jobsamtale - nuværende arbejdsplads....hjælp?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.032 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. december 2014

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg skal i aften til jobsamtale på min nuværende arbejdsplads, har været ansat i et vikariat i ½ år, men nu er der en ledig fast stilling pr 1/1/15....jeg passer ikke helt til profilen, men er blevet kaldt ind til samtale alligevel. Hvad kan jeg forvente mig til samtalen, når de kender mig godt i forvejen??? Plejer at forberede mig til en samtale, men synes det er svært i dette tilfælde, da de som sagt kender mig godt. 

PS jeg er lærer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

slet ingen?

Anmeld

16. december 2014

Skouboe

Jeg synes du skal forberede dig på at forklare dem hvorfor de skal ansætte dig - ligesom til enhver anden samtale, du har bare et mere relevant udgangspunkt.

Og så skal du være klar på at forklare hvad du kan give dem i den stilling du har søgt og hvorfor du kan bestride jobbet, selvom du ikke helt passer rent profilmæssigt. Hvordan har du tænkt dig at tackle det osv.

Og til sidst er lidt "smiger" altid hjælpsomt, at du fortæller lidt om hvad der er positivt ved arbejdspladsen, og hvorfor du gerne vil blive.

Anmeld

16. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har prøvet nøjagtig det samme. Dog var jeg kun vikar i 2 mdr inden. Ssa aftenvagt. Dog i modsat rul af da jeg var vikar. Brugte kortet med at jeg havde været vikar der, så kendte arbejdsgangen, kollegaerne mv. Behøvede ikke at blive lært op. 

Forberedte mig som jeg ville have gjort til enhver anden. Fandt dog samtalen en del mere behagelig da jeg kendte dem.

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.