Jeg så også praxis, men jeg syntes det gør en fejl når de fortæller at det kun tager et par minutter mere at lave maden selv. Det gør det bestemt ikke for mig. Hvis jeg laver grød fra bunden skal den afmåles, blandes og derefter koges i 4-5 min og det der tager rigtig lang tid er at den skal køle af igen, men det syntes jeg ikke at de viste i indslaget.
Ved købe grød kan man bare varme vandet op til de rette temp, blande grøden og så er den spise klar. Det er da væsentlig hurtigere.
Derudover viste de en opskrift på speltgrød og ifølge sundshedsstyrelsens bog om mad til børn er spelt en slags hvede som derfor indeholder gluten, og derfor må de kun få mindre mængder selv om de er over 6 mdr. Måske husker jeg forkert men det nævnte de vist ikke i indslaget.
Her bruger jeg mest hjemmelavet grød, jeg laver gerne itl flere dage af gangen og putter i fryseren. Men når vi er ude eller det skal gå stærkt så har jeg altid pulver og glas på lager.
En helt anden snak er selvfølgelig at jeg er skuffet over producenterne af færdig maden, at de vil være bekendt at have for lave fedtindhold når man ved hvor vigtig fedt er for udviklingen af barnets hjerne og nervebaner.
Anmeld