Erfaring med "kold tyrker" til stop amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. december 2014

Anonym trådstarter

Er der nogle som har erfaring med "kold tyrker" til stop amning, som vil dele den med mig?

min datter er 13 måneder og bliver stadig ammet et par gange om natten. Vi har planlagt "kold tyrker" fra i morgen, men vil lige høre om erfaringer fra andre inden vi starter vores projekt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

anynom

Anonym skriver:

Er der nogle som har erfaring med "kold tyrker" til stop amning, som vil dele den med mig?

min datter er 13 måneder og bliver stadig ammet et par gange om natten. Vi har planlagt "kold tyrker" fra i morgen, men vil lige høre om erfaringer fra andre inden vi starter vores projekt 

Har ingen erfaringer, jeg tror min datter selv stopper når hun er klar til det, men på denne side er der nogle gode råd til en blid overgang  

http://kellymom.com/parenting/nighttime/weaning-night/

Og her er også lidt læsestof

http://www.ammenet.dk/wiki/ammestop

Anmeld

27. december 2014

Hertz

Da jeg stoppede med min datter fik hun kun inden hun kom i seng men der lavede jeg et glas varm sødmælk til hende i stedet, og der var ingen brok overhovedet hun var 12 mdr. Men tænker jeg var heldig at der ikk har været flere reaktioner. Hun er lige stoppet med at bruge sut her i mandags hun bliver 3 til feb, og det er faktisk også gået overraskende godt, hun har haft lidt skrigeture ved sengetid men har til gengæld sovet igennem hele natten som hun ellers ikk gjorde før.

Anmeld

27. december 2014

sne190810

Jeg kan faktisk ikke huske det præcist, med min egen datter. 

Men som med alting, så er de første nætter (måske kan i være heldige at det kun er 1 nat, det drejer sig om) er værst, men at barnet hurtigt indordner sig under de nye standarder i hjemmet  

Jeg mindes ikke at det var så svært/hårdt igen, jeg tilbød bare vand i stedet, som hun hurtigt fandt ud af var for kedeligt at vågne op for, midt om natten. 

Anmeld

27. december 2014

Anonym trådstarter

Vi har før prøvet, hvor taget over om natten og kun tilbyder vand, men hun blev så ulykkelig... Det var vildt hårdt, men nu synes vi igen at det er ved ar være tid, plus det gerne skulle resultere i bedre appetit om dagen og bedre nattesøvn. 

Vi håber, at det "kun" tager to nætter, men det bliver to hårde nætter for alle  

Anmeld

27. december 2014

Ka+Ma=Be

Det kan lade sig gøre, men jeg vil anbefale langsomt at skære antallet af amninger ned. Du kan risikere at få brystbetændelse hvis du stopper fra den ene dag til den anden. 

Da min søn var 12 måneder, brugte jeg den næste måned på at amme mindre og mindre.  Først ned til én gang dagligt og så hver anden dag osv. Til sidst var mælken stort set væk held og lykke

Anmeld

27. december 2014

Mumto3

Jeg har tre børn der er blevet ammet indtil de var henholdsvis 17 mdr, 15 mdr og 13 mdr gamle. Jeg husker en inderlig trang til bare at STOPPE amningen, da jeg var ved at blive vanvittig af det!!!

Jeg har dog gjort det stille og roligt alle tre gange. Sidste gang, nåede jeg lige at stoppe, så blev min datter syg og ville INTET tage til sig, og så måtte jeg på den igen, så ammede jeg lige 14 dage mere og ENDELIG kunne jeg stoppe.

Selvom jeg var vildt træt af amningen, så synes jeg det er en dårlig ide med 'kold tyrker'. Det er voldsomt for det lille barn. Er det kun om natten du ammer?

Anmeld

27. december 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg har tre børn der er blevet ammet indtil de var henholdsvis 17 mdr, 15 mdr og 13 mdr gamle. Jeg husker en inderlig trang til bare at STOPPE amningen, da jeg var ved at blive vanvittig af det!!!

Jeg har dog gjort det stille og roligt alle tre gange. Sidste gang, nåede jeg lige at stoppe, så blev min datter syg og ville INTET tage til sig, og så måtte jeg på den igen, så ammede jeg lige 14 dage mere og ENDELIG kunne jeg stoppe.

Selvom jeg var vildt træt af amningen, så synes jeg det er en dårlig ide med 'kold tyrker'. Det er voldsomt for det lille barn. Er det kun om natten du ammer?

Ja, jeg ammer pt til natten og nok 2-max 3 gange om natten 

Anmeld

27. december 2014

bynorit

Jeg ville trappe ud ikke kun for dine brysters skyld men også for din datters skyld så det ikke kommer som et chok 

Anmeld

27. december 2014

bynorit

fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.