7 uger og sove selv..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

Sitrani

modesty skriver:

Jeg sørgede altid for at min søn var en anelse vågen når jeg lagde ham efter aften-amning. Han fik aldrig lov til at falde helt i søvn. Så lærte han nemlig at falde til ro hvor han blev lagt, og det var aldrig et problem. Jeg sad selvfølgelig sammen med ham, ved siden af tremmesengen, indtil han faldt i søvn.

Okay... jeg prøvede igår at lægge hende i hendes egen seng, men hun blev meree vågen og begyndte at ligge og sprælle og "snakke"... vil du så sige jeg bare skal lade hende ligge og bare sidder ved hende imens. ...? Og hvor længe sad du før han faldt søvn..? Min datter er jo kun knap 8 uger. ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Sitrani

mor88 skriver:

Ok, har dog hørt fra andre, hvor det har hjulpet 

Håber du snart får noget ro på, det er hårdt i starten

Vi må forsøge så ��

Anmeld

16. december 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Sitrani skriver:

Men når jeg ikke kan lægge hende fra mig, hvordan skal hun så ku falde i søvn samme sted som hun vågner? Med mindre jeg bare lader hende sove på mig hele tiden....

Ja det er jo udfordringen. Det var det samme med min. Jeg valgte sengen og barnevogn som faste steder efter at have fået rådet. Startede med at lægge ham lige når øjnene var ved at lukke i. Og i starten sov han jo ikke så længe af gange, men det blev bedre og bedre.

Anmeld

16. december 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Sitrani skriver:

Okay... jeg prøvede igår at lægge hende i hendes egen seng, men hun blev meree vågen og begyndte at ligge og sprælle og "snakke"... vil du så sige jeg bare skal lade hende ligge og bare sidder ved hende imens. ...? Og hvor længe sad du før han faldt søvn..? Min datter er jo kun knap 8 uger. ...

Kan siden tages af tremmesengen? For så kunne du stille den helt op af din seng og så kunne i være tæt til hun sover, og så kan du liste væk men samtidig vågner hun samme sted og du kan skynde dig ind til hende.

Anmeld

16. december 2014

Skouboe

Vi havde samme problem, indvil vi købte store, runde sutter på anbefaling af vores sp. Hun forklarede at de runde sutter lå meget bedre i munden, fordi de passede mellem tungen og ganen og derfor ikke skulle holdes fast med læberne.

Vi brugte derfor "Bamse" sutter (fra bl.a. føtex/bilka) til begge pigerne, fra de var helt spæde.

Anmeld

16. december 2014

modesty

Jeg tænker at du må prøve dig lidt frem. Jeg kan ikke huske helt specifikt hvordan min metode var, min dreng er 3 år nu, så det er jo lidt tid siden.  Men jeg har fra starten ikke ladet ham falde i søvn ved brystet, fordi jeg læste en SP, som rådede til den metode jeg kørte med, så jeg har aldrig prøvet at skulle "afvænne" fra at falde i søvn fra bryst. Men det tager jo, som med alt andet, lidt tid inden de falder ind i nye rytmer.

Jeg kunne sagtens sidde og holde ham hånden eller ae på hovedet eller maven.

Anmeld

17. december 2014

Sitrani

sommerbarn<3 skriver:

Kan siden tages af tremmesengen? For så kunne du stille den helt op af din seng og så kunne i være tæt til hun sover, og så kan du liste væk men samtidig vågner hun samme sted og du kan skynde dig ind til hende.

Nej desværre.... men ja det var ellers en god idé. ..

Anmeld

17. december 2014

Sitrani

Skouboe skriver:

Vi havde samme problem, indvil vi købte store, runde sutter på anbefaling af vores sp. Hun forklarede at de runde sutter lå meget bedre i munden, fordi de passede mellem tungen og ganen og derfor ikke skulle holdes fast med læberne.

Vi brugte derfor "Bamse" sutter (fra bl.a. føtex/bilka) til begge pigerne, fra de var helt spæde.

Okay.. vi må prøve de runde sutter  så  Det gør nogen gange tingene lidt nemmere med en sut...

Anmeld

17. december 2014

k&k&k&k

Sitrani skriver:

Nej ikke endnu... en Sp jeg kender har sagt at det ikke betyder noget med andre slags sutter, men at det er tilvænning. ..

Det er jeg ikke helt enig i! 

Min søn ville KUN sutte på MAM sutter - alle andre blev valgt fra lige så frit som de blev købt og afprøvet! 

Så de kan godt være "kræsne" med deres valg af sut! 

Anmeld

17. december 2014

Sitrani

k&k&k&k skriver:

Det er jeg ikke helt enig i! 

Min søn ville KUN sutte på MAM sutter - alle andre blev valgt fra lige så frit som de blev købt og afprøvet! 

Så de kan godt være "kræsne" med deres valg af sut! 

Min den store brugte mam fra starten og vi behøvede ikke prøve andre... men hende her vil intet have.. i morgen prøver vi de billige runde sutter.. har prøvet tommee tipee idag - den gik heller ikke.... haha. .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.