Jeg er stor fan af bøgerne fra virkelighedens verden!
Da jeg forleden sad og kiggede efter en ny bog til samlingen, fald jeg over denne her : Så sid dog stille. Og hvis man vil have en ide om hvad det vil sige at være forældre til et ADHD/damp barn eller side med følsen af at læse om sit eget barn, kan jeg ikke andet en anbefale den!
Fra bagsiden af bogen:
"Deres søn er en uromager som trænger til psykiatrtisk hjælp" 12 år senere får Alex diagnosen Damp...
At damp ikke bare findes, men faktisk også høre til blandt de hyppigste børnesygdomme, aner Dagmar og Chrstoph Dietz intet om, da de nygifte og lykkelige venter deres første barn.
Da Felix bliver født, er Dagmar og hendes mand overlykkelige.
men snart viser det sig, at Felix er et hyperaktivt barn, som kræver
uafbrudt action - ellers hverken sover eller spiser han,
medmindre begge dele overstårs i rasende fart.
Alle udenforstående forstår ikke, hvad der er galt med Felix
og bliver rasende på ham, når han højlyt protesterer, hvis
han ikke får det , som han vil. derfor udfolder hans forældre al deres kreativitet for at undgå konflikter - sender ham til skolepsykolog, til terapeuter og specialpædagoger. men alle er overbevist om, at det er Felix´ forældre, den er gal med.
En dag læser Dagmar en bog om probelmbørn, der mindre hende om Felix og beslutter sig for at lade ham psykiatisk behandle. det føre endelig til en rigtig diagnose: Damp.
Sid dog stille! er en udsædvandlig ærlig fortælling om, hvordan der at få hverdagen til at hænge sammen med et hyperaktivt barn.
Anmeld