Hun har ikke afførring hver dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på næsten 6 måneder. Hun bliver ammet og får 2-3 ske måltider om dagen, det er alt mellem en halv og en hel portion hun spiser og bliver så ammet derefter. 

Jeg har hørt at hun skal have aftørring hver dag efter vi er begyndt på grød/mos, men det har hun ikke, det er nok nærmere hver tredje/fjerde dag hun har det. Da hun kun fik brystmælk var det 1-2 gange om ugen hun havde aftørring. 

Når det kommer er konsistensen fin, hun virker ikke til at have ondt i maven og hun har nemt ved at komme af med det. 

Skal jeg gøre noget? Bør jeg være bekymret? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

BinaMor

det er forkert det du har hørt. nogle ammebørn laver kun stort én gang i ugen. så længe hun ikke har ondt så helt normalt.. nyd de manglede lortebleer

Anmeld

15. december 2014

anynom

Anonym skriver:

Jeg har en datter på næsten 6 måneder. Hun bliver ammet og får 2-3 ske måltider om dagen, det er alt mellem en halv og en hel portion hun spiser og bliver så ammet derefter. 

Jeg har hørt at hun skal have aftørring hver dag efter vi er begyndt på grød/mos, men det har hun ikke, det er nok nærmere hver tredje/fjerde dag hun har det. Da hun kun fik brystmælk var det 1-2 gange om ugen hun havde aftørring. 

Når det kommer er konsistensen fin, hun virker ikke til at have ondt i maven og hun har nemt ved at komme af med det. 

Når konsistensen er fin og hun ellers ikke virker generet, så tror jeg det er ok. Kan du evt prøve at give hende lidt ekstra væske, en ekstra amning eller lignende?  

Anmeld

15. december 2014

anynom

BinaMor skriver:

det er forkert det du har hørt. nogle ammebørn laver kun stort én gang i ugen. så længe hun ikke har ondt så helt normalt.. nyd de manglede lortebleer

Ammebørn må godt have langt i mellem afføringerne, men lige så snart der kommer andet i maven end modermælk - mme, mos, grød etc - så skal de helst have afføring hver dag. 

Anmeld

15. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Tror ikke du skal bekymre  dig. Men spørg evt din sp 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.