Mælkeallergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
3 svar
1 synes godt om
16. december 2014

missehxx

Hej piger, er der nogen af jer der har forstand på, og erfaring med mælkeallergi?
Min søn på 7 mdr, har lige været på ouh i dag, og de mistænker kraftigt mælkeallergi, s har fået nutramigen med hjem, og skal gøre mælkefri diet i 14 dage, og vi skal så derud igen.

Men alle spørgsmålene hober sig jo op, nu hvor vi er kommet hjem.

- Kan han tåle ikke at få mælk? Her tænker jeg på manglende kalk osv.

- Er der ikke mælk i stort set alle madvarer? Er meget i vildrede hvad jeg kan give ham.

- Vi fik nutramigen 1, hvilket undrer mig når han er 7 mdr, burde han ikke have fået 2'eren?

HJÆÆÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Disarobi

Min søn på 13 mdr fik konstateret mælkeallergi da han var 6 mdr. Har ikke så meget forstand på de typer af erstatning du nævner da han var ammebarn, men vi fik althera erstatning som vi skulle bruge i hans grød osv. Nu hvor han er større får han kalktabletter. 

Jeg syntes det var lidt af en jungle at finde på noget jeg kunne lave til ham i starten, men man kommer overraskende hurtigt ind i rutinen. Held og lykke med det hele

Anmeld

16. december 2014

Chevro

Åh det lyder bestemt ikke sjovt  Håber du kan få besvaret dine spørgsmål på sygehuset, så du/i kan få lidt ro på.

Vi fik Nutramigen fra starten, da jeg selv har meget allergi - dog undtaget netop mælkeallergi. Og vores kommende barn skal også have det fra start. 

Men ja,  undrer mig også lidt at i får 1'eren med hjem - men kan være det er noget mildere, og den mere sikre i forhold til udtrapning af mælk overhovedet osv. 

Anmeld

16. december 2014

Røverdatter

missehxx skriver:

Hej piger, er der nogen af jer der har forstand på, og erfaring med mælkeallergi?
Min søn på 7 mdr, har lige været på ouh i dag, og de mistænker kraftigt mælkeallergi, s har fået nutramigen med hjem, og skal gøre mælkefri diet i 14 dage, og vi skal så derud igen.

Men alle spørgsmålene hober sig jo op, nu hvor vi er kommet hjem.

- Kan han tåle ikke at få mælk? Her tænker jeg på manglende kalk osv.

- Er der ikke mælk i stort set alle madvarer? Er meget i vildrede hvad jeg kan give ham.

- Vi fik nutramigen 1, hvilket undrer mig når han er 7 mdr, burde han ikke have fået 2'eren?

HJÆÆÆLP!

Mange lever mælkefrit uden problemer. Broccoli og mørke grønne grøntsager indeholder meget kalk og jern.

Og ellers fås der også rismælk og soyamælk med calcium.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.