det er hakkebøffer i staniol med rød peber, løg, champignon og tomatskiver. Dertil får vi skivekartofler og whiskeysovs.

Også rejecocktail, tunmousse ell laks til forret.

Jeg er ikke så meget til dessert, men kan spise mig mæt i forretter 8D

(H)
Kloster

Anmeld

30. marts 2008

heaven

hey....

Lige et par forslag fra mig

Forret: Hønsesalat på ananasbund.. (køb noget hønsesalat, bland lidt karry i og lad trække. Fordel over 2 ananasringe pr mand på et enketl salatblad, og en tomatbåd på toppen. Server varme flutes til. Mums:P

Hovedret: En god mør oksesteg med en bagekartoffel til og en god salat og whiskysovs

Dessert: Pære med aftereight: Dåsepære, 2 pr mand: Ven det "runde" opad og skær det øverste af, så det bliver plan. Et stykke aftereight knækkes let (ikke helt over) og lægges ovenpå. 15 min i ovnen ved 180 grader. Server en skive god vanilieis til...

Håber du kan bruge noget af det

Kram Jannie

Anmeld

30. marts 2008

Lise

Hej Pia,

Vi skal have gæster til min kærestes fødselsdag på lørdag, og der skal vi have laksetatar (af fersk og røget laks) til forret - har aldrig lavet det før, men har googlet det og fandt mange opskrifter der så superlækre ud. Hovedretten kendes ikke endnu, men det er også mere min kærestes område... til dessert har jeg tænkt mig at servere chokolademousse med appelsinmarinerede jordbær - heller ikke noget jeg har prøvet før, men fandt en opskrift på Arlas side der så yummi ud :P

Ellers er noget af det jeg har serveret af forretter der har vakt mest begejstring været gulerods/appelsin-suppe (MEGET nemt, men lækkert), hjemmelavet sushi (lidt mere avanceret, men stadig lækkert) og en salat med mango, avocado og limemarinerede kæmperejer (også ret nemt).

Jeg finder i øvrigt nogle gange inspiration her http://www.madogvenner.dk/

Håber du finder på noget godt!

Anmeld

30. marts 2008

Pia.

Mums I gør det godt... fortsæt endelig med de lækre retter... det ender med det bliver en luksus menu.... ;)....

Knus Pia.

Anmeld

30. marts 2008

Pia.

Kloster skriver:

Hej igen Pia :D

En af mine livretter (udover total rødt kød) er ovnbøffer...

Du kender det sikkert. Det er hakkebøffer i staniol med rød peber, løg, champignon og tomatskiver. Dertil får vi skivekartofler og whiskeysovs.

Også rejecocktail, tunmousse ell laks til forret.

Jeg er ikke så meget til dessert, men kan spise mig mæt i forretter 8D

(H)
Kloster

Jeg er også vild med rødt kød og elsker en tatar mad... Mmmm... - vi to er vist ret enige om hvad der er godt..;):P

Anmeld

30. marts 2008

H+S Skjolgborg.

Forret er jeg til tunmus,eller rejemad.rejecokti..(sikkert stave forkert)

Hovederet.Der er jeg nu meget til fondy med alt muligt køb og med salat,majs,ærte,tomater,agurk.brød og smør osv osv..
Eller flødekartofler med monesous i og hvidløg til en god culottesteg..

Ja også elskede jeg min banansplit..
hvor man putter bananen i ovne med skrald på og giver den til bananen blever overmoden/brund/sort og lader den køle af også med regnbugeis og smelte chokolade nødder og lagkagedrys. eller hva man nu ville have på

Anmeld

30. marts 2008

Pia

Hej Pia..

Her komme da så også lige en ide fra mig;)

Forret: Hvide asparges med en lakseskive omkring. Lidt dild dressing oven på og så varme flutes hertil.

Hovedret: Paneret kylligefiler med grønsager, mornaykartofler m. porre og salat og flutes her til.

Fremgangs måde: Panere kyllingeren og steg dem på panden til de er brune. Læg dem i et fad. Put evt lidt madlavningsfløde i bunden af fadet. Put så grønsager oven på kyllingen. Tomat, rød og gul peber, ærter, majs og lidt porre.
I ovnen på 180/200 grader i 45min til 1 time.

Kartoflerne skræller du og skære i skiver. Læg et godt lag porre i bunden og kartofelskiverne her oven på. Krydder med salt og hvid peber. Og hæld så mornaysovsne oven på. (mornay sovsen køber du færdig. og put bare rigeligt på. det smager godt ;) )
Stil det i ovnen på 180/200 grader i 1½ time.

Servere det med en god rød el. hvidvin.:)

Dessert: Ananasringe med vanilieis og chokoladesovs og vaffelkiks til.

Det er mad der er nemt og lave og billigt og det bliver altid lækkert.:)

Kh PIa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.