Tidligt ude måske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Pigent

Jeh ville give hende to navne, synes 3 bliver for meget.

Hvad med fx Anne Marlisa (ved ikke om Marlisa er godkendt, men det kan det nok godt blive) så er det en kombination af de navne du selv nævner. Annet tror jeg mange vil blande samme med Anne.

Jeg synes tanken bag det med at bruge navne fra personer der betyder noget for dig er smuk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Hønsemor

Another Chance skriver:

Men jeg tænker allerede på navn til min bette pige inde i maven... Når jeg nu ved at det er en lille smuk pige.

Men jeg ved ikke helt, har altid sagt at hvis jeg en dag fik en lille pige så skulle hun hedde det navn jeg aldrig fik, Elise, efter min oldemor og så vil jeg virkelig gerne opkalde hende efter min mormor, for hvem ved hvor længe jeg har hende endnu... Marie... og ja så kom der et andet navn frem i mit hoved, Annet, efter min mor, der hedder Annette.

Ville det være børne mishandling at kalde hende alle tre navne?? 

Elise-Marie Annet??

3 kvinder der har betydet meget i mit liv, til en lille pige der kommer til at betyde ALT for mig.

Jeg har faktisk ikke rigtig andre navne i hovedet lige nu... Er nok nemmere når hun om 20 uger kommer til verden 

Vil bare lige høre jer, om det er ondt at kalde hende alle de navne, altså jeg tænker at det nok kun er Elise der vil blive brugt alligevel  

Jeg vil ikke kalde hende et modenavn, for ja, hvis alle hedder det samme så er det jo ikke så sjovt

Kald din datter hvad du føler er det rigtige 

Jeg personligt er opkaldt efter min mormor og oldemødre der alle hed(der) Marie til mellemnavn, jeg hedder det dog til fornavn  inden jeg blev gift hed jeg Nanette til mellemnavn, det er dog ændret nu.. 

Men herhjemme har vi alle 4 navne, fornavn, mellemnavn, mellemefternavn og efternavn..

Men synes sagtens Elise-Marie Annet og så kommer kaldenavne helt af sig selv  men mange vil nok ikke kunne finde ud af Annet og kalde hende Anette, Anne, Ann..

Anmeld

17. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Synes faktisk det er en smuk historie bag og jeg ville være stolt hvis jeg var datteren. Hun vil måske ikke komme til at bruge alle navnene men så har hun da også lidt at vælge imellem 

Anmeld

17. december 2014

Stumpen

Jeg synes godt du kan give hende alle tre navne, de klinger fint sammen, men jeg ville i det daglige kun kalde hende Elise-Marie.. Også når folk spørger hvad hun hedder, så nøjes med de to navne, men du ved at du har æret de tre kvinder ved at give hende alle tre navne... Måske overflødigt så med Annet, men det betyder noget for dig at det er der... Så kan hun selv vælge når hun bliver ældre om Annet skal være en del eller ej...

Anmeld

17. december 2014

pussekat

Another Chance skriver:

Der er ingen far inde i billedet, da jeg har valgt at få et donor barn, så ja det er bare mig og min lille pige, og ja, jo mere jeg siger navnet jo mere elsker jeg det faktisk.

Jeg vil gerne ære kvinderne i mit liv i min lille pige, plus hendes mormor, min mor, blev så rørt da hun hørte det, så det føles bare så rigtigt 

Har dog aldrig mødt min oldemor, men hørt historier om hende, så alt det vil jeg gerne videre bringe til min lille pige, plus nogle af de ting jeg fik af min mormor da jeg var baby og som jeg har gemt, det skal hun også have, igen det vil betyde verden for mig.

Jeg elsker også navnet Emma, men min veninde's datter hedder det, ellers havde jeg også tænkt på det, men Elise betyder bare så meget for mig.

Hejsa

Ok det kun jeg jo ikke lige se at der ikke vlre en far men så er det jo kun dig selv om det og vis du synde hun skal hedde det så gør det 

Anmeld

17. december 2014

Another Chance

pussekat skriver:

Hejsa

Ok det kun jeg jo ikke lige se at der ikke vlre en far men så er det jo kun dig selv om det og vis du synde hun skal hedde det så gør det 

Nej det kunne du jo ikke lige vide.

Men nej navnet kommer nok når hun ligger i mine arme, men ønsker så absolut at det skal være Elise Marie, Annet er jeg lige nu gået lidt fra igen...  men der er også tid nok endnu til at bestemme sig, det vigtigste er da at hun har det rigtig godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.