hvormange babytøj skal der købes ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.963 visninger
7 svar
1 synes godt om
18. december 2014

MM89

Hej

Jeg venter mig en lille prinsesse i februar måned men er helt itvivl over hvor mange bodystocking, kjoler osv jeg skal købe. Jeg vil gerne købe til 2 måneder således at jeg ikke mangler noget. Har i forslag til hvad man kan købe til et barn der bliver født i starten af feb måned ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

lineog4

Jeg ville personligt ikke købe meget, for ved der kommer en del som gave. Derudover kender man jo ikke vægten og længden plus hvor hurtigt de vokser, så man kan ende med en masse tøj der aldrig bliver brugt.

jeg ville formodentlig hvis baby er skønnet til "normal" købe 5-7 bodyer med langeærmer i str 56 samme antal bukser/gamacher. Og ville købe det samme instr 62. Derudover nogen uldtrøjer/veste og uld strømper, uld bukser osv. Ingen kjoler er upraktiske til de små. Nå ja og så nogen heldragter.

Anmeld

20. december 2014

MM89

lineog4 skriver:

Jeg ville personligt ikke købe meget, for ved der kommer en del som gave. Derudover kender man jo ikke vægten og længden plus hvor hurtigt de vokser, så man kan ende med en masse tøj der aldrig bliver brugt.

jeg ville formodentlig hvis baby er skønnet til "normal" købe 5-7 bodyer med langeærmer i str 56 samme antal bukser/gamacher. Og ville købe det samme instr 62. Derudover nogen uldtrøjer/veste og uld strømper, uld bukser osv. Ingen kjoler er upraktiske til de små. Nå ja og så nogen heldragter.

Tak for dit svar. Jeg har mest købt i str. 56

Anmeld

20. december 2014

Fru Frederiksen.

MM89 skriver:

Hej

Jeg venter mig en lille prinsesse i februar måned men er helt itvivl over hvor mange bodystocking, kjoler osv jeg skal købe. Jeg vil gerne købe til 2 måneder således at jeg ikke mangler noget. Har i forslag til hvad man kan købe til et barn der bliver født i starten af feb måned ?

Jeg skal også føde i februar, er sat til den 11/2

. Jeg har købt en flyverdragt, 1 heldragt i fin uld, 8 langærmede uld/bomuld body'er , 4 par strømpebukser, 4 natdragter, 6 heldragter, 4 sparkedragter , 6 langærmede bluser, 4 uldtrøjer , 3 par bukser , 3 uld huer med strømper og luffer til, 3 bomulds huer, 30 stofbleer , 2 uld veste , en fin kjole, det hele er i str 56. , har købt næsten det samme i str 62.  4 sæt baby sengetøj og 6 lagner, så er der både til vuggen og barnevognen.  Og 2 autostole 3 til 9 kg og 9 til 35 kg. Sparede en del penge ved at købe 2 autostole samtidig.  Så nu må det godt blive februar.

Anmeld

20. december 2014

lillespir26

Har termin i feb også jeg har 5-7 bodyer desværre i kort æ 3 sæt tøj med bukser med fod så har jeg 1 flyverdragt og 3 pr strømpebukser 2 pr sko også håber jeg at vi måske får lidt bluser til hende ellers sender jeg farmand og mine søster ud med nogle penge fra min men har helt klart meget meget lidt i str 50 da de nok ikke en gang er i det i mere end en mdr så køber 56 hvor der er mere og 62 sejler jeg i 

Anmeld

20. december 2014

lineog4

MM89 skriver:

Tak for dit svar. Jeg har mest købt i str. 56

Du kan bare være "uheldig" de springer over i 62 næsten med det samme. Alle mine har praktisk talt startet i str 62, og de få ting vi havde i 56 kunne de passe i max to uger 

Jeg var glad for jeg intet havde købt til den første - kendte ikke køn, var fattig studerende og havde meget lidt viden om babyer og babyer tøj. For hun gik direkte i 62. Så da vi skulle have de andre vidste jeg det og købte inter i 56, det vi havde var det vi fik i gave.

Anmeld

20. december 2014

Pinkrose

Man kan sige hvis du mangler noget kan du jo sende nogle ud eftee noget til jer

da jeg fik min datter som

også er fra feb, havee jeg meget lidt k str 56 og meget i 62 da jeg havde fået afvide at hun var en stor pige . Og ud kom et lille nips som var for lille til str 56 og str 50 var med bukser og bluser der skulle smøres op :p 

Anmeld

20. december 2014

LinLin

Jeg havde vist 3-4 sæt i str 50 og 5-6 i str 56... Jeg ville ikke have undværet noget af det selvom Lia kun brugte str 50 i to uger og str 56 3-4 uger derefter. Vil da gerne have min baby ser "ordentlig" ud og ikke svømmer i sit tøj  hun var i øvrigt 53 cm ved fødslen (vejede 3564 g)

Str 62 er hun på vej ud af nu hvor hun er 9 uger/2 mdr (bodyer og heldragter er for korte i kropsdelen  - bukser og bluser passer stadig!)

Det kommer jo også an på hvor ofte man vasker - vi vasker almindeligt tøj 3 gange om ugen sådan ca...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.