Mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

Lise

Hej piger,

Er der nogen af jeres unger der har mareridt? Egentlig kan jeg jo ikke sige at det er det Simon har, men det virker sådan. Han græder mens han sover - lige pludselig...han kan altså have sovet fint, og pludselig begynder han at græde i søvnen. Ikke græde rigtigt, men det lyder faktisk lidt som en hund der drømmer...nej, måske ikke helt... NÅ, men efter han har ligget og pebet lidt i søvnen så vågner han op med SKRIG!!! Han græder og græder og græder...vidt åbne øjne og så bare gråd.. det tager 5-15 minutter at få ham til at falde til ro. Har læst lidt om night terror, men det hverken hver eller hveranden nat (eller om dagen i luren for den sags skyld) at det sker, og er han ikke også lidt for ung til at det skulle være det såkaldte night terror? Har desuden læst at der kunne være mareridt i forbindelse med tigerspring, men det har ikke været i nogen bestemt periode de her mareridt har været der, men de kommer bare en gang imellem, og har kommet i flere måneder faktisk. Indenfor den sidste måned er det sket 2 eller 3 gange. Det er altså ikke noget han er vildt plaget af, men det er da meget ubehageligt når det sker. Jeg er ikke bekymret for ham - vil bare høre jer om der er nogen der oplever det samme?

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

ivfmarie

vi møder "fænomenet" af og til. Jeg tolker det som Maltes måde at bearbejde dagens indtryk på. Det kan jo også være ørene der plager? De perioder hvor mine unger har dumme ører kommer der tit "drømmende hund"-lyde fra børneværelset...
Men det er sgu skummelt når ungen sætter i et skrig som var den ved at dø, og når så man ser til den, sover den fint!?

Marie - der lider af night terror, de hedder Freja og Malte

Anmeld

30. marts 2008

Lise

Men Simon vågner op, skal beroliges og kan først efter 15-30 minutter puttes igen. Han er helt fra den når han har sådan en tur... det sker også at vi hører skrig fra ham mens han sover, men så sover når vi kommer ind som om intet var hændt, men det her er noget andet...

Anmeld

30. marts 2008

Tynen

Hej Lise!

Stakkels Simon - Det lyder da ikke særlig rart!

Har ikke prøvet det samme med Stella - Kun at hun har klynket/Skreget lidt i søvne!
Sponser op fra sofaen og op i soveværelset for at erfare at ungen bare sover lige så sødt som da man efterlod hende første gang!(C)

Håber da du finder ud af hvad det kan være - Har desværre ingen teori om det!

Trine

Anmeld

30. marts 2008

BellaT

Her er der også nogle gange "drømmende hund"-lyde fra tremmesengen og barnevognen. Og nogle gange erstattes lydene af et skrig efterfulgt af en meget vågen og oprevet dreng.:'( Ved ikke hvorfor de små skal plages af mareridt. Som om de ikke har nok at bøvle med om dagen. Altså med alt det nye der sker hele tiden og al den indlæring, mener jeg. Men det er jo den måde vi bearbejder oplevelser og følelser på. Det er jo desværre nødvendigt ellers springer der måske en sikring derinde(?)???? Gulp. Håber da det bliver mindre med tiden. Måske er det bare en periode. Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.