syg bonusdatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.268 visninger
15 svar
28 synes godt om
22. december 2014

Babyklokke

Sagen er den at min mand har tre børn fra tidligere forhold. De to ældste piger, med en exkæreste og den mindste pige med en anden exkæreste.
Problemet er, at den mindste pige er syg, forkølet, dårlig hals osv, rigtig rigtig tit når hun kommer her på besøg hver anden weekend. Det er selvfølgelig synd for hende at hun er syg og vi gør hvad vi kan når hun er her, plejer dårlig hals med halstørklæde, varm te og afslapning, men den er sten sikker, at hver gang hun har været her og snottet det mindste, bliver jeg eller de andre piger syge bagefter.
Selvfølgelig kan vi passe hende når hun er syg, det er ikke kun hendes mors ansvar, men jeg tænker bare meget over det, nu hvor min kommende baby kommer til verdenen ville de ikke være fedt at han eller jeg blev syge hele tiden, fordi hun er det. Og min mands mor lider af dårlig hjerte og dårligt helbred og vi kommer tit ved hende for at hjælpe hende med en masse ting og det går jo heller ikke at hun bliver ramt af sygdom, da hun slet ikke har kræften til at modstå en forkølelse.
Hvad kan jeg gøre, sige, forlange?

Pigens mor er underrettet om, at varmere tøj er vigtigere end smart tøj i denne tid. Og hun bliver underrettet hver gang pigen er syg hjemme ved os, men hun siger at det er hun jo også ved hende. Hvorfor dælen kommer hun ikke til læge? Det er lidt svært for os at tage hende til læge, da det jo er i weekenden vi har hende..

Jeg er bare bekymret på min kommende babys vegne!

God aften alle sammen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

Babyklokke

Jeg tænker bare, at man jo heller ikke aflevere et sygt barn i skole osv, og man må vel tænke på at respektere andres helbred. Tænker fx på, at en lille baby vel ikke har specielt godt af, at blive forkølet i tide og utide. Men er jeg helt forkert på den ang min tankegang? Eller kan jeg godt tillade mig at sige noget til det? 

Anmeld

22. december 2014

Nystart

Ved i at hun ikke kommer til lægen? 

Hende af min var syg 24/7 lige meget hvad man gjorde og gav hende på.... Vi lavede ikke meget andet end at rende frem.og tilbage til læge.... 

Hun Var/er bare typen der tager hver snotnæse, øjn betændelse, influenza osv til sig....

Anmeld

22. december 2014

TNBC

Babyklokke skriver:

Jeg tænker bare, at man jo heller ikke aflevere et sygt barn i skole osv, og man må vel tænke på at respektere andres helbred. Tænker fx på, at en lille baby vel ikke har specielt godt af, at blive forkølet i tide og utide. Men er jeg helt forkert på den ang min tankegang? Eller kan jeg godt tillade mig at sige noget til det? 

der er bare nogle børn der er syge hele tiden, uden der er noget galt. de er bare super modtagelige mod bakterier.

hun skal jo bare ikke i nærhed af baby når hun er syg.

hvad vil du sige? hvordan skal man respektere andres helbred, man ber jo ikke selv om at blive syg.

Anmeld

22. december 2014

Babyklokke

Ja vi ved at hun ikke kommer til lægen. For hun er åbentbart ikke syg i morens og hendes egne øjne. Der bliver tit pralet af at hun aldrig har fejlet noget og aldrig er syg. Og der tænker jeg bare 'jamen hun hoster som en gal el hun snotter på livet løs'. Så det er lidt noget sludder. 

Hun er heller ikke syg hver eneste weekend hun kommer, men det sker alligevel tit. Og syntes måske bare, at det er lidt 'respektløst' overfor andre mennesker. Selvfølgelig er hun velkommen her, meeen, jeg ville blive ked af at have en så forkølet pige rendende den dag jeg har min egen baby herhjemme. 

Anmeld

22. december 2014

lineog4

Babyklokke skriver:

I får jo ikke afleveret en pige til pasning, din kæreste får sin datter hjem til en skøn weekend - så synes ikke de to ting kan sammenlignes. 

Og tænker din kæreste vel heller ikke er interesseret i at undvære samværet med sin datter fordi der er sandsynlighed for baby bliver forkølet.

Ved ikke hvor gammel hun er, men der er bare nogen børn der tiltrækker mere sygdom end andre børn, og mange af dem har jo også været store søskende... Når man har mere end et barn så er der jo en sandsynlighed for der kommer virus og baktusser med hjem til baby, både fra egne børn og deres venner. Den lille får antistoffer fra mor hvis hun ammer og er i det hele taget ikke så skrøbelig 

Anmeld

22. december 2014

Babyklokke

Yurie skriver:

der er bare nogle børn der er syge hele tiden, uden der er noget galt. de er bare super modtagelige mod bakterier.

hun skal jo bare ikke i nærhed af baby når hun er syg.

hvad vil du sige? hvordan skal man respektere andres helbred, man ber jo ikke selv om at blive syg.

Når nej, man kan selvfølgelig ikke selv bestemme om man er syg eller ej, men hvorfor skal hun afleveres i skole og senere hjem til os, i stedet for at blive hjemme i sengen og blive rask. 

Og ja, du har jo ret i at nogle er mere modtagelige. Og hun kan jo som du siger holde afstand til baby. 

syntes bare at det er en smule trættende at vi på forhånd er klar over, at nu skal en af os andre ligge syg et par dage. 

Anmeld

22. december 2014

SandraXOXO

Nogle børn er desværre ofte syge uden nogen egentlig grund, de fleste vokser fra det. Men selfølgelig skal hun hjem til sin far alligevel. At være syg hos far og mor er ikke det samme som at blive sendt syg i inst! Og din baby skal nok klare sig. Babyer er slet ikke så skrøbelige, er det dit første barn? Selvfølge skal storesøster ikke sidde og hoste på baby, men der sker ikke noget ved at ha en baby og et forkølet barn i samme hus. Vi sendte heller ikke vores store børn væk hvis de var syge efter lillesøster kom til.

Anmeld

22. december 2014

Nystart

Babyklokke skriver:

Ja vi ved at hun ikke kommer til lægen. For hun er åbentbart ikke syg i morens og hendes egne øjne. Der bliver tit pralet af at hun aldrig har fejlet noget og aldrig er syg. Og der tænker jeg bare 'jamen hun hoster som en gal el hun snotter på livet løs'. Så det er lidt noget sludder. 

Hun er heller ikke syg hver eneste weekend hun kommer, men det sker alligevel tit. Og syntes måske bare, at det er lidt 'respektløst' overfor andre mennesker. Selvfølgelig er hun velkommen her, meeen, jeg ville blive ked af at have en så forkølet pige rendende den dag jeg har min egen baby herhjemme. 

Snot og hoste er jo ret alm ved unger..... Og ikke at være syg i den forstand....

Det er super øv når du får den lille.....Men at hun ikke skal komme hvis det er Pga forkølelse, ville bestemt ikke være godt for hende... Hun vil jo føle måske hun bliver droppet Pga lillebror....

Det er super ærgeligt, men nogle børn er bare små syge eller forkølede... Og sådan er det bare at ha børn.... Om de er der fuldtid eller ej 

Anmeld

22. december 2014

Babyklokke

Det er mit første barn ja. Så jeg er nok også lidt for beskyttende på forhånd 

og nej vi er ikke interesseret i at undvære hende, men det ville på ingen måde være et problem hvis hun tog en weekend ved mor hvor hun skulle ha været her, vi vil altid ha mulighed for at hun kunne komme næste weekend. 

Men jeg var ikke klar over at det faktisk var så alm med den forkølelse så tit ved et barn og jeg var slet ikke klar over, at baby 'kan tåle sådan en omgang' hvis man kan sige det sådan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.