Forskudsopgørelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
5 svar
2 synes godt om
30. december 2014

Mor1986

Jeg er en total spade når det kommer til skat.

jeg skal ind og have ændret 2015 forskudsopgørelse. Og ved ca hvad jeg kommer til at tjene. Er dog i tvivl om nogle ting.

jwg skal feks taste kørsel ind. Men jeg starter først 1/2-15. Og jeg aner i forvejen ikke hvor mange arbejdsdage der er på et år (og de antal dage er vel minus ferie?)

vi har hus men trækkes de oplysninger ikke automatisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Rockertand

Mor1986 skriver:

jeg skal ind og have ændret 2015 forskudsopgørelse. Og ved ca hvad jeg kommer til at tjene. Er dog i tvivl om nogle ting.

jwg skal feks taste kørsel ind. Men jeg starter først 1/2-15. Og jeg aner i forvejen ikke hvor mange arbejdsdage der er på et år (og de antal dage er vel minus ferie?)

Realkreditten indberettes automatisk.

Du behøver ikke indberette kørsel - det gør vi aldrig, og det betyder så, at vi får rigtig mange penge tilbage i skat i marts/april hvert år.

Man regner med 220 arbejdsdage hvert år i gennemsnit ved fuldtidsansættelse.

Anmeld

30. december 2014

Ammi

Mor1986 skriver:

Hej. 

Jeg synes bestemt det er en god ide at ændre forskudsopgørelsen. Så får du det rigtige udbetalt i løbet af året og risikere ikke restskat. 

Med hensyn til kørsel, regner skat med 216 arbejdsdage, og i gns. 18 dage i måneden. Så ville regne udfra 198 dage. 

Med hensyn til realkredit henter de oplysningerne når årsopgørelsen bliver lavet men til forskudsopgørelsen vil de oftes bruge sidste års tal, så hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke om det er det du forventer. 

Hilsen revisoren -på barsel

Anmeld

30. december 2014

Mor1986

Ammi skriver:

Hej. 

Jeg synes bestemt det er en god ide at ændre forskudsopgørelsen. Så får du det rigtige udbetalt i løbet af året og risikere ikke restskat. 

Med hensyn til kørsel, regner skat med 216 arbejdsdage, og i gns. 18 dage i måneden. Så ville regne udfra 198 dage. 

Med hensyn til realkredit henter de oplysningerne når årsopgørelsen bliver lavet men til forskudsopgørelsen vil de oftes bruge sidste års tal, så hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke om det er det du forventer. 

Hilsen revisoren -på barsel

Når du siger 198 dage så er dem fra januar trukket fra? 

Jeg tror der er lidt ændringer i hvert fald i forhold til min indkomst  og kørsel også  som jeg altså også regner med at indberette da jeg host kan bruge de ekstra penge det måtte give om måneden  

Anmeld

31. december 2014

Ammi

Mor1986 skriver:

Når du siger 198 dage så er dem fra januar trukket fra? 

Jeg tror der er lidt ændringer i hvert fald i forhold til min indkomst  og kørsel også  som jeg altså også regner med at indberette da jeg host kan bruge de ekstra penge det måtte give om måneden  

Hej igen. 

Ja de 198 dage er fratrukket januar ihvertfald iforhold til et gennemsnit

det er altid godt at rette

Anmeld

1. januar 2015

Mor1986

Ammi skriver:

Hej igen. 

Ja de 198 dage er fratrukket januar ihvertfald iforhold til et gennemsnit

det er altid godt at rette

Tusinde tak skal lige have tjekket med ferie osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.