Baby ligger skævt? 39+4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.612 visninger
9 svar
9 synes godt om
10. december 2014

Sunsmile

Kan fødslen gå senere igang hvis barnet ligger skævt? 

Har godt nok fået af vide hos jm at barnet har ligget med hovedet nedad men ikke fast de sidste par måneder. Men igår var hun lidt i tvivl om der måske lå en arm over hovedet. 

Men har en stærk følelse af at numsen ligger ved ribbenene i venstre side da jeg mærker  spark og bevægelse omkring navlen eller lidt under i højre side. 

Men har det overhovedet noget at sige om hvornår fødslen går igang eller hvordan fødslen kommer til at forløbe.

Kan baby nå at ligge sig klar under fødslen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Bak

Sunsmile skriver:

Har godt nok fået af vide hos jm at barnet har ligget med hovedet nedad men ikke fast de sidste par måneder. Men igår var hun lidt i tvivl om der måske lå en arm over hovedet. 

Men har en stærk følelse af at numsen ligger ved ribbenene i venstre side da jeg mærker  spark og bevægelse omkring navlen eller lidt under i højre side. 

Men har det overhovedet noget at sige om hvornår fødslen går igang eller hvordan fødslen kommer til at forløbe.

Det har ikke noget at sige i forhold til, hvornår fødslen går igang. Baby kan godt ligge sig fast inden eller under. I øvrigt blev min datter født med højre arm op til hovedet, så det kan man også Jeg gik ikke i stykker selvom hun lå sådan. 

Anmeld

10. december 2014

Sunsmile

Bak skriver:

Det har ikke noget at sige i forhold til, hvornår fødslen går igang. Baby kan godt ligge sig fast inden eller under. I øvrigt blev min datter født med højre arm op til hovedet, så det kan man også Jeg gik ikke i stykker selvom hun lå sådan. 

Dejligt at høre fra en med erfaring

Anmeld

10. december 2014

Bak

Sunsmile skriver:

Dejligt at høre fra en med erfaring

Det var så lidt Held og lykke med fødslen, nu kan der jo ikke være så længe til! Jeg er meget misundelig er kun 27+ nu, så jeg skal vente er godt stykke tid endnu

Anmeld

10. december 2014

EnGodMor

Sunsmile skriver:

Har selv lige haft sådan en fødsel for nogle uger siden. 

Baby lå skævt derinde, rumpen mod venstre og hovedet, arme og ben mod højre. 

Det sagde ikke bare vupti med at føde. 

Jeg skulle til sidst side på en kæmpe bold og hoppe og skulle stå op og hoppe og sådanne ting., for at få mere gang i veerne og for at forhåbentlig få baby vendt rigtig. 

Da der endelig kom godt gang i veerne efter en hel nat og halv dag, var det ved at ende i kejsersnit, fordi baby lå med hånden/armen  på en måde så den havde hånden i hovedet,  så det var en slags trekant baby lavede med hånden/armen hovedt, så det fyldte meget og skulle føde hovedet. 

Jordmoderen kaldte det for en batmand stilling. 

Hun måtte jage fire fingre op i mig og hjælpe med at få baby ud. 

Jeg var tredje gangs fødende, men fødslen gik på skævt og langsomt, at de troede jeg var første gangs fødende. 

Men til sidst lykkedes det og, ud kom baby, og det omtalte kejsersnit nåede vi heldigvis ikke. 

Anmeld

10. december 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Sunsmile skriver:

Både ja og nej. Min fødsels gik igang før tid, men varede 3 døgn med veer før de opdagede det var fordi hans hovede stod skævt. Da det blev opdaget og rette kom han ud hurtigt. 

Men nu ved du din ligger sådan, så kan det jo komme på plads så du ikke skal igennem samme mølle i dagevis :-)

Anmeld

10. december 2014

lineog4

Min den første stod skævt i bækkenet og havde derfor i veer som ikke udvidede i 3 døgn (blev sendt hjem utallige gange for var ikke i fødsel iflg dem, men veerne kom aldrig til at blive stærkere). Da de endelig gav mig ro med morfin og opdagede hvad det var så var fædslen tilgengæld nem og okay hurtig af en førstegang (fra altiv fødsel til hun var ude under 8 timer).

Nummer 2 stod ikke skævt men havde hånden med oppe ved ansigtet - det var en turbi fødsel og fik to knuder nok fordi hun rev lidt på vejen ud.

Anmeld

10. december 2014

Julemusen

Min søn blev født som supermand, med hånd og arm oppe ved hovedet. Det var sværere at presse ham ud da han jo fyldte mere, og veerne gik i stå efter halvanden time med presseveer. Måtte presse ham ud uden veer tilsidst da sygeplejersken og lægen ikke kunne ligge ve drop. Men ingen bristninger, bare en total udmattet mor her 

Sønnen havde dog kradset hul hele vejen ud med neglene og måtte syes overfladisk hele vejen op. Men det er ikke noget jeg mærkede særlig meget til efterfølgende. 

Min søn havde stået fast i 5 uger før han blev født vef naturlig vestart 40+2. Så tror ikke det har haft nogen betydning for starten af fødslen, at han lå skævt med armen oppe.

Anmeld

10. december 2014

Dianabk

Min lille Noah på nu 10 mdr lå også skævt, kom ikke ordenligt ned i mit bækken og han lå også i supermand stilling 

Fra første lille ve til han var ude gik der 13 timer samt han er født 41+1

jeg fik en 4 grads bristning og han blev taget med kop på 3 forsøg da hans hjerte rytme dykkede lidt for meget under pres veerne. 

Jeg røg på operations bordet og blev syet 

Jeg gør gerne det hele igen - og han får da også snart en lille søster  (om 19 uger)

Anmeld

11. december 2014

Sunsmile

Fantastisk at høre disse beretninger. Det er rart at vide at jeg kan sige at det kan være at hun ligger skævt og muligvis har en arm over hovedet når jeg nu ved at baby nok ligger skævt. 

Men av det lyder somom det har været hårdt med veer i så mange timer for nogle af jer før de fandt ud af at baby lå skævt.  Men jeg kan heldigvis høre at i alle er kommet ok godt igennem det.

1000 tak for jeres meget hjælpsomme svar. Glæder mig til at fødslen snart går igang. Ville gerne ha hende ud før jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.