Jeg fødte vores første barn ved akut kejsersnit, og vores andet barn ved almindelig fødsel.
Da jeg blev gravid med nr. 2 var jeg overhovedet ikke tvivl, jeg ville føde ved planlagt kejsersnit. Jeg var død bange for ALT hvad en almindelig fødsel indebar (uvisheden om hvornår fødslen gik igang, smerterne, ville jeg nå på sygehuset, veerne o.s.v)
jeg kom til en samtale med en overlæge og en jordemor, som fik mig mere beroligeligt. Jeg kunne spørge om alt og fik ærligt svar på alt det som de kunne give mig svaret på. Jeg fik lavet en fødselsplan, så jeg følte mig mere tryg og så de i forvejen vidste hvad jeg var meget bange for, og hvordan de bedst muligt kunne hjælpe mig igennem det.
40+3 går min fødsel igang med småveer og jeg får lov til at komme på sygehuset med det samme, da det var et af mine ønsker. fødslen går pludselig MEGET hurtig. Veerne vælter ind over mig, og jeg kan slet ikke følge med, og er svær at samarbejde med. Hun bliver taget med kop, da jeg ikke kan presse hende ordentligt ud, hun er født på 1 time og 36 min. fra min første ve og jeg åbnede mig fra 2-10 cm på 20 min. Ingen af mine ønsker om smertestillende, kunne indfries da det hele gik så stærkt.
jeg har aldrig været mere stolt af mig selv og følt mig som super Women, efter jeg har født selv
jeg ville vælge fødsel igen, selvom jeg var DØD bange.
jeg har forresten født på Aalborg sygehus!
Anmeld