Kan en 5 måneder baby det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MHB skriver:

Der lyder meget usandsynligt! Måske barnet kan efterligne nogle lyde som lyder som ord men selv de sprogligt hurtigste børn jeg kender har ikke kunne sige noget som 5 måneder gamle babyer! Min søn på 19 måneder siger nærmest stadig ikke noget 

Okay tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

Love Angel

Mor til 4
Troldemommi skriver:

Jeg tror det ikke, men jeg tror på at nogle forældre godt kan lide at pynte på deres børns talenter 

Monica

Haha ja stor sandsyndeligt 

det passer på det par jeg kender som siger det om deres barn

Anmeld

11. december 2014

TNBC

Kommende mor skriver:

hey

ja lige et hurtig spørgsmål.

kan en 5 måneder baby da sige?

far,mor, Hej ???

Der var en video for nogle måneder siddn medn en 2måneder gammel pige, hvor faren blev ved med at sige i love you og tilsidst lød det som om babyen gjorde det. Så i teorien ja, men ikke bare af sig selv. 

Anmeld

11. december 2014

Chevro

Kommende mor skriver:

hey

ja lige et hurtig spørgsmål.

kan en 5 måneder baby da sige?

far,mor, Hej ???

Synes det lyder lige hurtigt nok 

Så tror bare at man som forældre tænker at det er det de siger  men der går ikke længe før de begynder at efterligne lydene.

Min søn er 2 1/2 år idag - og snakker flydende stort set (: Men de vil gerne en hel masse så tidligt de kan 

Anmeld

11. december 2014

Fru Hansen

Jeg har været dagplejer i 10 år og jeg har endnu ikke oplevet et så lille barn sige ord. Det tidligste jeg kender til er omkring  8 mdr. Men når det så er sagt, så oplever jeg stadig at børn er utroligt forskellige og at børn ikke læser bøger eller følger skemaer. Jeg vil ikke afvise at det er sandt hvad forældrene siger.

Som andre skriver er det pågældende barn måske udstyret med en fantastisk evne til at spejle forældrene eller forældrene er gode til at lytte og tolke deres barns signaler/lyde. Eller forældrene er som forældre er flest og er dybt forelskede i deres vidunderlige barn og fremhæver alt der bare lyder lidt af unikhed.

Jeg har efterhånden lært at alt er muligt og at børn er uendeligt forskellige.

Anmeld

11. december 2014

Love Angel

Mor til 4

tak for alle jeres svar 

Anmeld

11. december 2014

Mettefpigen

Hvis barnet siger det, så ved barnet ikk hvad det betyder...

Et barns hjerne er i den alder ikk vidende om hvem forældrene er andet end at de er omsorgspersoner.. Det sker først et par måneder senere 

Anmeld

11. december 2014

A&F

Argh tror ikke lige, men fx når min søn græder (4 måneder ) så lyder det virkelig som om han siger moaaaar , men det er bare lyd . Så mon ikke de mener det mht lyden?

Anmeld

12. december 2014

lineog4

Da min datter var 6 mnd snakkede hun vores øre af med pludren (gør hun stadig som 11 årig). Vi var på ferie i Italien hos familien, og hendes kusine havde sagt det samme ord igen og igen og igen og igen.... Og sørme midt i hendes pludren optrådte det ord - det var skægt, men vi vidste også godt hun ikke anede hvad hun sagde, men at den lyd var kommet med lydspektret.

så nej tror ikke en baby kan lære at sige hej fx uden det er lært som refleks, alla hvor stor er Dina, så stor er Dina og armene ryger over hovedet. Og selv med det synes jeg 5 mnd lyder tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.