Hjælp - pebermyntekarameller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2014

Pikku Myy

Måske er der nogen af jer, der kan hjælpe mig.

Hvis jeg skal lave pebermyntekarameller, hvordan giver jeg dem så pebermyntesmagen? Jeg har forsøgt med sådan en pebermyntearoma til kager og desserter, men min analyse af problemet, er at det fordamper. Er der nogen der har en god idé?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Nystart

Pebermynte Olie kan jeg se folk bruger.. men ved ikke lige hvor det skaffes :-) 

Anmeld

10. december 2014

naj88

Pebermynteolie kan købes i matas, helsekostbutikker og måske på apoteket.  

Anmeld

10. december 2014

GUSO

Lige et spørgsmål puttet man olien i når karamellen er kogt færdig?? Eller skal den koge med?? 

Anmeld

10. december 2014

Pikku Myy

Nystart skriver:

Pebermynte Olie kan jeg se folk bruger.. men ved ikke lige hvor det skaffes :-) 

Ja, det fordamper nok ikke. Tak for hjælpen

Anmeld

10. december 2014

Pikku Myy

naj88 skriver:

Pebermynteolie kan købes i matas, helsekostbutikker og måske på apoteket.  

Og du følger op med hvor jeg kan finde det. Tak skal du have - jeg smutter i matas i morgen

Anmeld

10. december 2014

Pikku Myy

GUSO skriver:

Lige et spørgsmål puttet man olien i når karamellen er kogt færdig?? Eller skal den koge med?? 

Jeg ved det ikke. Jeg tror jeg vil putte det i til sidst. Med mindre der er nogen der anbefaler noget andet nu hvor tråden kommer op igen

Anmeld

10. december 2014

Bshizzle

Jeg vil helt sikkert mene at det skal i til sidst.. Altså når det ikke er så varmt!  

Jeg har for nogle år siden lavet dem, og da puttede jeg det i til sidst 

Nu er det mere bolcher jeg arbejder i  Men da skal smagen osse i til sidst når den er til at røre ved (dog stadig med handsker på ). 

For ellers forsvinder smagen. (Ligesom med permynte-karameller). 

Anmeld

10. december 2014

Pikku Myy

Bshizzle skriver:

Jeg vil helt sikkert mene at det skal i til sidst.. Altså når det ikke er så varmt!  

Jeg har for nogle år siden lavet dem, og da puttede jeg det i til sidst 

Nu er det mere bolcher jeg arbejder i  Men da skal smagen osse i til sidst når den er til at røre ved (dog stadig med handsker på ). 

For ellers forsvinder smagen. (Ligesom med permynte-karameller). 

Jeg mener bare at man, i modsætning til bolscher, helst ikke må røre i karamel når det køler ned fordi der kommer luft i. Så jeg tror det bliver nødt til at komme i mens det er ret varmt.

Det er var ellers den perfekte måde at undgå fordampningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.