Bange for graviditet og sex.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
6 svar
1 synes godt om
21. december 2014

Anonym trådstarter

Ej det er lidt pinligt.. Men.. Er gravid i uge 6 og er vildt bange for orgasme.. ER bange for at krampen man får via orasmen vil afstøde mit barn i livmoderen.. Får nemlig lidt smerte i lænd og livmoder ved orgasme nu, efter jeg er blevet gravid.. 

Skal man være bange..? :/ 

altså har jo hørt at intet sker.. Meeeen....!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

lillespir26

Anonym skriver:

Ej det er lidt pinligt.. Men.. Er gravid i uge 6 og er vildt bange for orgasme.. ER bange for at krampen man får via orasmen vil afstøde mit barn i livmoderen.. Får nemlig lidt smerte i lænd og livmoder ved orgasme nu, efter jeg er blevet gravid.. 

Tror og håber det er ret normalt at være bange for dette selvom der ikke burde ske noget ved det jeg har personligt ikke turde siden jeg Fanø ud af jeg var gravid så har vist en kæreste det venter med længsel på jeg har født om 52 dage 

Anmeld

21. december 2014

Stabel

Anonym skriver:

hej

Jeg forstår dig godt, tror de fleste første gangs gravide er lidt bange for sex under graviditet, fordi vi er bange for der kan ske noget med barnet. Det burde der altså ikke kunne ,tværtimod skulle det være både sundt og godt i forhold til graviditeten at dyrke noget sex 

Anmeld

21. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Da jeg var gravid læste jeg at de orgasmer man fik i graviditeten ville være med til at gøre det en lettere fødsel. Så da jeg først var ovre kvalmen opførte vi os næsten som kaniner

Og jeg skal da ikke kunne sige om det har gjort det en nemmere fødsel (den var ret hård) men uanset hvad så hyggede vi os, og har idag en sund og rask datter på 5,5 måned 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Ja det læste jeg også  

men Gud hvor er det dog plat at være bange for det.. For så havde lægen og sådan jo advaret mod det. 

Anmeld

21. december 2014

charthys

Tænk sådan på det, at du træner dine muskler i det område ved sex og orgasme, at du forstærker din pH balance i skeden ved at få orgasme, hvilket er med til at modvirke infektion, og at baby også får et skud endofiner sammen med dig, hvilket vel ikke er det værste der findes. ;-)

Og at alle sunde og raske graviditeter sagtens kan holde til sex og orgasmer, så tag det roligt, eller hvad man nu skal sige :-D

Dog er det helt normalt med plukkeveer efter en orgasme, det skal du ikke tage så tungt ...

Anmeld

21. december 2014

M (:

Anonym skriver:

Jeg ville nok være mere bange for de konsekvenser det kunne ske at få for mit parforhold end bange for at miste pga. sex..  Det ville jo fra naturens side give absolut ingen mening, hvis det, der laver en baby også kunne skade den under graviditeten.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.