(marts) Praxis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Hej tøser

Jeg har lige set Praxis - eller det vil sige jeg så kun det sidste. Men har lige været inde på deres hjemmeside og jeg må sige, at jeg blev noget rystet over, hvor meget, at babymaden får af dumpe-karakter. Vi ved selvfølgelig alle sammen godt, at det er bedst med det hjemmelavede, men alligevel.

http://nyhederne.tv2.dk/sundhed/article.php/id-24574295.html

Kh.
Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

nilletøz

Nu kan vi ikke lige se tv, men har lige været inde og læse indlægget, og må sige jeg er rystet, troede virkelig ikke det stod sådan til..

Min søn får fårdiglavet mos tit, både dem i glas og pulver, men tror da lige jeg selv begynder at lave hans mos.

Tænk at de har fået dumpe- karakter, ikke særlig fedt.

Var slet ikke klar over det..

Når men så blev jeg da lidt kloger på en almenlig kedelig tirsdag..

Kh Nilletøz- som vil ønske hun snart kunne se tv igen

Anmeld

25. august 2009

finkedinke

Jeg så også praxis, men jeg syntes det gør en fejl når de fortæller at det kun tager et par minutter mere at lave maden selv. Det gør det bestemt ikke for mig. Hvis jeg laver grød fra bunden skal den afmåles, blandes og derefter koges i 4-5 min og det der tager rigtig lang tid er at den skal køle af igen, men det syntes jeg ikke at de viste i indslaget.
Ved købe grød kan man bare varme vandet op til de rette temp, blande grøden og så er den spise klar. Det er da væsentlig hurtigere.

Derudover viste de en opskrift på speltgrød og ifølge sundshedsstyrelsens bog om mad til børn er spelt en slags hvede som derfor indeholder gluten, og derfor må de kun få mindre mængder selv om de er over 6 mdr. Måske husker jeg forkert men det nævnte de vist ikke i indslaget.

Her bruger jeg mest hjemmelavet grød, jeg laver gerne itl flere dage af gangen og putter i fryseren. Men når vi er ude eller det skal gå stærkt så har jeg altid pulver og glas på lager.

En helt anden snak er selvfølgelig at jeg er skuffet over producenterne af færdig maden, at de vil være bekendt at have for lave fedtindhold når man ved hvor vigtig fedt er for udviklingen af barnets hjerne og nervebaner.

Anmeld

26. august 2009

Muffinmus

finkedinke skriver:

Jeg så også praxis, men jeg syntes det gør en fejl når de fortæller at det kun tager et par minutter mere at lave maden selv. Det gør det bestemt ikke for mig. Hvis jeg laver grød fra bunden skal den afmåles, blandes og derefter koges i 4-5 min og det der tager rigtig lang tid er at den skal køle af igen, men det syntes jeg ikke at de viste i indslaget.
Ved købe grød kan man bare varme vandet op til de rette temp, blande grøden og så er den spise klar. Det er da væsentlig hurtigere.

Derudover viste de en opskrift på speltgrød og ifølge sundshedsstyrelsens bog om mad til børn er spelt en slags hvede som derfor indeholder gluten, og derfor må de kun få mindre mængder selv om de er over 6 mdr. Måske husker jeg forkert men det nævnte de vist ikke i indslaget.

Her bruger jeg mest hjemmelavet grød, jeg laver gerne itl flere dage af gangen og putter i fryseren. Men når vi er ude eller det skal gå stærkt så har jeg altid pulver og glas på lager.

En helt anden snak er selvfølgelig at jeg er skuffet over producenterne af færdig maden, at de vil være bekendt at have for lave fedtindhold når man ved hvor vigtig fedt er for udviklingen af barnets hjerne og nervebaner.

Lige præcis..for risgrød eller majsgrød man selv laver er ikke et hak bedre ernæringsmæssigt...slet ikke, der er bare mindre sukker..og dog, for tilsætter man en stor mængde mme er der temmeligt meget sukker i det også, bla mælkesukker.
Man skal op til de grovere kornsorter og som du skriver  er det først efter de 6 mdr de må få det og ikke ret meget da deres mave har svært ved at fordøeje det og at for stort indhold ikke er godt for dem...
Så det er lidt pest eller kolera synes jeg.

Anmeld

26. august 2009

louisepigen23

Marcus starter med smagsprøver her på mandag... og havde egentlig købt det der risgrød fra nestle til ham... men det får han ikke alligevel, efter jeg har set programmet igår.... Han skal have hjemmelavet nu...

Anmeld

26. august 2009

Mira0911

ØV - Jeg nåede ikke og se det... Kan man se det på nutv.dk?

Anmeld

26. august 2009

MoarHvidovre

Jeg ved det ikke, men det er da et forsøg værd

Lina skal have majsgrød i dag. Spændende, hvad hun siger til det og om jeg kan finde ud af, at lave det, ha ha ha. Hun sover lige nu.

Anmeld

26. august 2009

Diana...

Ja jeg har godt læst det for lidt siden og derfor laver jeg alt selv os frugt mos. Jeg synes det er så nemt og tager ingen tid at lave. og så det billiger ekstra bonus 

Kram

Anmeld

26. august 2009

Misjelle

Her har vi også lavet det hele selv fra starten . Synes ikke det kræver det store, men er selvfølgelig nødvendigt at man er i nærheden af en kogeplade . Hvad vil i andre gøre når i skal på tur hvor i ikke har mulighed for at kokkerere?

Anmeld

26. august 2009

MoarHvidovre

Jeg vil som udgangspunkt lave det hele selv - det gjorde jeg også til Luka (dog ikke det første grød - det købte jeg som pulver).

Jeg gjorde det med Luka, at jeg lavede grøden lidt tyk og så havde jeg varmt vand med som jeg kunne blande op med grøden - det gjorde, at den blev lidt varm.

Men jeg vil heller ikke udelukke, at jeg i nogen tilfælde vil tage et glas med. Jeg ved godt, at de ikke er sunde - men jeg tror ikke, at skaden er synderlig stor, hvis man gør det et par gange om måneden.

Et lille tip; banan og avokado blandet sammen (mosede) er et STORT hit. Det lyder ikke tiltalende, men det smager faktisk godt. Luka elskede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.