P-piller hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg har aldrig haft nemt ved at blive gravid. Jeg har to børn som begge blev til efter 1-1.5 år uden prævention. Jeg har aldrig været på p-piller og ved ikke så meget om dem.

Jeg blev gravid igen for fire mdr siden og fik en abort da jeg var 7 uger henne. Efter aborten startede jeg med det samme på p-piller og har siden taget dem som jeg skulle. Jeg tog den sidste pille for tre dage siden og har stadig ikke fået min menstruation, kan jeg være blevet gravid igen? Eller er det helt normalt? Hvis jeg får min menstruation, skal jeg så tage min p-pille på 7'ende dagen? Eller skal jeg vente til menstruationen er slut? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Princesspigen

Selv om din mens er forsinket skal du tage pillen på 7 dagen 

og meget an på hvordan din cyklus plejer at være vil jeg sige det er normalt.. 

Efter jeg har fået et barn og taget P-piller de sidste 2 år her efter er min mest mellem 3 og 5 dage om at komme hver gang jeg holdet pause.. 

Med mindre din mens er forsinket en uge eller mere ville jeg ikke bære bekymret 

Anmeld

1. januar 2015

Heidi.R.

Hvis du tog den sidste pille for tre dage siden, skal du tælle en uge frem derfra, og starte på den næste pakke, der ska være en uge imellem, og tror så dit mens må være lige på trapperne,,, sådan her var det i hvertfald ved mig... ellers læs indlægssedlen.. 

Anmeld

1. januar 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg har aldrig haft nemt ved at blive gravid. Jeg har to børn som begge blev til efter 1-1.5 år uden prævention. Jeg har aldrig været på p-piller og ved ikke så meget om dem.

Jeg blev gravid igen for fire mdr siden og fik en abort da jeg var 7 uger henne. Efter aborten startede jeg med det samme på p-piller og har siden taget dem som jeg skulle. Jeg tog den sidste pille for tre dage siden og har stadig ikke fået min menstruation, kan jeg være blevet gravid igen? Eller er det helt normalt? Hvis jeg får min menstruation, skal jeg så tage min p-pille på 7'ende dagen? Eller skal jeg vente til menstruationen er slut? 

Umiddelbart tror jeg ikke du er gravid. Det kan tvinge lidt hvornår menses kommer når du er i p-pille pause. Og ja du skal stadig tage pillen som normalt (ved 7. Dag) 

men kommer menses ikke vil jeg råde dig til at tage en test. 

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

Selv om din mens er forsinket skal du tage pillen på 7 dagen 

og meget an på hvordan din cyklus plejer at være vil jeg sige det er normalt.. 

Efter jeg har fået et barn og taget P-piller de sidste 2 år her efter er min mest mellem 3 og 5 dage om at komme hver gang jeg holdet pause.. 

Med mindre din mens er forsinket en uge eller mere ville jeg ikke bære bekymret 

Tak for svar�� Min cyklus plejer at være mellem 30-35 dage og menstruationen varer normalt 3-5 dage, så det er jo pludselig noget helt andet når der ikke er så mange dage imellem. 

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Heidi.R. skriver:

Hvis du tog den sidste pille for tre dage siden, skal du tælle en uge frem derfra, og starte på den næste pakke, der ska være en uge imellem, og tror så dit mens må være lige på trapperne,,, sådan her var det i hvertfald ved mig... ellers læs indlægssedlen.. 

Jeg tror du har ret, den er sikkert lige på trapperne�� Har bare slet ikke nogle tegn på det overhovedet, men jeg plejer også at have mellem 30-35 dage mellem mine menstruationer, så min krop skal nok bare lige vænnes til det�� 

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke du er gravid. Det kan tvinge lidt hvornår menses kommer når du er i p-pille pause. Og ja du skal stadig tage pillen som normalt (ved 7. Dag) 

men kommer menses ikke vil jeg råde dig til at tage en test. 

Jeg tager en test om nogle dage hvis der ikke sker noget�� Tak for svar��

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Du har ikke taget P piller så længe eller før, pillerne vil gå ind og ændre din cyklus så den følger hormonerne fra pillerne.. Din krop skal vænnes til det og det vil typisk tage et par måneder

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

Du har ikke taget P piller så længe eller før, pillerne vil gå ind og ændre din cyklus så den følger hormonerne fra pillerne.. Din krop skal vænnes til det og det vil typisk tage et par måneder

Du har sikkert ret Er bare bange for at stå i samme situation som for fire mdr siden, det er et rigtig hårdt og svært valg at tage. Men jeg tror mest af alt også på, at min krop skal vænne sig til det og så kommer det jo nok, ellers må jeg tage en test og tage den derfra. 

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Du har sikkert ret Er bare bange for at stå i samme situation som for fire mdr siden, det er et rigtig hårdt og svært valg at tage. Men jeg tror mest af alt også på, at min krop skal vænne sig til det og så kommer det jo nok, ellers må jeg tage en test og tage den derfra. 

Husk på at du via stress eller bekymring (frygt for at være gravid eller måske jule stress) kan påvirke din cyklus også selv om du på piller, så blir din mens bare forsinket...  

Tag det roligt og se om ikke det kommer en af dagene 

og så lig et side råd, hvis du springer en mens over ved hjælp af pillerne så laver du først rod i din cyklus så det vil jeg ikke råde hvis du i forvejen skal vænne kroppen til pillerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.