Sunsmile skriver:
Kan fødslen gå senere igang hvis barnet ligger skævt?
Har godt nok fået af vide hos jm at barnet har ligget med hovedet nedad men ikke fast de sidste par måneder. Men igår var hun lidt i tvivl om der måske lå en arm over hovedet.
Men har en stærk følelse af at numsen ligger ved ribbenene i venstre side da jeg mærker spark og bevægelse omkring navlen eller lidt under i højre side.
Men har det overhovedet noget at sige om hvornår fødslen går igang eller hvordan fødslen kommer til at forløbe.
Kan baby nå at ligge sig klar under fødslen?
Har selv lige haft sådan en fødsel for nogle uger siden.
Baby lå skævt derinde, rumpen mod venstre og hovedet, arme og ben mod højre.
Det sagde ikke bare vupti med at føde.
Jeg skulle til sidst side på en kæmpe bold og hoppe og skulle stå op og hoppe og sådanne ting., for at få mere gang i veerne og for at forhåbentlig få baby vendt rigtig.
Da der endelig kom godt gang i veerne efter en hel nat og halv dag, var det ved at ende i kejsersnit, fordi baby lå med hånden/armen på en måde så den havde hånden i hovedet, så det var en slags trekant baby lavede med hånden/armen hovedt, så det fyldte meget og skulle føde hovedet.
Jordmoderen kaldte det for en batmand stilling.
Hun måtte jage fire fingre op i mig og hjælpe med at få baby ud.
Jeg var tredje gangs fødende, men fødslen gik på skævt og langsomt, at de troede jeg var første gangs fødende.
Men til sidst lykkedes det og, ud kom baby, og det omtalte kejsersnit nåede vi heldigvis ikke.