Uforsigtighed

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

2.000 visninger
11 svar
7 synes godt om
25. december 2014

AnonymMor

hej og go jul ��

vores datter pÄ 1 Är og 5 mdr har ik en frygt i livet! Hun leger vildt og helst sÄ vildt som muligt ��

hun er begyndt og tumle i sofaen men hun har ik en grÊnse der siger "her kan jeg falde og slÄ mig" hun kaster sig rundt og det er ligemeget om det er ud over kanten eller ej �� vi har grebet hende hver gang da det er en hÞj sofa med trÊgulv under men hva gÞr vi for og fÄ hende til og indse at hun kan slÄ sig?

Det her er kun et eksempel for sĂ„dan er hun med ALT! 

Anmeld

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

25. december 2014

Tip!

Mon hun ikke lĂŠre det, nĂ„r hun slĂ„r sig? 

Lav et tumle sted til hende, madrasser, puder osv.. Vis hende at det er her man tumler.. Frisk pige, med en dejlig energi.. 

Det er altsĂ„ ikke farligt at slĂ„ sig... 

Anmeld

25. december 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

hej og go jul ��

vores datter pÄ 1 Är og 5 mdr har ik en frygt i livet! Hun leger vildt og helst sÄ vildt som muligt ��

hun er begyndt og tumle i sofaen men hun har ik en grÊnse der siger "her kan jeg falde og slÄ mig" hun kaster sig rundt og det er ligemeget om det er ud over kanten eller ej �� vi har grebet hende hver gang da det er en hÞj sofa med trÊgulv under men hva gÞr vi for og fÄ hende til og indse at hun kan slÄ sig?

Det er sku svÊrt at lÊre en 1Ärige. Da de kan slÄ sig, og sÄ gÄr der sekunder og sÄ gÞr de prÊcis det samme igen. KnÊgten her pÄ 2Är har ogsÄ knald pÄ, klatre, tumler. Og ja han slÄr sig, men ligesÄ snart det ikke gÞr ondt mere, sÄ er han i gang igen, men det samme. SÄdan er det bare med bÞrn.

De skal jo lĂŠre at det gĂžr ondt, nĂ„r man falder ned. Ligesom at det gĂžr ondt at gĂ„ ind i en vĂŠg/dĂžr, at hvis man kravler pĂ„ stolen, kan man falde ned. BĂžrn fĂ„r knubs.

Nu ved jeg ikke hvor hĂžj sofaen er, men hvad med et tĂŠppe eller noget der hun falder.

Anmeld

25. december 2014

AnonymMor

Problemet ligger os i at hun selv kan komme op i sofaen, sÄ det er svÊrt og holde hende nede, nÄr hun sys det er det sjoveste i hele verden :/ hun fÄr os lov til og slÄ sig for at lÊre det gÞr ondt hvis man ik passer pÄ, men det er ligesom om det ik rigtig trÊnger ind?

Hun vil os gerne lege inde under spisebordet og sÄ stiller hun sig op og donker hovedet i bordet men hun hÞr det igen og igen selvom hun slÄr sig :/

Anmeld

25. december 2014

Mor til Ella

Rinepigen skriver:

hej og go jul ��

Min pige er der ogsĂ„ fart pĂ„ hele tiden, og hun slĂ„r sig SJÆLDENT...

lige den med sofaen synes jeg ikke har vĂŠret et problem her, da en sofa er til at hygge og sidde i hjemme hos os, sĂ„ de gange hun hopper kaster sig rundt i den, fĂ„r hun af vide at det mĂ„ hun ikke... 

Men i andre situationer lader jeg hende gĂžre bruge sut krudt, og slĂ„r hun sig lĂŠrer hun det, og gĂžr det sikkert 100 gange mere 

Anmeld

25. december 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

Problemet ligger os i at hun selv kan komme op i sofaen, sÄ det er svÊrt og holde hende nede, nÄr hun sys det er det sjoveste i hele verden :/ hun fÄr os lov til og slÄ sig for at lÊre det gÞr ondt hvis man ik passer pÄ, men det er ligesom om det ik rigtig trÊnger ind?

Hun vil os gerne lege inde under spisebordet og sÄ stiller hun sig op og donker hovedet i bordet men hun hÞr det igen og igen selvom hun slÄr sig :/

SÄdan er bÞrn, og nÄr de er sÄ smÄ sÄ gÞr de ting igen og igen, ogsÄ selv at de lige har slÄet sig. De lÊrer. De er sÄ smÄ at de har glemt at det gjorde ondt eller tror det ikke sker igen, sÄ de gÞr det igen.

Men med sofaen, kan I jo bare lĂŠre hende at den hopper man ikke i.

Som sagt knÊgten her er 2, og han klatre pÄ alt og alle, og ja han slÄr sig, men ikke vÊrre end at det er ok lidt efter og han fortsÊtter og prÞver igen.
De lĂŠrer hvordan verden er, udforsker..
De fÄr blÄ mÊrker.. SÄdan er det..

LÊg noget der hvor hun springer ned fra sofaen, sig at man kun mÄ springe pÄ det eller sig at i sofaen hopper man ikke.

Anmeld

25. december 2014

helle85

Rinepigen skriver:

hej og go jul ��

Jeg har ikke noget rÄd til hvordan du kan fÞre for at lÊre hende det

Men vil bare fortĂŠlle at det som regel kommer med alderen 

Min datter flygtede Heller ikke noget som lille og for ventede bare at vi grab hende, men da hun var omkring 5 Är, blev hun bevist om at hvis hun gjorde det og det sÄ ville det gÞre ondt hvis man faldt

Anmeld

25. december 2014

MorTilEn2013Dreng

SĂ„dan er min sĂžn ogsĂ„. Og det er altsĂ„ bare ikke altid man kan nĂ„ og gribe. SĂ„ han har da slĂ„et sig et par gange men han har lĂŠrt af det 

Anmeld

26. december 2014

AnonymMor

Tak for jeres svar  

skulle bare lige hÞrer om det kun var vores tornado der var sÄn ;-)

Anmeld

26. december 2014

l.kjoeller

Rinepigen skriver:

hej og go jul ��

Gentager  det er farligt og lader hende fĂ„ knubs. SĂ„dan er min datter (stadig) nu 2,5 Ă„r. SĂ„ er ikke sikkert det siver ind hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.