Min mand tager ikke på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
11 svar
2 synes godt om
21. december 2014

AnnaK89

Min mand har lige været på vægten og han vejer 52,8 kg. Han har tabt sig knap 8 kg på to år. 

Det skal siges at han ikke går så meget (faktisk nærmest aldrig) i byen mere efter vi fandt sammen og fik vores datter. Før kunne det godt være en gang om ugen, så tænker da også at det kan være en del af grunden da alkohol jo feder. 

Men han spiser ikke anderledes. Han elsker kage og søde sager. Sovs og kartofler - dog ikke så tit vi får det. 

Men jeg har så svært ved at han er blevet så tynd, det er jo næsten kun skind og ben. Har kendt ham i ti år og han har aldrig vejet mere end 60-62 kg, men 8-10 kg er virkelig også meget at tabe når man i forvejen ikke er så stor. 

Hvad skal jeg proppe i ham for at han kan tage på? 

Han har nok muskler og sådan, og er en stærk mand, men der er bare INTET fedt 

Håber i kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Krydserfingre

Mit bedste råd er at kontakte en diætist

Anmeld

21. december 2014

klmf

Det er godt nok vildt Han har ikke været ved lægen og blive tjekket? Jeg tænker bare, at et så procentvist stort vægttab utilsigtet kan være bekymrende... Men hvis han ellers er frisk, så godt med fløde i sovsen osv. og måske en diætist kan hjælpe. 

Anmeld

21. december 2014

AnnaK89

Pigeeeeen skriver:

Mit bedste råd er at kontakte en diætist

Det har jeg også overvejet. 

Har sagt at han skal bestille tid hos sin læge for at få tjekket stofskifte efter nytår, så kan det jo være at hun vil henvise ham til en diætist

Anmeld

21. december 2014

AnnaK89

lotchen skriver:

Det er godt nok vildt Han har ikke været ved lægen og blive tjekket? Jeg tænker bare, at et så procentvist stort vægttab utilsigtet kan være bekymrende... Men hvis han ellers er frisk, så godt med fløde i sovsen osv. og måske en diætist kan hjælpe. 

Han fejler intet overhovedet. Har dog sagt han skal få tjekket hans stofskifte hos lægen efter nytår, og så tænker jeg at hun måske kan henvise til en diætist

Anmeld

21. december 2014

klmf

AnnaKJ skriver:

Han fejler intet overhovedet. Har dog sagt han skal få tjekket hans stofskifte hos lægen efter nytår, og så tænker jeg at hun måske kan henvise til en diætist

Anmeld

21. december 2014

Noneother

Har en kæreste med ca. samme problem.

Din kæreste burde selvfølgelig begynde at styrketræne, hvis ikke han allerede gør det. Muskler vejer.

Derudover så kan han begynde at supplere kosten med enten weightgainer, eller som min bodybuilder bror har foreslået. En god (start med en halv) pakke digestive kiks med peanutbutter eller lignende om dagen.
Derudover er det vigtigt at i tænker meget i masser af proteiner, fibre og det gode fedt. Det skal være til stede i kosten.
og så væk med alt andet "junk" og hurtigt sukker. Det giver kun deller og blodpropper.

Anmeld

21. december 2014

AnnaK89

Noneother skriver:

Har en kæreste med ca. samme problem.

Din kæreste burde selvfølgelig begynde at styrketræne, hvis ikke han allerede gør det. Muskler vejer.

Derudover så kan han begynde at supplere kosten med enten weightgainer, eller som min bodybuilder bror har foreslået. En god (start med en halv) pakke digestive kiks med peanutbutter eller lignende om dagen.
Derudover er det vigtigt at i tænker meget i masser af proteiner, fibre og det gode fedt. Det skal være til stede i kosten.
og så væk med alt andet "junk" og hurtigt sukker. Det giver kun deller og blodpropper.

Styrketræning kommer han ikke til - det har han ganske enkelt ikke tiden til. Men hans arbejde er fysisk hårdt ofte, og som skrevet, så har han nok nogle muskler og er en stærk mand. 

Har læst mig frem til nødder, tørrede frugter, fløde, sodavand, frugtjuice, sødmælk, masser fedtstof i madlavning, fede fisk, opbagt sovse, pasta, kartofler og hvide ris. Det skulle alle være gode ting når man skal tage på. Og så skal man gerne spise en masse kalorier om aftenen. 

Anmeld

21. december 2014

Noneother

Styrketræning kommer han ikke til - det har han ganske enkelt ikke tiden til. Men hans arbejde er fysisk hårdt ofte, og som skrevet, så har han nok nogle muskler og er en stærk mand. 

Har læst mig frem til nødder, tørrede frugter, fløde, sodavand, frugtjuice, sødmælk, masser fedtstof i madlavning, fede fisk, opbagt sovse, pasta, kartofler og hvide ris. Det skulle alle være gode ting når man skal tage på. Og så skal man gerne spise en masse kalorier om aftenen. 

Så længe han er fysisk aktiv er det da osse ok.

men jeg ville droppe sodavanden, holde frugtjuicen på 1 glas om dagen. (Der er ingen grund til at få dårlige tænder samtidig), fedtstof er godt, men sørg for at det er det rigtige fedtstof. helst Ikke magarine. gerne oliven eller kokosolie. Grov pasta, og vilde ris(blandinger) eller bulgur I stedet. Mælk, fløde og kakaomælk er gode naturlige kilder til protein og fedt. Kartoflerne kunne osse have godt af at blive erstattet/suppleret af andre rodfrugter eller grønsagsblandinger engang imellem. Nødder og fede fisk er

Anmeld

21. december 2014

WilliamDSTN

AnnaKJ skriver:

Min mand har lige været på vægten og han vejer 52,8 kg. Han har tabt sig knap 8 kg på to år. 

Det skal siges at han ikke går så meget (faktisk nærmest aldrig) i byen mere efter vi fandt sammen og fik vores datter. Før kunne det godt være en gang om ugen, så tænker da også at det kan være en del af grunden da alkohol jo feder. 

Men han spiser ikke anderledes. Han elsker kage og søde sager. Sovs og kartofler - dog ikke så tit vi får det. 

Men jeg har så svært ved at han er blevet så tynd, det er jo næsten kun skind og ben. Har kendt ham i ti år og han har aldrig vejet mere end 60-62 kg, men 8-10 kg er virkelig også meget at tabe når man i forvejen ikke er så stor. 

Hvad skal jeg proppe i ham for at han kan tage på? 

Han har nok muskler og sådan, og er en stærk mand, men der er bare INTET fedt 

Håber i kan hjælpe!

jeg har det helt samme problem, min mand er godt nok 1,95 høj og vejer 70kg ca men hold op det er svært at få lidt sul på ham, han har godt nok taget en par kilo på siden jeg mødte ham 1½ år siden. 

han er os rigtig glad for søde sager, så her hjemme får han massere af kage smør på brødet og ekstra mad i det hele taget, det hjælper da lidt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.