Knapt 6 måneder - vil ikke grød pt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
3 svar
3 synes godt om
29. december 2014

Mor til F

Min datter fra den 04.07.2014,  fik fra 4 måneder,  små smagsprøver på grød/mos.

Det gik stille og roligt fremad og ved 5 måneder fik hun 1/4-1/2 portion 2 gange dagligt.

Nu bliver hun tilbudt grød til formiddag,  grød til eftermiddag og mos til aften.  Hun spiser normalt op formiddag og eftermiddag - aften ca 1/2 portion. 

De sidste par dage, er hun begyndt at blive dybt ulykkelig,  når jeg tilbyder hende grød til formiddag - hun bliver helt rød i ansigtet og skriger.

Er det normal adfærd ved 6 måneders alderen?  Andre der har prøvet det samme? Hvad kan jeg tilbyde i stedet for?

Idag fik hun en flaske mme, da kl blev 10 (morgen flasken fik hun kl 05. 30). Synes det er lang tid,  for sådan en lille størrelse,  at undvære mad? Hun sov til ca 08.20 efter morgen flasken. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Papillon

Her er hun aldrig rigtig blevet god til det med skemad, har højst spist 1/4 portion to gange dagligt. Men nu gider hun ikke rigtig grød og græder i protest, når skeen med mos nærmer sig hendes mund 

Hun er fra den 20/6, altså lidt over 6 måneder, og får lidt bondebrød, det er hun mere interesseret i. Det bedste er dog fingermad. Hun elsker at sidde og gumle i den forskellige mad, men får ikke spist så meget 

Jeg vil gerne følge med i tråden, for mangler selv råd 

Anmeld

29. december 2014

Sandratoft

BabyFreia skriver:

Min datter fra den 04.07.2014,  fik fra 4 måneder,  små smagsprøver på grød/mos.

Det gik stille og roligt fremad og ved 5 måneder fik hun 1/4-1/2 portion 2 gange dagligt.

Nu bliver hun tilbudt grød til formiddag,  grød til eftermiddag og mos til aften.  Hun spiser normalt op formiddag og eftermiddag - aften ca 1/2 portion. 

De sidste par dage, er hun begyndt at blive dybt ulykkelig,  når jeg tilbyder hende grød til formiddag - hun bliver helt rød i ansigtet og skriger.

Er det normal adfærd ved 6 måneders alderen?  Andre der har prøvet det samme? Hvad kan jeg tilbyde i stedet for?

Idag fik hun en flaske mme, da kl blev 10 (morgen flasken fik hun kl 05. 30). Synes det er lang tid,  for sådan en lille størrelse,  at undvære mad? Hun sov til ca 08.20 efter morgen flasken. 

Min datter er fra 26/6 og det er præcis samme show vi er igang med herhjemme. 

Hun spiser ikke så meget grød og mos som førhen, og nu er hun netop startet med at hun heller ikke vil ammes ret meget om dagen. Vi er igang med et tigerspring ligenu, og det er ved at toppe nu her, så må vente tålmodigt et par dage til det er ovre. 

Mit eneste råd er at blive ved med at tilbyde flaske/mos/grød, men hvis hun nægter, så forsøg ikke at tving hende. 

Det er så skide hårdt 

Anmeld

29. december 2014

FruStolpe

Vores pige er fra 25.05.14
Vi oplevede et spring omkring de 6 måneder hvor hun ikke ville grøden mere. Vi begyndte at give rugbrød med smørepålæg, og det er langt bedre. 

Så nu hvor hun er lidt over 7 mdr ser det sådan her ud.

Morgenmad: Havregrød med sveskemos

Frokost: Rugbrød med pålæg

Aften: Vores mad most med gaffel

Indimellem måltiderne bliver hun tilbudt flaske, og hun spiser stadig ved 4-5 tiden om natten ca 200ml... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.