Handikappet barn og omgivelserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Nystart

Er selv adhd'er og tænker.... Er det et handicap?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Nystart skriver:

For vores søn på 13 er det et stort handicap,der hæmmer ham meget. Han er mentalt ca 4 år tilbage, tilbage motorisk og meget tilbage sprogligt og har mange udtalefejl,der gør ham uforståelig for nye folk.

Han skal næste år,skrives op til et bofælleskab,da han ALDRIG kommer til at kunne tage varer på hans eget liv. Han er medicineret og har ALTID gået i hhv special BH,SFO og nu skole.

Fagligt er han selvsagt meget bagefter PGA hans uro og manglende evne til at lære.  Socialt har han det enormt svært. Han har en retfærdighedssans der ofte skaber store problemer for ham,og derfor kun ganske få venner.

Et job....ja næste år skal der kommunalt tages stilling til hvad der skal ske med hans liv. Hvilken uddannelse kan der tilbydes ham,er vi ude i et beskyttet værksted eller....?

Så jo min søn er meget handicappet PGA hans svære ADHD og alle hans tillægsdiagnoser,som jo et kommet til PGA adhd'en. Og for de fleste er ADHD en hæmning i hverdagen og derfor anses det som et handicap også i det komunale regi, der omtaler det som sådan. Og vil da mene at alle diagnoser er et handicap på en eller anden måde.

Anmeld

17. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg havde da helt klart også meldt afbud - og min dreng har ingen diagnose. Synes da bare det er alt for sent - diagnose eller ej. 

Anmeld

17. december 2014

Kom lige til at tænke på - er det mening at børn skal med til denne fødselsdag? Det er bare et underligt tidspunkt. 

Anmeld

17. december 2014

Nystart

Tin skriver:

For vores søn på 13 er det et stort handicap,der hæmmer ham meget. Han er mentalt ca 4 år tilbage, tilbage motorisk og meget tilbage sprogligt og har mange udtalefejl,der gør ham uforståelig for nye folk.

Han skal næste år,skrives op til et bofælleskab,da han ALDRIG kommer til at kunne tage varer på hans eget liv. Han er medicineret og har ALTID gået i hhv special BH,SFO og nu skole.

Fagligt er han selvsagt meget bagefter PGA hans uro og manglende evne til at lære.  Socialt har han det enormt svært. Han har en retfærdighedssans der ofte skaber store problemer for ham,og derfor kun ganske få venner.

Et job....ja næste år skal der kommunalt tages stilling til hvad der skal ske med hans liv. Hvilken uddannelse kan der tilbydes ham,er vi ude i et beskyttet værksted eller....?

Så jo min søn er meget handicappet PGA hans svære ADHD og alle hans tillægsdiagnoser,som jo et kommet til PGA adhd'en. Og for de fleste er ADHD en hæmning i hverdagen og derfor anses det som et handicap også i det komunale regi, der omtaler det som sådan. Og vil da mene at alle diagnoser er et handicap på en eller anden måde.

Jeg har bare aldrig hørt... Eller lagt mærke til det omtalt som et handicap før.....

Men det er det jo mere for nogle end andre.... 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Kom lige til at tænke på - er det mening at børn skal med til denne fødselsdag? Det er bare et underligt tidspunkt. 

Sådan er det i vores familie. Som regel fredag kl 8. 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

I kommunalt regi bliver det anset som et handicap. Alle diagnoser er vel det i princippet. 

Anmeld

18. december 2014

Anonym skriver:

Sådan er det i vores familie. Som regel fredag kl 8. 

Skørt Kan godt forstå du synes det er irriterende. 

Anmeld

18. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng på 7 år har også ADHD. Det er svært for andre, at sætte sig ind i det "usynlige handicap". Heldigvis er vores famillie og venner rigtig gode til, at tage hensyn og "give plads" til vores dreng.

Vi ville aldrig tage ud til en fødselsdag kl. 20 om aften - diagnose eller ej. Det ville hverken vores dreng eller hans lillesøster på næste 6 år kunne magte.

Anmeld

18. december 2014

BinaMor

bare en krammer herfra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.