Aflevere jeg mit barn for hurtigt i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
5 svar
1 synes godt om
11. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen..

Jeg har en dreng på 2,8 år. Han går i vuggestue.

Jeg blev pludselig i tvivl om jeg er for ''hurtig'' til at aflevere mit barn om morgenen?

Når vi om morgenen har sat sko og overtøj i gardaroben, lagt sove bamse i kurven, madkassen i køleskabet, spørger jeg altid min søn hvad han har lyst til at lege med, og han siger så noget og bliver så sat ''igang'' med at lege med det han valgte. Jeg bliver lige ''to sekunder'' og sikre mig at der kommer en voksen over til min søn og at han ikke er ked, og så siger vi farvel med kys og kram. Han er stort set altid glad og smiler...

Og så går jeg.

Er dette for hurtigt?

Burde jeg blive i f.eks. 5 minutter mens han er igang med at lege?

Hilsen en der pludselig blev itvivl......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

hesøth

Det er da helt fint...... Din vil da først blive forvirret og utryg, hvis du pludselig bliver hængende over ham ;-)

Anmeld

11. december 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da det lyder til at fungere helt perfekt! Vh stine

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Det er da helt fint...... Din vil da først blive forvirret og utryg, hvis du pludselig bliver hængende over ham ;-)

Okay tak for svar. Jeg blev bare sådan pludselig itvivl

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes da det lyder til at fungere helt perfekt! Vh stine

Tak... Jeg fik bare en følelses der gjorde mig i tvivl idag. Ved ikke helt hvorfor

Anmeld

11. december 2014

Happiness

Jeg gør det på samme måde, og er hele tiden blevet klappet på skuldrene af pædagogerne De synes det er rart at man ikke bliver hængende, da det ofte forvirrer og skaber utrygge rammer for de små. Både ens eget og i stor grad også de andre børn.

Tit og ofte bliver et barn også ked af det, hvis der går for længe inden mor/far går. 

Det virker som om nogle forældre ikke er tilfredse før de får en reaktion fra børnene i form af vink eller skrig... Så er det meget bedre at aflevere hurtigt. Barnet behøver ikke vinke eller andet. De ved jo at mor går, og så længe de ser det, skal de ikke "tvinges" til at vinke eller andet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.