Håndaftryk i 3D - Afstøbningsmasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. december 2014

Michalala

Jeg vil gerne lave sådan et håndaftryk i 3D af min datters hånd. (Ikke dem man kan sætte i ramme, men dem af hele hånden, som kan stå på en hylde e.l.).

Jeg kan se, at man kan købe noget afstøbningsmasse. De pakker jeg har fundet koster ca. 300 kr. Syntes helt ærligt det er lidt dyrt. Kan jeg lave afstøbningsmasse selv?

Har overvejet om trylledej kan bruges, men tænker at det er svært at få min datters hånd op, uden at trylledejen bliver ødelagt.

Håber nogen herinde kan inspirere mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

JulieE

Jeg lavede et aftryk af mins søns hånd og fod (for 10 år siden... Gulp) i trylledel og så støbte jeg med gios ned i aftrykket bagefter. Det blev super godt. Bare sørg for at trylledejrn er rigtig fast og ikke hænger ved

Anmeld

12. december 2014

Michalala

JulieE skriver:

Jeg lavede et aftryk af mins søns hånd og fod (for 10 år siden... Gulp) i trylledel og så støbte jeg med gios ned i aftrykket bagefter. Det blev super godt. Bare sørg for at trylledejrn er rigtig fast og ikke hænger ved

Okay. Og det kunne godt lykkes? Altså var det sådan et aftryk hvor hele hånden var dækket af trylledej? Det lyder da godt hvis det kan lade sig gøre.

Kan du huske hvordan du fik hånden op igen? For dejen når vel ikke sådan at størkne på 5-10 min.

Anmeld

12. december 2014

JulieE

Michalala skriver:

Okay. Og det kunne godt lykkes? Altså var det sådan et aftryk hvor hele hånden var dækket af trylledej? Det lyder da godt hvis det kan lade sig gøre.

Kan du huske hvordan du fik hånden op igen? For dejen når vel ikke sådan at størkne på 5-10 min.

Nej, det var aftryk, af håndfladen, hvis du forstår... Jeg lavede en firkant og "trykkede" hånden ned i det og så lod jeg det tørre inden jeg støbte gipsen deri

Anmeld

12. december 2014

pernille.23

Jeg købte noget på en tysk hjemmeside, tror også prisen lå deromkring, men der var til en del aftryk, første gang vi lavede dem var da hun var 1/2 år og der var til julegaver til alle bedsterne.. Det kiksede et par gange, da hun ikke var helt med på at holde hånden stille, men det lykkedes og man fik en meget fin bruger vejledning med.. Synes pengene var godt givet ud..

Anmeld

13. december 2014

Michalala

pernille.23 skriver:

Jeg købte noget på en tysk hjemmeside, tror også prisen lå deromkring, men der var til en del aftryk, første gang vi lavede dem var da hun var 1/2 år og der var til julegaver til alle bedsterne.. Det kiksede et par gange, da hun ikke var helt med på at holde hånden stille, men det lykkedes og man fik en meget fin bruger vejledning med.. Synes pengene var godt givet ud..

Tak for svar

Kan du huske hvilken hjemmeside?

Anmeld

13. december 2014

EAF

Michalala skriver:

Jeg vil gerne lave sådan et håndaftryk i 3D af min datters hånd. (Ikke dem man kan sætte i ramme, men dem af hele hånden, som kan stå på en hylde e.l.).

Jeg kan se, at man kan købe noget afstøbningsmasse. De pakker jeg har fundet koster ca. 300 kr. Syntes helt ærligt det er lidt dyrt. Kan jeg lave afstøbningsmasse selv?

Har overvejet om trylledej kan bruges, men tænker at det er svært at få min datters hånd op, uden at trylledejen bliver ødelagt.

Håber nogen herinde kan inspirere mig

Brugte saltdej til min drengs håndaftryk for et par år siden da han var 3, så bagte vi det og det viste sig så at håndaftrykket hævede mens det resterende dej udenom ikke gjorde, så malede vi det og lavede hul i så det kunne hænges på juletræet hos bedsterne  

Anmeld

13. december 2014

pernille.23

Michalala skriver:

Tak for svar

Kan du huske hvilken hjemmeside?

Mener den hedder: 3dhanddesign.de

Anmeld

14. december 2014

TrineMine86

Jeg købte sådan et gips afstøbningssæt i Bilka med ramme og det hele 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.