Su.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
10 svar
2 synes godt om
1. januar 2015

lollandpigen

Hej piger....

Håber nogle er lidt klogere end mig på dette her punkt SU....

Jeg fik ivide den 18 December eg var kommet ind på skolen og skal starte 20 januar.... Den 20 December kunne jeg søge SU.... Den SU er jo så ikke nået og kommet her første 1 januar men tænker nu om det bliver udbetalt så snart min ansøgning går igennem eller de først kommer sammen med dem for februar måned??

Jeg har i 2006 været startet på HF men måtte efter 2 måneder afslutte pga sygdom så jeg har et lille beløb jeg skylder at betale af på det SU fra den gang ( jeg har ikke kunne betale af pga ingen inkomst og bagefter pga jeg gik sygemeldt og fik derfor henstand ) Men kan man så godt få SU selvom man stadig ikke har betalt det andet tilbage??

Håber nogle er klogere end mig....

Rigtigt godt nytår til jer alle sammen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Annemette07

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Jeg fik ivide den 18 December eg var kommet ind på skolen og skal starte 20 januar.... Den 20 December kunne jeg søge SU.... Den SU er jo så ikke nået og kommet her første 1 januar men tænker nu om det bliver udbetalt så snart min ansøgning går igennem eller de først kommer sammen med dem for februar måned??

Jeg har i 2006 været startet på HF men måtte efter 2 måneder afslutte pga sygdom så jeg har et lille beløb jeg skylder at betale af på det SU fra den gang ( jeg har ikke kunne betale af pga ingen inkomst og bagefter pga jeg gik sygemeldt og fik derfor henstand ) Men kan man så godt få SU selvom man stadig ikke har betalt det andet tilbage??

Når du starter den 20/1 får du først den 1/2 da su er forudbetalt og man reelt set ikke får penge når uddannelsen starter så sent på måneden (sådan var det hvert fald for mig for to år siden da jeg startede den 20/8. Jeg fik først su den 1/9) :-) så hvis det ikke er ændret får du først der ☺️

Anmeld

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mig bekendt kan alle der modtager SU, også søge og få SU lån. 

Det må så også gælde selv om man stadig har et ubetalt lån.

og ja, du får først SU fra 1.2, fordi uddannelsen starter så sent på måneden.

Anmeld

2. januar 2015

lollandpigen

ES90 skriver:

Mig bekendt kan alle der modtager SU, også søge og få SU lån. 

Det må så også gælde selv om man stadig har et ubetalt lån.

og ja, du får først SU fra 1.2, fordi uddannelsen starter så sent på måneden.

Hejsa..

Dette er undersøgt med skolen.... Det er kun hvis uddannelsen starter den 21 og derefter man først får måned efter..... Derfor de har valgt at starte den 20 og ikke den 21 for at de studederende kan få fra den 1 Januar.....

Anmeld

2. januar 2015

lollandpigen

Annemette07 skriver:

Når du starter den 20/1 får du først den 1/2 da su er forudbetalt og man reelt set ikke får penge når uddannelsen starter så sent på måneden (sådan var det hvert fald for mig for to år siden da jeg startede den 20/8. Jeg fik først su den 1/9) :-) så hvis det ikke er ændret får du først der ☺️

Hejsa..

Dette er undersøgt med skolen.... Det er kun hvis uddannelsen starter den 21 og derefter man først får måned efter..... Derfor de har valgt at starte den 20 og ikke den 21 for at de studederende kan få fra den 1 Januar.....

Anmeld

2. januar 2015

Chevro

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Du bør ikke have ret til su, nu hvor du ikke engang er startet på uddannelsen. Det vil ikke give nogen mening :-) 

men så måske få for en uge ekstra 1.2

Anmeld

2. januar 2015

A. Nonymsen

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Følger lige med her, da vi står i samme situation næsten (min kæreste starter bare den 7)

min kæreste søgte den 17/12 der er ikke gået penge ind og su åbner først igen den 5... 

Det bliver en hård måned hvis han først får su 1/2

Anmeld

2. januar 2015

Klumpe-dumpe

A. Nonymsen skriver:

Følger lige med her, da vi står i samme situation næsten (min kæreste starter bare den 7)

min kæreste søgte den 17/12 der er ikke gået penge ind og su åbner først igen den 5... 

Det bliver en hård måned hvis han først får su 1/2

For sin kærestes vedkommende vil jeg skyde på han får SU på torsdag (eller efterfølgende torsdag) de har udbetaling for de "sene" ansøgere hver torsdag. Jeg tror I kan se på min-SU, hvornår de er til udbetaling. 

Anmeld

2. januar 2015

A. Nonymsen

Klumpe-dumpe skriver:

For sin kærestes vedkommende vil jeg skyde på han får SU på torsdag (eller efterfølgende torsdag) de har udbetaling for de "sene" ansøgere hver torsdag. Jeg tror I kan se på min-SU, hvornår de er til udbetaling. 

der står ikke noget på hans su side med udbetalinger endnu, så bliver lidt nervøs

Anmeld

2. januar 2015

Monski

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Jeg søgte D. 11 december og jeg har heller ikke fået SU endnu - kan du ikke se status på su.dk? Jeg kan se hvor langt min ansøgning er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.