Hjælp,,, Sterilisator - hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
13 svar
6 synes godt om
30. december 2014

Isabella_mor

nu er det jo nytårs aften i morgen, og ved den anledning har jeg tænkt mig at skulle nyde en god vin med dem vi holder nytår med.. og for at undgå at give lillebror en brandert på, så har vi besluttet at han får erstatning aften og nat.. 

jeg vil gerne gøre flaskerne klar til i morgen. og jeg har rengjort dem, sat dem i sterilisatoren og HUSKET at komme vand i...

Villads var jo flaskebarn fra da han var 3 mdr, men Lillebror bliver stadig ammet lidt endnu. men jeg har simpelthen glemt alt om hvordan og hvor ledes..

Som. f.eks. hvor længe skal sterilisatoren have i mikroovnen?

og hvor meget erstatning skal man give et barn på ca 3 mdr. 

han har fået flaske før et par gange fordi at vi synes ikke han blev mæt nok og så en enkelt aften så morten og jeg kunne drikke et glas vin da vi skulle fejre vores kærlighed. men der kogte jeg bare den flaske han fik, da jeg ikke ville sterilisere en enkelt flaske i sterilisatoren...

så hvis der er nogen af jer der ved det, vil jeg blive glad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Kløver

Vi gav dem 6 min i mikroovnen  

Anmeld

30. december 2014

Sprit25

Isabella_mor skriver:

nu er det jo nytårs aften i morgen, og ved den anledning har jeg tænkt mig at skulle nyde en god vin med dem vi holder nytår med.. og for at undgå at give lillebror en brandert på, så har vi besluttet at han får erstatning aften og nat.. 

jeg vil gerne gøre flaskerne klar til i morgen. og jeg har rengjort dem, sat dem i sterilisatoren og HUSKET at komme vand i...

Villads var jo flaskebarn fra da han var 3 mdr, men Lillebror bliver stadig ammet lidt endnu. men jeg har simpelthen glemt alt om hvordan og hvor ledes..

han har fået flaske før et par gange fordi at vi synes ikke han blev mæt nok og så en enkelt aften så morten og jeg kunne drikke et glas vin da vi skulle fejre vores kærlighed. men der kogte jeg bare den flaske han fik, da jeg ikke ville sterilisere en enkelt flaske i sterilisatoren...

Jeg giver min sterilisator 5.30 minutter på fuld power.

Ang hvor meget erstatining: Tjah det er jo svært at sige Det kommer jo an på hvor sulten purken er  

Anmeld

30. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Isabella_mor skriver:

Jeg gav den 5 minutter i mikro

Ang. mængde, så tror jeg Lenora fik omkring 120-150 ml i sine flasker da hun var 3 mdr. 
Men du kan jo altid lave f.eks. 120 ml og hvis han så tager det hele og virker mere sulten så lav en lille portion mere, så han bliver mæt

Anmeld

30. december 2014

Kløver

Hvir gammel er lillebror ? Min den yngste er 6 mdr og laver ca 150-180 pr gang 

Anmeld

30. december 2014

Isabella_mor

MummiT skriver:

Jeg gav den 5 minutter i mikro

Ang. mængde, så tror jeg Lenora fik omkring 120-150 ml i sine flasker da hun var 3 mdr. 
Men du kan jo altid lave f.eks. 120 ml og hvis han så tager det hele og virker mere sulten så lav en lille portion mere, så han bliver mæt

jeg tror jeg prøver med de 120 ja så må vi se

Anmeld

30. december 2014

Isabella_mor

Årgangs Mor skriver:

Hvir gammel er lillebror ? Min den yngste er 6 mdr og laver ca 150-180 pr gang 

han bliver 3 mdr d 10 januar.

Anmeld

30. december 2014

Kløver

Isabella_mor skriver:

han bliver 3 mdr d 10 januar.

Hvis i feks laver en flaske på 120(130) kan i altid lave mere  

Anmeld

30. december 2014

Isabella_mor

Årgangs Mor skriver:

Hvis i feks laver en flaske på 120(130) kan i altid lave mere  

ja det må være det vi prøver

Anmeld

30. december 2014

FruStolpe

Jeg ville lave lidt for meget, altså 150ml vand eller 180ml vand. Det er noget P** at skulle ud og lave ekstra midt om natten hvis purken er sulten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.