hvilke grød er mild mod maven 6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.646 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. december 2014

elskeratværemor

Hej :-)

Nu fpr min dreng alomin syrnet, samtidig med at han får grød 3 gange dagligt, mit spørgsmål går så ud på hvilken grød/mos er mildest for maven?? 

Han har ret meget luft i maven og laver kun stort hver 2-3 dag men kan se han kæmper med det hver dag, giver forskellige grødtyper og mos men er lidt usikker på om hvilke jeg skal udelade imens han hsr det skidt med maven????

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hmm. Umiddelbart vil jeg tænke majsgrød som det mildeste. Og fuldkorn som det hårdeste. Majsgrød har vores pige haft det bedst med mht maven. Nu må de jo få fuldkorn og ja alt grød(havre- øllebrød mv).

evt snak med din sp om problemet. De andre fra min mødregruppe snakker også om at deres ikke så ofte har afføring, men snakker ikke om det som et problem. 

Min datter har også utrolig meget luft i maven og det kan til tider irritere hende. Så cykler jeg med benene og masseret blidt på maven. Det hjælper som regel. Så ligger hun og presser og bom så kommer prutterne. Vi har heldigvis ikke problemer mer afføringen.

Anmeld

29. december 2014

Sandratoft

sus1987 skriver:

Nu fpr min dreng alomin syrnet, samtidig med at han får grød 3 gange dagligt, mit spørgsmål går så ud på hvilken grød/mos er mildest for maven?? 

Han har ret meget luft i maven og laver kun stort hver 2-3 dag men kan se han kæmper med det hver dag, giver forskellige grødtyper og mos men er lidt usikker på om hvilke jeg skal udelade imens han hsr det skidt med maven????

På forhånd tak

Ris og majsgrød skulle kunne give forstoppelse, hvorimod hirsegrød skulle hjælpe på maven.  

Anmeld

29. december 2014

L&V

Jeg ville holde mig fra alt stivelses holdigt dvs. Majs ris kartofler og lignende. Men derimod gi hirse, blandede grønsager som broccoli blomkål pastinak osv

Anmeld

29. december 2014

Putomanen

Jeg har dårlige erfaringer med kartofler i mos, så det skar vi lidt ned på. Samtidig lavede jeg mos med masser af vand i, når min søn havde problemer med maven, det hjalp. 

Jeg laver selv hans grøntsagsmos, det gør det nemmere at styre indholdet 

Anmeld

29. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sus1987 skriver:

På forhånd tak

Min datter er også hård i maven efter hun er begyndt at få 3x skemad. 

Hun får havregrød hver morgen, selvom hun først er 6 mdr d. 4/1, fordi fibre sætter gang i maven. - Det kender vi også fra os selv, får man ikke fibre nok får man hård mave. 

Derudover får hun ikke kartoffel og kun meget sjældent ris. Hvis hun gad frugtmos havde hun heller intet banan fået, og jeg havde brugt sveskemos som topping så ofte det var nødvendigt. - Nogle skal have det hver dag, andre måske kun 1-2 gange om ugen. 

Derudover så får min datter 5 ml lactulose morgen og aften (i samråd med sp) da hun ellers kun laver små hårde kugler.

Anmeld

29. december 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hirse er meget mildt for maven og man kan kombinere med mange grøntsager (gulerod, broccoli, søde kartoffel og kun fantasien sætter grænser) vi brugte aldrig frugt i grøden, da frugt ikke er lige så mildt mod maven som grøntsager (undtagen grøntsager med stivelse)

Det hjælper også meget at sætte grød i blød, du ved hirse mel i vand og ind i køleskabet aften inden det koges op. Ved ikke om det giver mening, men det mildere mod maven, når det har været i blød. Det samme gælder så mange andre grød typer.

Anmeld

29. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Min pige har osse altid haft problemer med maven. 

Hun får ris grød 3 gange dagligt og der har jeg alomin syrnet i osse. 

Og så får hun havregrød til morgenmad med jordbær saft i. 

Og i hendes ris grød putter jeg forskellige ting i. 

Enten kommer der 

Gulerods mos.  Æblemos.  Sviskemos.  Brokolig. Ærtemos.  Men altid Sviskemos en gang dagligt 

Og så kan jeg kun anbefale groft rismel min pige har ikke haft problemer med maven siden jeg skiftede fra almindeligt rismel til groft rismel.

Anmeld

29. december 2014

elskeratværemor

Tak for alle jeres svar ☺ 

De skal afprøves ihvertfald :-) starter med at sætte grøden i blød alleredd nu:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.