Familiekaos lige inden jul :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Svigerforældrerne har selv lavet en aftale om at vi alle giver til maden. At de så ville give stegen vidste jeg jo ikke til at starte med. Men vi har altid i familien givet til maden hver og en så det er ikke noget nyt. Uanset hvor julen er blevet holdt henne. 

Måske I bare skulle aftale at holde det på skift,og så lade værtsparret betale -

Det andet lyder bøvlet og ucharmerende at man skal diskutere penge en dag der skulle handle om hygge og familie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Men det er så nok ikke noget din svigerfamilie er vandt til? 

De tænker og mener nok i en god mening, når de ringer og fortæller at de har købt en steg til juleaften? At i så er fri for det (:

men når man så faktisk siger  indirekte at det ikke er nok! Så ville jeg godt nok også være lidt muggen 

Jo. Svigerfamilie er vant til at vi deler det op og hver giver til julemaden. De ved det godt. Jeg vidste så bare ikke til at starte med at de ville give stegen. 

Anmeld

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Vi har altid delt det sådan op i vores familie. Det er en aftale og alle ved godt at det er sådan. 

Altså din og kærestes? Eller din(og dine forældres)?

I plejer hvert år at dele det lige op mellem alle der kommer?

Her står dem der holder det for det, altså min søster og svoger står for dessert i år og jeg selv mandelgave. Men jeg ville da også se lidt mærkelig ud, hvis min bror ringede og jeg skulle betale x antal kroner.

Hvorfor skal det gå op i penge?
De fleste skiftes jo til at holde jul hvert år, og så betaler man når man holder.

og en ting, det er jeres juletræ, og det betaler I for. Det skal dine svigerforældre slet ikke betale for.

De har valgt at give noget, og så bør den ikke være længere.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Altså din og kærestes? Eller din(og dine forældres)?

I plejer hvert år at dele det lige op mellem alle der kommer?

Her står dem der holder det for det, altså min søster og svoger står for dessert i år og jeg selv mandelgave. Men jeg ville da også se lidt mærkelig ud, hvis min bror ringede og jeg skulle betale x antal kroner.

Hvorfor skal det gå op i penge?
De fleste skiftes jo til at holde jul hvert år, og så betaler man når man holder.

og en ting, det er jeres juletræ, og det betaler I for. Det skal dine svigerforældre slet ikke betale for.

De har valgt at give noget, og så bør den ikke være længere.

Altså nu har jeg kun min mor tilbage men hun er også ok med at vi hver giver. Og ellers så har hans forældre og min kæreste og hans bror altid delt det op og jeg syntes også at det er ok at man gør det på den måde. Det er blevet gjort sådan uanset om vi har holdt det eller om svigerfamilien har holdt det. Vi har det ikke sådan så vi skiftes til at holde jul hvert år. Det snakker vi om og tager når den tid kommer. Så næste år kan sagtens også godt være her igen. 

Nej er enig i at de ikke skal betale til træet!

Anmeld

21. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jo. Svigerfamilie er vant til at vi deler det op og hver giver til julemaden. De ved det godt. Jeg vidste så bare ikke til at starte med at de ville give stegen. 

Kommunikationen kan virkelig ødelægge alt!! 

Men seriøst, ring og fortæl at du er ked af at din kæreste har fået drejet tingene sådan - og så tænk over i fremtiden hvor grådigt det faktisk lyder, julen skal være en fantastisk tid hvor man ser dem man elsker og holder af! Ikke en tid med gråd, ondt i maven og pengeproblemer! Og slet ikke indbyrdes!

fortæl dem at du er glad for at de har købt stegen og at du glæder dig til at lave den og se dem. For når man laver en fejl, må man selv være herre over at få tingene på rette fod igen. :-)

og så muligvis ændrer lidt i "plejer"  vær det gode eksempel 

og så få en dejlig jul!! 

Anmeld

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Altså nu har jeg kun min mor tilbage men hun er også ok med at vi hver giver. Og ellers så har hans forældre og min kæreste og hans bror altid delt det op og jeg syntes også at det er ok at man gør det på den måde. Det er blevet gjort sådan uanset om vi har holdt det eller om svigerfamilien har holdt det. Vi har det ikke sådan så vi skiftes til at holde jul hvert år. Det snakker vi om og tager når den tid kommer. Så næste år kan sagtens også godt være her igen. 

Nej er enig i at de ikke skal betale til træet!

Så synes jeg egentlig at du skal sende din kæreste af sted, og snakke med sine forældre, for det er jo faktisk ham der har kvajet sig over telefonen.
Sig at de kommer med den steg de har købt og så skal I nok klare resten. Og så bør den ikke være længere.
Og så hvis I skal gøre det næste år, så laver i en liste over hvem der køber hvad, så der ikke kommer nogle overraskelser, når det nu er sådan at I gør det.

Anmeld

21. december 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Ja, det er lige før at jeg bare vil sige at så giver vi det hele og at ingen skal give noget til. For vil bare gerne at vores datter får en god jul!!

Du får det til at lyde somom din datter ikke kan få en god jul uden Dine svigerforældre. Det kan hun godt!!!

i vores familie, hvor vi er tætte og ses tit, der har vi altid holdt jul, kun mor, far og børn. Inden hverken børn eller voksne har haft lyst til ikke at være hjemme juleaften, og vi elsker stadig bare at holde jul 'for os selv'. Det jeg vil sige er at der er mange måde at holde en god jul på! Ikke kun en måde :-)

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så synes jeg egentlig at du skal sende din kæreste af sted, og snakke med sine forældre, for det er jo faktisk ham der har kvajet sig over telefonen.
Sig at de kommer med den steg de har købt og så skal I nok klare resten. Og så bør den ikke være længere.
Og så hvis I skal gøre det næste år, så laver i en liste over hvem der køber hvad, så der ikke kommer nogle overraskelser, når det nu er sådan at I gør det.

Jamen føler det er min skyld det hele  Netop fordi jeg sagde det der med at dele op men det var jo inden jeg vidste at de ville give stegen. 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Du får det til at lyde somom din datter ikke kan få en god jul uden Dine svigerforældre. Det kan hun godt!!!

i vores familie, hvor vi er tætte og ses tit, der har vi altid holdt jul, kun mor, far og børn. Inden hverken børn eller voksne har haft lyst til ikke at være hjemme juleaften, og vi elsker stadig bare at holde jul 'for os selv'. Det jeg vil sige er at der er mange måde at holde en god jul på! Ikke kun en måde :-)

Jo men hun regner jo med at de kommer... Og så skal hun skuffes med at de ikke kommer alligevel. Og så ikke at se hendes onkel som hun ikke ser så tit da han kommer fra København.

Anmeld

21. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jamen føler det er min skyld det hele  Netop fordi jeg sagde det der med at dele op men det var jo inden jeg vidste at de ville give stegen. 

Så kør selv! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.