Åh det drengenavn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket er det sødeste navn og passer til Anemone?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.668 visninger
11 svar
3 synes godt om
2. januar 2015

NGV

Vi er endnu ikke helt afklaret med hvad navn, vores kommende søn skal have, vi har en del vi kan lide, men det er bare så svært at beslutte sig og finde navnet! Vi har en datter som hedder Anemone, og det måtte jo gerne klinge godt sammen med. Vi kan lide gamle danske navne, også nordiske, bare ikke fra nordisk mytelogi. Men ellers også bare søde navne, og også lidt unikke.

Aksel har længe været favorit, men vi er bare ikke helt sikre.... Viggo er fra min mands afdøde morfar, først var jeg ikke vild med det, men jeg har vænnet mig til det og synes faktisk det er ret sødt? Hvad siger I?

Stem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

anjo01

Anemones mor skriver:

Vi er endnu ikke helt afklaret med hvad navn, vores kommende søn skal have, vi har en del vi kan lide, men det er bare så svært at beslutte sig og finde navnet! Vi har en datter som hedder Anemone, og det måtte jo gerne klinge godt sammen med. Vi kan lide gamle danske navne, også nordiske, bare ikke fra nordisk mytelogi. Men ellers også bare søde navne, og også lidt unikke.

Aksel har længe været favorit, men vi er bare ikke helt sikre.... Viggo er fra min mands afdøde morfar, først var jeg ikke vild med det, men jeg har vænnet mig til det og synes faktisk det er ret sødt? Hvad siger I?

Stem!

Jeg stemte på aksel men efter at have læst hvad du skrev, synes jeg det ville være ret fint at kalde ham Viggo, til ære for din mands afdøde morfar. Hvis du godt kan li navnet men ikke elsker det som fornavn, kan det jo blive et mellemnavn?

Anmeld

2. januar 2015

NGV

anjo01 skriver:

Jeg stemte på aksel men efter at have læst hvad du skrev, synes jeg det ville være ret fint at kalde ham Viggo, til ære for din mands afdøde morfar. Hvis du godt kan li navnet men ikke elsker det som fornavn, kan det jo blive et mellemnavn?

Tak for svar! Ja det var faktisk en god ide at bruge det som mellemnavn. Men Anemone har godt nok ikke et... 

Anmeld

2. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anemones mor skriver:

Stem!

Det er måske fjollet og "overtænkt", men jeg synes ikke, Storm er godt sammen med Anemone. En fin lille forårsblomst og et voldsomt uvejr - det giver mig sådan et billede af kønsstereotyper, den sarte pige og den buldrende, trampende knægt. 

Jeg ville vælge Aksel eller Viggo - Samuel er hebraisk, og Anemone er jo meget nordisk. Asbjørn er direkte afledt af den nordiske mytologi og indeholder endda "as" derfra. 

Anmeld

2. januar 2015

Pigent

Anemones mor skriver:

Stem!

Viggo og Aksel  

Anmeld

2. januar 2015

NGV

Mor og meget mere skriver:

Det er måske fjollet og "overtænkt", men jeg synes ikke, Storm er godt sammen med Anemone. En fin lille forårsblomst og et voldsomt uvejr - det giver mig sådan et billede af kønsstereotyper, den sarte pige og den buldrende, trampende knægt. 

Jeg ville vælge Aksel eller Viggo - Samuel er hebraisk, og Anemone er jo meget nordisk. Asbjørn er direkte afledt af den nordiske mytologi og indeholder endda "as" derfra. 

Det kan man selv. godt indvende, omkring navnene Anemone og Storm... Men synes ikke at det gør mig noget som sådan at drengen får et godt stærkt navn Men kan godt se dit synspunkt

Ja Samuel er godt nok hebraisk, men dog meget smukt synes jeg

Det er mere direkte navne som Thor og Odin der ikke lige er mig Min mand hedder Esben, som faktisk kommer af Asbjørn, så der er vist mange nordiske navne der oprindeligt stammer fra den nordiske mytologi...

Anmeld

2. januar 2015

NGV

Pigent skriver:

Viggo og Aksel  

Tak for svar 

Anmeld

2. januar 2015

2babygirls

Anemones mor skriver:

Stem!

Jeg har en Madeleine og en Anemone og havde vi skulle have en 3er og det blev en dreng skulle han hedde Linus 

Anmeld

3. januar 2015

Fine_007

Anemones mor skriver:

Tak for svar! Ja det var faktisk en god ide at bruge det som mellemnavn. Men Anemone har godt nok ikke et... 

Jeg er af en søskende flok på fire, hvor kun to af os har et mellemnavn.. af en eller anden årsag, har jeg aldrig fundet det underligt. Der har bare været forskellige tanker/årsager bag vores navne 

Anmeld

3. januar 2015

NGV

2babygirls skriver:

Jeg har en Madeleine og en Anemone og havde vi skulle have en 3er og det blev en dreng skulle han hedde Linus 

Nåe det er også sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.