Hænger I jeres vasketøj ud nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

Kloster

Jeg har ALTID brugt tumbler til at tørre mit tøj, men er blevet ret bevist om, at spare på strøm og skåne miljøet :)
Jeg har så købt 2 slå-ud-stativer til vores overdækkede terrasse, men kan tøjet overhovedet blive tør udenfor nu på denne årstid og i det fugtige vejr (?)

Har også lige et spørgsmål ang at spare energi osv...
Jeg er begyndt at vaske tøj på 30 grader, men er nødt til at stille vaskemask over på en extra centrafugering for at få det slynget godt nok, efter 30 graders vasken er færdig.
Men går det ud på eet så, når jeg plejer at vaske ALT på 60 grader (?)(?)
Vasker self underbukser, viskestykker, karklude og sengetøj på 60 grader stadigvæk...

Håber nogle er lidt klogere til dette end mig :P

Venlig hilsen
Kloster (H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

Pia.

Sådan en dag som i dag der hænger jeg mit tøj ud(det der ikke må komme i tørren :S)... - men det bliver ikke helt tørt, men syntes alligevel at det tager det væreste og tørre hurtigere når det så kommer ind i aften eller sidst på eftermiddagen...

Må desværre sande at jeg ikke er den bedste til at tænke på at spare strøm m.m .... burde jo tage mig sammen og tænke lidt over det....

Knus Pia, som ikke var den rette til at hjælpe dig, håber der kommer et par kloge piger med et par gode svar...

Anmeld

30. marts 2008

Stumpen

Hej..

Jeg ved ikke om tøjet vil tørre på nuværende tidspunkt, da vi ikke har en overdækket terasse (eller andet sted, hvor det ville være muligt)
Jeg vasker også ved 30 grader, men synes ikke at tøjet kræver ekstra slyngninger. Vi centrifurgere ved 1200..
Qnus Anja..

Anmeld

30. marts 2008

Nadi

Vi ejer ikke en tørretumbler, så det er så nemt. Og om sommeren har vi en ret effektiv udestue ;) Men her i vinterhalvåret har vi været ude ved mine forældre og låne dere tumbler engang imellem til undertøj, stofbleer, håndklæder osv. For det tager simpelthen en krig og 7 år at få tøjet tørt.
Men jeg vasker stadig på 40 grader, men burde nok ta den på 30 og så en ekstra gang centrafugering, men den på 40 er et hurtigt program, så det går jo dejlig hurtig stærk! Vi bruger så heller ikke skyllemidel, så på den måde er vi også med til at skåne miljøet.

For at spare på strøm så slukker vi alt på kontakten, så der ikker er noget som står på standby. Det eneste der gør det herhjemme er microen og elkedlen, for det bruger vi helt vildt meget!

Men bare man gør lidt så er det jo også fint, og så skal vi bare huske på at det er vores børns fremtid som vi forurener. Og vi vil jo gerne gøre alt for vores børn ikke (L)

-Nadia

Anmeld

30. marts 2008

ann-kristina

Hej
Du kan sagtens tørre tøj ude nu. Vi har to små børn og ingen tørretumbler og jeg kunne ikke drømme om at købe en. Vi har en overdækket terasse hvor vi hænger tøjet ud. Vi har også et lille gæstebadeværelse hvor vi har hængt snore op under loftet, her har vi endvidere fået en fugtstyret ventilator. Nogen gange hvis der er fugtigt udenfor hænger jeg tøjet op udenfor i løbet af dagen og flytter det så ind om aftenen. Hvis der er meget fugtigt eller det regner og blæser hænger jeg det bare op på badeværelset. Men en dag som idag hvor der er tørvejr og det blæser kan vi altså sagtens nå at tørre 3-4 maskiner tøj udenfor

Anmeld

30. marts 2008

Lise

Jeg hænger alt vores tøj ud på tørresnor - vi har dog også sådan en udestue, så det er ikke helt udenfor. Men tøjet bliver sjældent helt tørt derude, så når det har hængt der lidt (et døgn ca) så tager jeg det ind og tørrer det helt i tumbleren... jeg ved ikke hvor meget energi vi sparer på denne måde, men jeg går ud fra at vi i hvert fald sparer lidt.

Mht spørgsmålet om 30/60 graders vasken må jeg være dig svar skyldig.

Lise

Anmeld

30. marts 2008

Honningblomst

Kloster skriver:

Jeg har ALTID brugt tumbler til at tørre mit tøj, men er blevet ret bevist om, at spare på strøm og skåne miljøet :)
Jeg har så købt 2 slå-ud-stativer til vores overdækkede terrasse, men kan tøjet overhovedet blive tør udenfor nu på denne årstid og i det fugtige vejr (?)

Jeg er begyndt at vaske tøj på 30 grader, men er nødt til at stille vaskemask over på en extra centrafugering for at få det slynget godt nok, efter 30 graders vasken er færdig.
Vasker self underbukser, viskestykker, karklude og sengetøj på 60 grader stadigvæk...

Venlig hilsen
Kloster (H)

Anmeld

30. marts 2008

Honningblomst

Kloster skriver:

Venlig hilsen
Kloster (H)

Bare lige en indskudt bemærkning...hvis du tørrer tøjet i tumbler, behøver du ikke vaske på 60 grader...bakterierne dør ved de høje grader i tørrer...men tja...hvad er så bedst og billigst??
Knus..

Anmeld

31. marts 2008

SaNiNa

ja jeg tørre kun i tumbler hvis vi virkelig har meget vaske tøj "når vi kommer hjem fra ferie" hvis det regner står stativet i værelset men kommer ud lige så snart solen bare titter lidt frem... vore håndklæder kan jeg godt finde på at tubmle de blive så hård ellers...

Sanne "som skal i banken i dag vi har fundet huset"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.