Det der med den ble!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
4 svar
3 synes godt om
15. december 2014

4xGreve

Milo er nu 2 år og 10 måneder. Han sagde for 10 dage siden at han ikke vil hav ble på mere og har sovet 7 dage uden ble. 

Han har haft 1 natte uheld og om dagen har der i gennemsnit været ca. 2 uheld. 

Han vil konsekvens ikke på toilettet og lave bummelum hvilket jeg prøver at forholde mig afslappet til, har tilbudt ham ble og potte i de situationer men det vil han ikke. Hans af. Er nu begyndt at blive hård så roser ham nu bare for det at komme af med noget. Men det der bekymre mig er at han har haft fredag og lørdag uden nogen tis uheld også kommer han for første gangtil at tisse i sengen natten til søndag og startet morgen ud med et uheld og yderlige et mere midt på dagen. 

Natten til idag har dog været uden uheld, vi stod op 04:30 og startet med at gå id at tisse tros det har han allerede haft to uheld og det der undre mig mest er at han ikke er kommet og sagt at han skulle tisse eller har tisset. 

Ved virkelig ikke hvad jeg skal tænke eller mene men tænker nu har han haft ti dage uden ble er det så ikke dumt at give ham den på igen og vil det ikke risiker at føles som et nederlag? 

Hvad tænker i? Er det at bide i det sure æble og tag de uheld der kommer eller er det på med bleen igen? 

Mange hilsner en fortvivlet mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

Kindfed

Det lyder godt nok meget normalt, det der. I klør bare på uden ble og tager uheldene, som de kommer. Det med pøllerne kommer også, når han er klar. Det virker bedst at være helt afslappet som forælder, så kommer det af sig selv på et tidspunkt.

Han er da smadderdygtig allerede 

Anmeld

15. december 2014

BinaMor

syntes det lyder rigtig flot. bare forsæt. hvis du magter vel og mærket(:

Anmeld

15. december 2014

4xGreve

Kindfed skriver:

Det lyder godt nok meget normalt, det der. I klør bare på uden ble og tager uheldene, som de kommer. Det med pøllerne kommer også, når han er klar. Det virker bedst at være helt afslappet som forælder, så kommer det af sig selv på et tidspunkt.

Han er da smadderdygtig allerede 

Wow mange tak.

Er glad for at høre det er meget normalt og at der er håb forude. 

Vi køre på og håber vi snart er over perioden med uheld. 

Var bare bange for at det var for tidligt og at han ikke var klar? 

Vi er dog blevet enige om at begrænse hans væske mængde lidt  da han drikker helt utrolig meget gerne omkring 2 L + om dagen. 

Anmeld

15. december 2014

majba

4xGreve skriver:

Milo er nu 2 år og 10 måneder. Han sagde for 10 dage siden at han ikke vil hav ble på mere og har sovet 7 dage uden ble. 

Han har haft 1 natte uheld og om dagen har der i gennemsnit været ca. 2 uheld. 

Han vil konsekvens ikke på toilettet og lave bummelum hvilket jeg prøver at forholde mig afslappet til, har tilbudt ham ble og potte i de situationer men det vil han ikke. Hans af. Er nu begyndt at blive hård så roser ham nu bare for det at komme af med noget. Men det der bekymre mig er at han har haft fredag og lørdag uden nogen tis uheld også kommer han for første gangtil at tisse i sengen natten til søndag og startet morgen ud med et uheld og yderlige et mere midt på dagen. 

Natten til idag har dog været uden uheld, vi stod op 04:30 og startet med at gå id at tisse tros det har han allerede haft to uheld og det der undre mig mest er at han ikke er kommet og sagt at han skulle tisse eller har tisset. 

Ved virkelig ikke hvad jeg skal tænke eller mene men tænker nu har han haft ti dage uden ble er det så ikke dumt at give ham den på igen og vil det ikke risiker at føles som et nederlag? 

Hvad tænker i? Er det at bide i det sure æble og tag de uheld der kommer eller er det på med bleen igen? 

Mange hilsner en fortvivlet mor. 

Det er meget normalt det svinger med uheld, ingen uheld i lang tid også 2-3 uheld hverdag i en uges tid. Ang afføring, så fortæl ham at han gerne må få ble på når han skal det, men  det skal forgår ude på badeværelset. Senere sige at han enten skal sidde på potten eller på toilettet mef ble på mens han laver det :-) 

mange børn kan ikke lide når lorten flader i toilettet ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.