Opskrift sorbet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg skal lave sorbet i næste uge, men jeg har aldrig prøvet at lave det før, så jeg søger nogle gode opskrifter.

Begge mine børn er laktose intolerante så vi kan ikke få almindelig is.

Jeg havde tænkt, vi skulle have to forskellige slags.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

naj88

Jeg har lavet denne hindbærsorbet nogle gange. Den er rigtig god, fordi man kommer æggehvide i for at gøre den mere luftig. 

http://grydeskeen.dk/hindbærsorbet/menu/desert/

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
naj88 skriver:

Jeg har lavet denne hindbærsorbet nogle gange. Den er rigtig god, fordi man kommer æggehvide i for at gøre den mere luftig. 

http://grydeskeen.dk/hindbærsorbet/menu/desert/

Yummy det ser lækkert ud.

Men man må da ikke spise frosne hindbær, der ikke har været kogt, må man? Det synes jeg, jeg læste for et par år siden pga nogle bakterier der 

Anmeld

18. december 2014

naj88

PT skriver:

Yummy det ser lækkert ud.

Men man må da ikke spise frosne hindbær, der ikke har været kogt, må man? Det synes jeg, jeg læste for et par år siden pga nogle bakterier der 

Jeg har kogt hindbærene med i de 5 minutter de par gange jeg har lavet den. Kunne ikke drømme om at spise frosne hindbær "rå". Men det er den ikke blevet dårligere af. 

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
naj88 skriver:

Jeg har kogt hindbærene med i de 5 minutter de par gange jeg har lavet den. Kunne ikke drømme om at spise frosne hindbær "rå". Men det er den ikke blevet dårligere af. 

Nej, det var også der, jeg ville hen. Jamen jeg tror da helt sikkert, vi skal have hindbær sorbet så  

Kunne man ikke få lime eller citron sorbet sammen med den? Eller pebbermynte/mint sorbet? Jeg er lidt på bar bund her 

Anmeld

18. december 2014

naj88

PT skriver:

Nej, det var også der, jeg ville hen. Jamen jeg tror da helt sikkert, vi skal have hindbær sorbet så  

Kunne man ikke få lime eller citron sorbet sammen med den? Eller pebbermynte/mint sorbet? Jeg er lidt på bar bund her 

Den er sådan ret syrlig i det, så jeg tror, jeg ville vælge en mere sød sorbet til. Måske noget med kokos?

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
naj88 skriver:

Den er sådan ret syrlig i det, så jeg tror, jeg ville vælge en mere sød sorbet til. Måske noget med kokos?

Jeg kan desværre ikke lide kokos, så det er ikke en mulighed. Hmm jeg må lige lægge hjernen i blød her 

Men tusinde tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.