Ang ks vs. fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
5 svar
4 synes godt om
28. december 2014

Anonym trådstarter

Håber virkelig nogle af jer tøser her inde vil hjælpe mig med et råd!!

Sagen er den at jeg er over 37+, og jeg er næsten sikker på jeg ikke ønsker at føde selv, jeg har den sidste uge haft det afhelveds til, og stortset ikke sovet pga tanker, bekymringer osv.

Hvordan kræver jeg KS nu? 
Hvem taler jeg med?

Jeg var egentlig på hjørring sygehus, mht fødsel osv, men efter to dage på fødegangen har jeg mistet trykheden der, og jeg vil ikke føde der alligevel - så jeg ringer imorgen og får mine papir overført til aalborg.

Vil i der har fået begge dele fortælle hvad i helst ville gøre igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Lilotte87

Du ringer til din jordemoder i morgen. Hun laver en henvisning til en fødselslæge, som du så kommer til samtale med. Du skal forklare jordemoder og fødselslæge at du har besluttet dig :-) 

Anmeld

28. december 2014

Lilotte87

Muligvis kan egen læge også henvise til fødselslæge :-) 

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Du ringer til din jordemoder i morgen. Hun laver en henvisning til en fødselslæge, som du så kommer til samtale med. Du skal forklare jordemoder og fødselslæge at du har besluttet dig :-) 

men kan det godt nåes, tænker at jeg jo snart har termin..

Anmeld

28. december 2014

Blop2

Jeg fødte vores første barn ved akut kejsersnit, og vores andet barn ved almindelig fødsel.

Da jeg blev gravid med nr. 2 var jeg overhovedet ikke tvivl, jeg ville føde ved planlagt kejsersnit. Jeg var død bange for ALT hvad en almindelig fødsel indebar (uvisheden om hvornår fødslen gik igang, smerterne, ville jeg nå på sygehuset, veerne o.s.v) 

jeg kom til en samtale med en overlæge og en jordemor, som fik mig mere beroligeligt. Jeg kunne spørge om alt og fik ærligt svar på alt det som de kunne give mig svaret på. Jeg fik lavet en fødselsplan, så jeg følte mig mere tryg og så de i forvejen vidste hvad jeg var meget bange for, og hvordan de bedst muligt kunne hjælpe mig igennem det.

40+3 går min fødsel igang med småveer og jeg får lov til at komme på sygehuset med det samme, da det var et af mine ønsker. fødslen går pludselig MEGET hurtig. Veerne vælter ind over mig, og jeg kan slet ikke følge med, og er svær at samarbejde med. Hun bliver taget med kop, da jeg ikke kan presse hende ordentligt ud, hun er født på 1 time og 36 min. fra min første ve og jeg åbnede mig fra 2-10 cm på 20 min. Ingen af mine ønsker om smertestillende, kunne indfries da det hele gik så stærkt.

jeg har aldrig været mere stolt af mig selv og følt mig som super Women, efter jeg har født selv 

jeg ville vælge fødsel igen, selvom jeg var DØD bange.

jeg har forresten født på Aalborg sygehus!

Anmeld

28. december 2014

Linkae

Vil til enhver tid vælge, at føde selv. Vil absolut ikke snyde mig selv for den oplevelse hvis det overhoved er muligt og det er trods en dramatisk fødsel og skadet barn, efterfølgende to normale forløb og venter nu tvillinger og gruer for at lillepigen der sidder med rumpen ved exit ikke vil vende sig inden tiden er inde...

Hvad er du præcis bange for? 

Jeg tænker at det bedste er en samtale med jordemor og fødselslægen på dit fødested. 

Håber det hele løser sig for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.