Nytårstraditioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. december 2014

mortilsilke

Ja jeg ville egentlig høre hvordan jeres nytår fungerer?
Mit nytår bliver min kæreste, vores datter og mig - og det er det. Jeg har altid holdt nytår med venner og alt for meget alkohol, men det er selvfølglig slut nu. Vores venner har ikke børn og derfor skal de selvfølgelig en masse, så ingen af dem kan komme. Vores forældre kan af forskellige årsager desværre heller ikke komme, og min storesøster og hendes kæreste vil hellere i byen og drikke, så vi er alene i morgen.
Jeg ville høre, hvordan skal jeres nytår forgå? Og har i nogle spændende traditioner når i har spædbørn? Vores datter er 3 mdr :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

lillespir26

Jeg er højgravid med første barn og vi har heller ingen ide om hvad vi skal da vi sys det er for trist at sidde hjemme 

Anmeld

30. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

I min familie holder vi nytår med min onkel, tante, deres børn og mine forældre. Vi starter altid med noget lækkert mad og så hygger vi os med film/tv indtil midnat... vi har lidt knallerter o.lign. som ungerne kan skyde af i løbet af aftenen og så et par raketter til midnat...

Anmeld

30. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

her vi vi mig manden og vores drenge. Mandens forældre kommer nogle år og spiser.

i år bliver vi os 4 og vi henter mad på Jensens bøfhus og hygger med hjemme.

drengene fyrer som de kalder det stjernekaster af i løbet af aften.

og ellers hygger vi med en god film lidt is, slik og hvad der hører til.

og så får de lov til at være oppe så længe de kan. De er 3 og 6 år.

Anmeld

30. december 2014

A. Nonymsen

Vi har (siden vi fik børn) holdt nytår med et vennepar, nogle gange en ekstra ven som er kok der laver mega lækker mad 

I år kommer der også et andet par, dog uden børn... Men nytåret er for os på børnenes premisser...

Vi ser dronningens nytårstale, derefter spiser vi god mad, børnene får pølsehorn og andet børnevenligt..

når ungerne ikke gider mere leger de indtil de falder omkuld, vi andre sidder og hygger med snacks og musik...

Kl tolv ser vi uret på tv og hører vær velkommen herrens år osv også skal der fyres krudt af, har lovet min datter at hvis hun sover kl tolv, vækker vi hende så hun kan se fyrværkeri  

efter kl tolv slutter aftenen stille og roligt og vi kører hjem ad

håber i får en dejlig aften 

Anmeld

30. december 2014

1977

Profilbillede for 1977

Vores tradition har i flere år været at vi spiser aftensmad og putter på sofaen  jeg er så mødt på job kl 07 1/1. nu er knægten gammel nok til at vi gør lidt mere ud af det. sidste år startede en ny tradition, hvor en kammerat kommer de år hvor han har børn, og jeg er begyndt at møde på job kl 23 

Anmeld

30. december 2014

Isabella_mor

mortilsilke skriver:

Mit nytår bliver min kæreste, vores datter og mig - og det er det. Jeg har altid holdt nytår med venner og alt for meget alkohol, men det er selvfølglig slut nu. Vores venner har ikke børn og derfor skal de selvfølgelig en masse, så ingen af dem kan komme. Vores forældre kan af forskellige årsager desværre heller ikke komme, og min storesøster og hendes kæreste vil hellere i byen og drikke, så vi er alene i morgen.
Jeg ville høre, hvordan skal jeres nytår forgå? Og har i nogle spændende traditioner når i har spædbørn? Vores datter er 3 mdr :-)

Vi holder nytår her i vores nye hus, sammen med et vennepar vi har som har to piger på hhv 4 år og 8 mdr. 

Så deres ældste og vores ældste leger bare super godt sammen. 

Ja så skal vi bare sidde og spise raclette og drikke vin osv. Bare hygge os. Ikke noget vildt. 

Anmeld

30. december 2014

WilliamDSTN

mortilsilke skriver:

Jeg er højgravid, min mand og jeg skal hygge hjemme med lækker mad og en god film det er nok for os vi låser dørene og holder os langt væk fra fyrværkeriet og larmen

Anmeld

30. december 2014

migxher

Her har vi ikke rigtig nogle faste traditioner til nytår. Jo min kæreste plejer at tage i byen og til fest, hos hvem der nu lige holder af hans venner, jeg holder som regel hygge nytår med noget familie. Sidste år var jeg sammen med min tante og onkel og deres børn, til lækkert mad og hygge.
I år skal vi så være sammen hjemme hos min kærestes far(som laver lækkert mad, mums) og hans kæreste. Bare stille og rolig. Og så tager kæresten måske i byen efter kl 12. (: Nytår er ikke noget helt vildt særligt for mig, men lækkert mad og hygge er selvfølgelig altid godt! 

Anmeld

30. december 2014

Masig

De sidste par år har vi holdt med et vennepar der også har børn men de har en helt lille i år som ikke sover så godt så de ville gerne være selv. Og vi havde sjovt nok snakket om det samme da vi ikke orkede at skulle ud med knægten da han ikke kan sove fremmed steder og jeg er højgravid og kan ikke holde til så meget...

så i år bliver vi bare os tre, lidt god mad, is og hygge. Drengen har så været syg i to dage nu så det passer vist meget godt at vi ikke har nogle planer. Vi går nok lige ud og hilser på naboerne ude på vejen men ellers er det bare en stille og rolig hyggelig aften i familiens tegn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.