Får tvillinger, tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
8 svar
2 synes godt om
9. december 2014

xStinepigen

Som overskriften siger.. Kom sådan til at tænke på det den anden dag.. Jeg har selv en tvillingebror, og så slog det mig, hvor stor er chancen for tvillinger får tvillinger? Eller er chancen større for vores børnebørn bliver tvillinger?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

De3Guldklumper

xStinepigen skriver:

Som overskriften siger.. Kom sådan til at tænke på det den anden dag.. Jeg har selv en tvillingebror, og så slog det mig, hvor stor er chancen for tvillinger får tvillinger? Eller er chancen større for vores børnebørn bliver tvillinger?  

Har altid fået fortalt at det springer en generation over  

Anmeld

9. december 2014

Babyinjuly

Jeg mener at have hørt, at det springer en generation over  

Anmeld

9. december 2014

TrineMine86

Det er en skrøne at det springer en generation over.. 

Det r dog kun tveæggede tvillinger der er arveligt og kun for kvinder - da det er kvinden der vil udskille 2 æg af gangen i stedet for 1, så ja i realiteten vil du have større chance for tvillinger end ellers, men alder spiller også en stor rolle 

Hilsen en anden tveægget tvilling 

Anmeld

9. december 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
xStinepigen skriver:

Vores nabo er tvilling og hun har også tvilling piger

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

9. december 2014

FruStolpe

9. december 2014

Kløver

xStinepigen skriver:

Det er kun tveæggede der er arveligt, og kun ved kvinderne da det er tendensen til at frigive flere æg eer kan ligge familiært. Enæggede er en mutationsfejl og derfor helt tilfældigt  

Anmeld

9. december 2014

Disa

Som tveægget tvilling har kvinden større chance for selv at få tvillinger. Manden af tveægget tvillinger har ikke indflydelse på at få tvillinger, men hans døtre har mulighed for at få tvillinger da faren har videregivet dem det gen. Derfor siger man at det springer en generation over.

Anmeld

9. december 2014

modesty

Når I er tveæggede er sandsynligheden ikke større.

EDIT: Hov, det er omvendt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.