Mad - for en gang skyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

heaven

Hey Tøser

Jeg oplever pt at Lasse gylper/brækker maden op igen til aften, ret tit - tror ganske enkelt at kartoffel/grøntsags/kødmosen er blevet for kvalm for ham..... Er der andre der har oplevet det? Eller er det mon kartoflerne generelt, han er træt af...... Der er i hvert fald et eller andet der ikke funker!

Jeg tænker jo så, at jeg nu må finde på noget andet......... men kan deres små maver godt tåle at man bare skifter over pludselig?

kram Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

Tikki

Halløj
Ja, vi har oplevet det for nogle måneder siden, at Iza kastede op ved aftensmaden, men det var i forbindelse med, at hun havde svært ved at synke mad, der var for klumpet eller for klistret. Hun kan stadig gylpe/kaste lidt op, hvis det er for svært for hende at synke.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at skifte over? Får han det samme hver aften?
Iza skifter hele tiden mellem alle mulige madvarer og det går fint med maven.....bare ikke for meget chilli..he he, det giver rød numse big time her :P

Hilsner fra Jeanette

Anmeld

30. marts 2008

Joan ( Smallie )

Her får niels faktisk det vi får til aften og ris og pasta. Han gider ikke have det samme hver aften og kan jeg faktisk godt forstå. Og da jeg gik over til han fik det samme som os så sov han også bedre om natten fordi han blev mere mæt.

Det kan jo være at din dreng spiser for meget og at det ikke kan være der. Det gør Niels namlig nogen gange når vi får noget han rigtig godt kan li.

Men de kan altså godt tåle at skifte mad hverdag. Til at starte med puttet jeg ris i hans mos for at han ligesom skulle vende sig til dem. Så gik min stavblænder i stykker og så fik han dem bare som de var. Og det er gået rigtig fint.
Vil sige de er ved at være så gamle de gerne snart vil prøve noget nyt.

Håber du kan bruge det.

Hilsen Joan som har dovnet total idag

Anmeld

30. marts 2008

heaven

Jeanette skriver:

Halløj
Ja, vi har oplevet det for nogle måneder siden, at Iza kastede op ved aftensmaden, men det var i forbindelse med, at hun havde svært ved at synke mad, der var for klumpet eller for klistret. Hun kan stadig gylpe/kaste lidt op, hvis det er for svært for hende at synke.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at skifte over? Får han det samme hver aften?
Iza skifter hele tiden mellem alle mulige madvarer og det går fint med maven.....bare ikke for meget chilli..he he, det giver rød numse big time her :P

Hilsner fra Jeanette

Hey igen

Tak for svar, det jeg mener er at jeg f.eks vil give ham ris og laks imorgen, for at prøve noget andet.... Men han har ikke fået det før, normalt plejer jeg at nøjes med et par skefulde når det er nyt, men det ved jeg ikke hvor længe, man skal blive ved med....

Tror han trænger til noget nyt - tror han synes det er for klæg/klisteret.... Og han har fået det samme, stort set, i den sidste mdr tror jeg, så man kan jo ikke bebrejde, hvis han er træt af det, vel?

Kram Jannie

Anmeld

30. marts 2008

heaven

Joan ( Smallie ) skriver:

Her får niels faktisk det vi får til aften og ris og pasta. Han gider ikke have det samme hver aften og kan jeg faktisk godt forstå. Og da jeg gik over til han fik det samme som os så sov han også bedre om natten fordi han blev mere mæt.

Det kan jo være at din dreng spiser for meget og at det ikke kan være der. Det gør Niels namlig nogen gange når vi får noget han rigtig godt kan li.

Men de kan altså godt tåle at skifte mad hverdag. Til at starte med puttet jeg ris i hans mos for at han ligesom skulle vende sig til dem. Så gik min stavblænder i stykker og så fik han dem bare som de var. Og det er gået rigtig fint.
Vil sige de er ved at være så gamle de gerne snart vil prøve noget nyt.

Håber du kan bruge det.

Hilsen Joan som har dovnet total idag

Hey igen

Tak for svar. Jeg tror også det er fordi han er ved at være træt af det kartoffelmos, det er for klistreret til ham, og så har jeg ikke været god til at variere...... Han har fået den samme slags kartoffel/grøntsagsmos (blandet frostgrøntsager) den sidste mdr, dog også med suppekødboller i ind i mellem..... Så jeg kan jo ikke bebrejde ham. Men jeg tænker bare om jeg f.eks godt kan give ham ris og laks imorgen - han har jo aldig fået det før, og normalt plejer jeg at introducere nyt ganske stille - altså få skefulde i startet, som en slags prøvesmagning.

Kram Jannie - der efterhånden synes det her mad er møgsvært.

Anmeld

30. marts 2008

Lise

Hej Jannie,

Han er stor nok til nu at du kan give ham noget nyt hver dag. Han behøver ikke først vænne sig til det. Så imorgen kan du give ham ris og laks, og tirsdag kan han f.eks. få pasta og kylling...no probs! :)

Lise :)

Anmeld

30. marts 2008

heaven

Lise skriver:

Hej Jannie,

Han er stor nok til nu at du kan give ham noget nyt hver dag. Han behøver ikke først vænne sig til det. Så imorgen kan du give ham ris og laks, og tirsdag kan han f.eks. få pasta og kylling...no probs! :)

Lise :)

Tak, det vil jeg prøve:P

Kram Jannie

Anmeld

30. marts 2008

Helle30

Når Sofie har gylpet noget op, er det altid fordi, hun alligevel var i gang med at bøvse: Det har intet med maden at gøre.
Hér bliver der serveret det vi fik til aften i går - varmet i mikroen og moset let med en gaffel - evt. tilsat lidt mme eller sødmælk. Nogle gange kører en bøvs af sporet og giver lidt opkast, og andre gange bliver maden nede. Det allerfedeste er, efter min mening, at pigen bare æder alt, hvad vi giver hende - så længe vi selv opfører os, somom det var den største delikatesse i verden. Er vi tøvende og famlende, så skal hun nok kaste hovedet bagover og lave hønsemund.
Men altså: Jeg tror bestemt gylperiet er et resultat af en bøvs. Min sp. har i øvrigt sagt, at bebser ikke har nogen madpreferencer (for eller imod) før de er 1 år. Den vælger jeg at godtage:D

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.