Sagen er den at min mand har tre børn fra tidligere forhold. De to ældste piger, med en exkæreste og den mindste pige med en anden exkæreste.
Problemet er, at den mindste pige er syg, forkølet, dårlig hals osv, rigtig rigtig tit når hun kommer her på besøg hver anden weekend. Det er selvfølgelig synd for hende at hun er syg og vi gør hvad vi kan når hun er her, plejer dårlig hals med halstørklæde, varm te og afslapning, men den er sten sikker, at hver gang hun har været her og snottet det mindste, bliver jeg eller de andre piger syge bagefter.
Selvfølgelig kan vi passe hende når hun er syg, det er ikke kun hendes mors ansvar, men jeg tænker bare meget over det, nu hvor min kommende baby kommer til verdenen ville de ikke være fedt at han eller jeg blev syge hele tiden, fordi hun er det. Og min mands mor lider af dårlig hjerte og dårligt helbred og vi kommer tit ved hende for at hjælpe hende med en masse ting og det går jo heller ikke at hun bliver ramt af sygdom, da hun slet ikke har kræften til at modstå en forkølelse.
Hvad kan jeg gøre, sige, forlange?
Pigens mor er underrettet om, at varmere tøj er vigtigere end smart tøj i denne tid. Og hun bliver underrettet hver gang pigen er syg hjemme ved os, men hun siger at det er hun jo også ved hende. Hvorfor dælen kommer hun ikke til læge? Det er lidt svært for os at tage hende til læge, da det jo er i weekenden vi har hende..
Jeg er bare bekymret på min kommende babys vegne!
God aften alle sammen :-)
Anmeld