Bog: Så sid dog stille - virklighed beretning(ADHD/damp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.042 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. august 2009

Mor.sander

Jeg er stor fan af bøgerne fra virkelighedens verden!
Da jeg forleden sad og kiggede efter en ny bog til samlingen, fald jeg over denne her : Så sid dog stille. Og hvis man vil have en ide om hvad det vil sige at være forældre til et ADHD/damp barn eller side med følsen af at læse om sit eget barn, kan jeg ikke andet en anbefale den!

Fra bagsiden af bogen:

"Deres søn er en uromager som trænger til psykiatrtisk hjælp" 12 år senere får Alex diagnosen Damp...

At damp ikke bare findes, men faktisk også høre til blandt de hyppigste børnesygdomme, aner Dagmar og Chrstoph Dietz intet om, da de nygifte og lykkelige venter deres første barn.

Da Felix bliver født, er Dagmar og hendes mand overlykkelige.
men snart viser det sig, at Felix er et hyperaktivt barn, som kræver
uafbrudt action - ellers hverken sover eller spiser han,
medmindre begge dele overstårs i rasende fart.

Alle udenforstående forstår ikke, hvad der er galt med Felix
og bliver rasende på ham, når han højlyt protesterer, hvis
han ikke får det , som han vil. derfor udfolder hans forældre al deres kreativitet for at undgå konflikter - sender ham til skolepsykolog, til terapeuter og specialpædagoger. men alle er overbevist om, at det er Felix´ forældre, den er gal med.

En dag læser Dagmar en bog om probelmbørn, der mindre hende om Felix og beslutter sig for at lade ham psykiatisk behandle. det føre endelig til en rigtig diagnose: Damp.

Sid dog stille! er en udsædvandlig ærlig fortælling om, hvordan der at få hverdagen til at hænge sammen med et hyperaktivt barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Stumpen

Jeg har ikke læst den, men den står på hylden og venter -blandt mange andre bøger som gør det samme 

Anmeld

26. august 2009

Mor.sander

Stumpen skriver:

Jeg har ikke læst den, men den står på hylden og venter -blandt mange andre bøger som gør det samme 

Har også bøger der står og samler støv på hylden  men hvis de ikke fanger mig lige med det samme, ja så bliver de sat tilbage og aldrig læst

Anmeld

26. august 2009

4xGreve

Uhh den tror jeg jeg skal læse...!

Anmeld

4. september 2009

heaven

den er klart anbefalelsesværdig, er rigtig god...

Jannie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.