Påbegynde rutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
8 svar
4 synes godt om
27. december 2014

Sprit25

hej tøser. 

Min datter skal midt i januar på begynde dagpleje. Det glæder vi os til og det bliver godt. "Problemet" er dog at vi har en lille livsnyder herhjemme præcis som moren og faren. Og vi ELSKER at have god tid om morgen. F.eks står vi op kl 7 og morgenmaden er først færdigindtaget 8.30 

det er noget rod, når hun skal i dagplejen kl 8 så jeg kan komme i skole. Ville det give mening at øve med hende? Simpelthen øve os i en ny morgenrutine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

Nystart

Sprit25 skriver:

hej tøser. 

Min datter skal midt i januar på begynde dagpleje. Det glæder vi os til og det bliver godt. "Problemet" er dog at vi har en lille livsnyder herhjemme præcis som moren og faren. Og vi ELSKER at have god tid om morgen. F.eks står vi op kl 7 og morgenmaden er først færdigindtaget 8.30 

det er noget rod, når hun skal i dagplejen kl 8 så jeg kan komme i skole. Ville det give mening at øve med hende? Simpelthen øve os i en ny morgenrutine

Vil bestemt råde jer til at øve og komme ind i en rutine der passer med dagplejen og jer...

Ellers kan det virkelig blive træls for alle og ikke mindst den lille.... Go tid, uden stress er altid en god start på dagen for den lille... Og go tid kan hurtigt blive til stress alligevel da der tit sker noget uforudsigelige inden man kommer ud af døren eller når til dp....

:-) 

Anmeld

27. december 2014

TNBC

Sprit25 skriver:

hej tøser. 

Altså hun ved jo ikke hvor længe I sidder der.

Men måske stå lidt tidligere op, sådan at I ikke behøver at stresse, og så lære hun det.

Anmeld

27. december 2014

Sprit25

Yurie skriver:

Altså hun ved jo ikke hvor længe I sidder der.

Men måske stå lidt tidligere op, sådan at I ikke behøver at stresse, og så lære hun det.

Nej men hun kan jo mærke at vi ikke stresser, at det er tid til at pjatte og hygge og grine og alt derimellem det skal der naturligvis stadig være plads til men måske bare så det ikke bliver forvirrende

Anmeld

27. december 2014

TNBC

Sprit25 skriver:

Nej men hun kan jo mærke at vi ikke stresser, at det er tid til at pjatte og hygge og grine og alt derimellem det skal der naturligvis stadig være plads til men måske bare så det ikke bliver forvirrende

Ja, og det kan I vel også, hvis I står lidt tidligere op.

Anmeld

27. december 2014

Sprit25

Yurie skriver:

Ja, og det kan I vel også, hvis I står lidt tidligere op.

Helt enig. Ville bare hører om det gav mening at øve sig

Anmeld

27. december 2014

TNBC

Sprit25 skriver:

Helt enig. Ville bare hører om det gav mening at øve sig

Ahh ja det vil jeg da sige at det kan, især når barnet er vant til at have 1,5time om morgenen. uden at skulle ud af døren.

Du skal bare ikke forvente at fordi I øver det, vil det gå perfekt hver dag...

Anmeld

27. december 2014

Sprit25

Yurie skriver:

Ahh ja det vil jeg da sige at det kan, især når barnet er vant til at have 1,5time om morgenen. uden at skulle ud af døren.

Du skal bare ikke forvente at fordi I øver det, vil det gå perfekt hver dag...

Det er vi helt enige om

Anmeld

27. december 2014

l.kjoeller

Sprit25 skriver:

hej tøser. 

Synes det giver god mening  da i vil få roligere morgener under opstart  hvor  der i forvejen  er mange nye ting 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.