jeg ved ikke hvor mange af jer der husker det, men da jeg skulle fortælle vores venner på facebook at jeg ventede elna gjorde jeg det med en nytårstale... det er så blevet lidt af en tradition, og nu for 4 år i træk har jeg skrevet nytårstale og lagt på facebook 2. januar og som alle andre år får i den også her
men i får en lille forhistorie, til dem der har fulgt med, ved i at vivas fødsel, og flytning lå tæt, og at viva blev født med ganespalte der først blev opdaget 4 dage efter hendes fødsel, efter 3 dage frem og tilbage fra herlev med mig der bankede i boret og sagde der er noget galt hun spiser ikke ordentligt!
det har sat sine spor, jeg er ikke glad, jeg har det ikke godt! slet ikke... jeg er ikke mig, jeg kan ikke kende mig selv, og hverdagen er hård og uoverskuelig...
men jeg kæmper, jeg vil finde mig selv, den nye mig jeg vil være glad igen, jeg vil tilbage på sporet... ja jeg fil ud på den anden side af dette efterfødselsreaktions marreridt!
nå ja her får i så talen, vogt jer den er lang og skrevet med både smil og tårer, og hvor er jeg glad for at den tale kun skal skrives og ikke holdes

så nåede vi til 2 januar, og ja når man har gjort noget 3 gange er det en tradition, det er nu 4. gang jeg vil berige facebook vennerne med min Nytårstale
2014 havde ikke den bedste start for os, vi havde kort inden nytår kunne glæde os over at vente familie forøgelse, men dette blev desværre skyldet ud med badevandet, og jeg to mig en mindre nedtur.
men lykken vente hurtigt og allerede 1 februar fandt vi ud af, at et lille nyt liv var på vej til vores familie. og så gik resten af året ellers med at vente, især Elna nåede at blive utålmodig, inden Lillesøster endelig kom ud til os. hun havde en hård start på livet, det lille pus men hun er som sin søster en SEJ tøs har klaret det hele og stadig med stort smil på de små læber.
vi har brugt meget af tiden i år på at søge og vente på at der måske dukkede en større bolig op, og ja det gjorde der, og selvom det var en hård omgang lige efter fødsel og midt i sorg og glæde over Viva er jeg lykkelig for at vi kun nåede at bo 4 mennesker på 54 kvm. i 12 dage. og ja vi mangler lidt endnu før vi er helt på plads, men livet leves i vores nye hjem.
19 dage efter Viva kom til verden, kom der endnu et nyt medlem til vores familie, Viva og Elna fik en lille fætter, og nej hvor jeg glæder mig over at familien vokser. når det er sagt meddeler min kære mand at vores lille familie forbliver den størrelse den har pt, og hvis den forøges er det med en fire benet baby.
det har også været et år hvor jeg har måtte sande, at hende jeg troede var min lille trolde unge, er vokset op og blevet en stor prinsesse pige, med fart på sproget, der elsker at læse bøger og har en kæmpe stor forkælighed for glimmer, glitter, tyll, neglelak og mere glimmer, en rigtig lille diva med stort temperament og allerede 2 bedste veninder og en kæreste i vuggestuen.
vi har haft et år med fest og gang i den, på begge sider af vores lille familie har der skulle fejres mange af livets store fester, kopperbrylluper, en konfirmation og en masse runde fødselsdage, det har været så skønt så skønt og vi skyder selv året igang med her i januar måned at fejre Vivas navngivnings fest, og selvom der kommer færre fester i år, vil vi nyde hver og en.
det nye år skulle gerne blive meget mere roligt, med fokus på mig og min familie. jeg har oven på en hård oktober og november måned brug for at finde mig selv, og brug for at få det godt igen, for slutningen af 2014 har været en stor mundfuld, som nu skal deles op og tygges en ekstra gang på.
jeg glæder mig til 2015, og jeg ser frem til at kunne nyde livet, nyde min mand og mine to skønne tøser, og at finde mit drømme job, når den tid kommer.