Hvad skal jeg gøre?! fødslen nærmer sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.976 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. august 2009

Moldemine

Heej allesammen, igår var jeg til tjek på sygehuset og min lillepige blev skønnet til 3400gram og jeg er kun i uge 37! efter hvad jeg kan læse mig til rundt omkring er det 600gram mere end genemsnittet! jeg er angst for at føde så stor en baby, for hvad ender hun så ikke op på i løbet af de sidste 3 uger!? i min familie har vi tendens til at danne meget arvæv (eller hvordan det nu staves) min søster fødte en dreng for 1½ år siden og flækkede fra den ene ende til den anden, og har dannet så meget arvæv at hun ikke kan føde selv mere, og hun har nu problemer med ringmusklen og sex, da arvævet har ødelagt så meget, og hendes dreng vejede 3950, så nu er jeg bare så nervøs for at det samme skal ske med mig, hvad skal jeg dog stille op?! kan man blive sat i gang før tid eller hvordan?? og kan man evt. forlange at blive sat i gang?
jeg håber der er nogle som har prøvet noget lignende og som evt, kan give mig et råd.
jeg skal til jordmor i eftermiddag, og er så nervøs for hvad hun vil sige.
kram Maria uge 37+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

Honningblomst

Hej...

Først vil jeg sige at jeg ikke synes det lyder så stort...3400g så ender hun vel bare på omkring 4 kilo og det er jo ikke stort nu om stunder.
Udover det så skriver du selv det er et skøn, så det er jo ikke til at vide om det passer.
Min søn vejede 4500g i uge 38 og det er vidst pænt stort-smiler
Men tal med din jm og få evt en tid hos en fødselslæge...men de vil nok sige at kroppen har bedst af at gå igang naturligt og det er også min oplevelse..
Og så er ingen fødsler jo ens ikke engang hos den samme person, så din søsters fødsel synes jeg ikke du skal tage ind og bruge som rettesnor for dig..
Jeg er sikker på det hele nok skal gå.
Knus Eva og held og lykke..

Anmeld

26. august 2009

Tut

Du skal ikke tro for meget på de skøn.

Min søn blev skønnet til 4800g og da jeg fødte ham 6 timer senere var han "kun" 4030g.

Så de kan let skyde ½ kg, eller mere forkert.

Men sig da til din jordemoder at du er meget nervøs, og hør om du ikke kan få en vægtscanning, den er mere sikker end hvad jordemoderen selv skønner sig til ved at mærke på maven.

Held og lykke.

Anmeld

26. august 2009

jannie

hej
jeg havde de samme tanker med vores den første. han var osse en sværvægter . men min jordmoder fortalte at der ikke er den store forskel på om det er 3500-3700 eller 3900 gram,  så længe der er plads nok i dit bækken, og hvis du var for smal til at klare det skal du jo nok få det at vide. magnus vejede 4200 og var 55 cm. jeg har jo indtil videre ikke nogen fødsel at sammenligne med, men det gik som det skulle og jeg gik da hverken i stykker her eller der

så tror ikke du skal bekymre dig for meget over det, selv om det måske er lettere sagt end gjort. men ville da bare fortælle at selv om det er en stor baby behøver man ikke at gå i stykker af det...

held og lykke med det

knus jannie 30+3

Anmeld

26. august 2009

mariamiss6

Hvis din baby forventes at blive meget større inden forventet fødsel, kan du risikere at de vil sætte dig igang her lidt før tid, måske når du er 38+0, snak med din jordemoder om det.....

Det er ikke altid sikkert med de vægtscanninger og JM's skønning på vægt af baby, de kan sagtens skyde lidt ved siden af, hvis du nu har rigtig meget fostervand, eller de for følt lidt skævt på barnet.... du skal huske på at selvom det er ved scanning, så er det faktisk kun gætværk hver eneste gang man giver et skøn på vægt.

Det er heller ikke sikkert at du går lige så meget i stykker som din søster, det handler jo om din huds evne til at give sig uden at sprække...

men ja tal med din JM om det hele, så skal det skam nok gå alligevel....

i øvrigt, ved min første fødsel vejede baby kun 2770g og jeg fik 2 sting på 2 meget følsomme steder.... 2. hang jeg fødte vejede baby 3270g og jeg fik kun 1 sting et ret ubetydeligt sted.....

Anmeld

26. august 2009

Honningblomst

Tut skriver:

Du skal ikke tro for meget på de skøn.

Min søn blev skønnet til 4800g og da jeg fødte ham 6 timer senere var han "kun" 4030g.

Så de kan let skyde ½ kg, eller mere forkert.

Men sig da til din jordemoder at du er meget nervøs, og hør om du ikke kan få en vægtscanning, den er mere sikker end hvad jordemoderen selv skønner sig til ved at mærke på maven.

Held og lykke.

Hæhæ..ja, min blev skannet og vægten sagde 3800g dagen efter fødte jeg ham og han vejede 4800g...så ikke engang en skanning kan man bruge til så meget..

Anmeld

26. august 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg vil også sige at de der vægt skøn skal du tage lidt med en gran salt:0)

Dagen før jeg fødte belv Asta skønnet til at veje 3500-3700 gram, men hun vejede nu altså kun 3120 da hun blev født:0)

Jeg ønsker dig alt held og lykke og håber du får en god snak med din jordemoder idag og at alt går glat:0)

Anmeld

26. august 2009

Moldemine

Tak skal i have, jeg håber da at det hele nok skal gå, jeg er bare lidt panisk, over om det var helt vildt stort men efter hvad jeg kan læse i det i har skrevet har jeg vist ikke grund til panik, jeg håber da at jeg kan føde hende normalt, uden at få gener og mén af det. jeg syntes bare at det er vildt at hun så har taget 1kg på de sidste 14 dage!? for der var jeg til graviditetsundersøgelse, og der mente de hun vejede 2400.... jeg syntes bare det er en voldsom vægtstigning... men glæder mig til at hører hvad JM har at sige..

Anmeld

26. august 2009

Kb

Det er hovedet der baner vejen for resten af babyen, når den skal ud.
Og alle babyers hovder har omtrant samme størrelse, uanset om de vejer 3000 g eller 4500 g. Selve fødslen bliver altså ikke mere smertefuld fordi barnet er stort.
Det med at spække har heller ikke noget med barnets størrelse at gøre, men handler om hvor åben du er når du får presseveer (undgå at presse før jordmoderen siger du må - selvom det er svært) Og så er kvinder MEGET forskellige nogle sprækker nemt og andre gør ikke. Det er ikke bevist at det har noget med arv at gøre. BARE ROLIG....

Anmeld

26. august 2009

Honningblomst

Malouis skriver:

Tak skal i have, jeg håber da at det hele nok skal gå, jeg er bare lidt panisk, over om det var helt vildt stort men efter hvad jeg kan læse i det i har skrevet har jeg vist ikke grund til panik, jeg håber da at jeg kan føde hende normalt, uden at få gener og mén af det. jeg syntes bare at det er vildt at hun så har taget 1kg på de sidste 14 dage!? for der var jeg til graviditetsundersøgelse, og der mente de hun vejede 2400.... jeg syntes bare det er en voldsom vægtstigning... men glæder mig til at hører hvad JM har at sige..

Tror som din datter tager på helt normalt...det er bare alle de kloge der ikke er så kloge..smiler
Held og lykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.