Hvordan har I vasket baby legetøjet til den næste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
7 svar
3 synes godt om
25. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Har en masse babylegetøj som nummer 2 skal arve. Men vil gerne vaske det først. Noget er i stof og andet er bare hårdt materiale. Hvordan bliver det bedst vasket?? I hånden med opvaskemiddel eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2014

Babyklokke

Jeg følger lige med i tråden her :-) 

jeg har også en masse brugt legetøj som jeg gerne vil finde den bedste måde at vaske det på :-) 

Anmeld

25. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Omsorgsgiver skriver:

Har en masse babylegetøj som nummer 2 skal arve. Men vil gerne vaske det først. Noget er i stof og andet er bare hårdt materiale. Hvordan bliver det bedst vasket?? I hånden med opvaskemiddel eller?

min svigermor havde gemt min kæreste og svogers legetøj... alt der kunne tåle at komme i vaskemaskinen kom deri (bamser og stoflegetøj) mens resten blev smidt i en balje med ganske almindeligt opvaskemiddel og varmt vand og så tørret i et viskestykke...

Anmeld

25. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tænker på samme måde som du gjorde ved nr 1(medmindre det er så lang tid siden at det er gået i glemmebogen)

nu er det vores den første, men jeg sorterede det: blødt materiale(bamser, lamaze fx og andet aktivitetslegetøj med textil på) for sig, og plast(bideringe, ringe til aktivitetstæppe, mv) for sig.

det bløde kom i hovedpudebetræk og blev vasket i maskine med vores alm vaskemiddel(flydende neutral). Plastet røg sammen med det der legegulv i opvaskeren. 

Ved ikke om det er det korrekte, men sådan blev det

God jul

Anmeld

26. december 2014

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Det der kunne komme i maskinen røg en tur deri og blev vasket - resten vaskede jeg af i hånden 

Anmeld

26. december 2014

Kay

Det der ikke kunne en masse kom i opvaskemaskinen bamser og andet i vaskemaskinen og resten vasket med en klud med opvaskemiddel på ��

Brio og andet lego, plastik dyr osv kan med fordel puttes i et baby dynebetræk og i vaskemaskinen på en 30 graders vask med lav centrifuge og så ligges til tørre på et håndklæde

Anmeld

26. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ms.Sunshine skriver:

min svigermor havde gemt min kæreste og svogers legetøj... alt der kunne tåle at komme i vaskemaskinen kom deri (bamser og stoflegetøj) mens resten blev smidt i en balje med ganske almindeligt opvaskemiddel og varmt vand og så tørret i et viskestykke...

Jeg gjorde det samme

Anmeld

26. december 2014

lillespir26

Blødt legetøj i vaskemaskibe og hårdt legetøj i opvaskemaskiner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.