Ægløsning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg stoppede med p-piller for 8 mdr siden. Og min menstruation og ægløsning kommer fast hver måned.

men denne måned mere udflåd end normalt ved ægløsning så tænker om det måske kan skyldes at p-piller er helt ude af kroppen nu eller er det bare ikke sådan det fungere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Anonym trådstarter

Slet ingeb

Anmeld

21. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg stoppede med p-piller for 8 mdr siden. Og min menstruation og ægløsning kommer fast hver måned.

men denne måned mere udflåd end normalt ved ægløsning så tænker om det måske kan skyldes at p-piller er helt ude af kroppen nu eller er det bare ikke sådan det fungere?

Det er ikke tilfældet.

Hormonmængden i p-piller nu om dage er så svag, at den ikke kan spores få døgn efter ophør, og derefter er det op til din krop at finde sig selv igen.

Du kan få øget udflåd ved graviditet, men du kan også få det uden grund, der er intet facit, så du må vente og se

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er ikke tilfældet.

Hormonmængden i p-piller nu om dage er så svag, at den ikke kan spores få døgn efter ophør, og derefter er det op til din krop at finde sig selv igen.

Du kan få øget udflåd ved graviditet, men du kan også få det uden grund, der er intet facit, så du må vente og se

Så må det være uden grund. For det passer med 14 dage efter sidste menstruation. 

Anmeld

21. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Så må det være uden grund. For det passer med 14 dage efter sidste menstruation. 

Så måske hormonændring ved ægløsning.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Så måske hormonændring ved ægløsning.

Hormonændring? 

Anmeld

21. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hormonændring? 

I løbet af cyklus ændrer fordelingen af hormoner sig, omkring ægløsning sker der f.eks. En markant stigning i LH, disse hormonændringer giver sig så udslag i forskellige symptomer, og det behøver ikke være det samme måned efter måned.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I løbet af cyklus ændrer fordelingen af hormoner sig, omkring ægløsning sker der f.eks. En markant stigning i LH, disse hormonændringer giver sig så udslag i forskellige symptomer, og det behøver ikke være det samme måned efter måned.

På den måde

jeg var bare undrende over at jeg havde så meget mere udflåd denne gang i forhold til tidligere. Så troede egentlig bare det skyldes ppille stop. Men så blev jeg det klogere. 

Tusinde tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.