Hvad laver i med jeres babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
7 svar
2 synes godt om
9. december 2014

Mitlivsommooor

Hvad laver i med jeres babyer i løbet af dagen?

Skriv gerne hvilken alder jeres barn har og hvilke ting/aktiviteter i laver i løbet af dagen.

Synes jeg mangler inspiration,
da jeg er ved at køre træt i sange med fagter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Mettefpigen

Under barsel? 

Under barsel var vi på legepladsen, ude og fodre ænder, gik til babygymnastik, legede forskellige lege og gik lange ture med ham

Anmeld

9. december 2014

Mitlivsommooor

Mettefpigen skriver:

Under barsel? 

Under barsel var vi på legepladsen, ude og fodre ænder, gik til babygymnastik, legede forskellige lege og gik lange ture med ham

Ja under barsel

Synes bare det er begrænset hvad man kan lave med et barn på 5 mdr. og må ærligt indrømme jeg ofte får dårlig samvittighed, fordi han ligger og leger selv.

Anmeld

9. december 2014

Mettefpigen

Mortilsofus skriver:

Ja under barsel

Synes bare det er begrænset hvad man kan lave med et barn på 5 mdr. og må ærligt indrømme jeg ofte får dårlig samvittighed, fordi han ligger og leger selv.

Det kan jeg godt forstå... Men hvis man du "bare" leger med ham så er det jo fint Evt med et spejl så han kan se sig selv

Anmeld

9. december 2014

(august)

Pige på knap 6 mdr spiser morgenmad og hun leger om morgenen mens jeg gør de to store klar derefter leger vi allesammen, synger, danser eller de store skiftes til at gynge hende (har en indendørs babygynge). Så hun med til at aflevere og falder i søvn på vejen hjem. (vågen ca 3timer)

Når hun står op igen bliver hun skiftet og leger lidt på puslebordet inden jeg laver grød til hende. Derefter leger hun lidt selv, så sidder jeg sammen med hende så hun øver i at sidde selv i at ligge i kravle stilling osv. En dag om ugen får hun babymassage, en dag er vi til mødregruppe hvor hun jo så "leger" med de andre. Ellers øver jeg hende i at trille, læse bøger, synge og ellers er hun med i hverdagen f.eks ligger hun under vasketøjet når jeg hænger det op. Ammet inden hun skal putte igen(Vågen ca 2-3timer)

så bliver de store hentet mens hun sover og når hun står op er der gratis underholdning indtil farmand kommer hjem og mens jeg laver mad. Så spises der,  leger lidt, nattøj på, se tv med de store ca 15-20min. De to store puttes og hun bliver ammet af for natten og puttet. 

Anmeld

9. december 2014

Mitlivsommooor

Mettefpigen skriver:

Det kan jeg godt forstå... Men hvis man du "bare" leger med ham så er det jo fint Evt med et spejl så han kan se sig selv

Jo jeg leger selvfølgelig også med ham og vi har også brugt spejlet, hvilket han synes var rigtig sjovt.

Synes bare han er meget vågn i forhold til andre jeg snakker med og derfor har jeg svært på at blive ved med finde på aktiviteter vi kan lave.

Anmeld

9. december 2014

Mettefpigen

Mortilsofus skriver:

Jo jeg leger selvfølgelig også med ham og vi har også brugt spejlet, hvilket han synes var rigtig sjovt.

Synes bare han er meget vågn i forhold til andre jeg snakker med og derfor har jeg svært på at blive ved med finde på aktiviteter vi kan lave.

Min søn sov mellem 6-8 timer i døgnet så han var meget vågen... Og meget af det man laver med dem er det samme.. Men man skal jo heller ikk lave for meget forskelligt med dem i den alder for det kan de ikk tåle... 

Anmeld

9. december 2014

Snoopy77

Jeg kan godt huske det var lidt svært at finde på aktiviteter  

I min kommune (Kbh) er der legestue to gange om ugen i det lokale kulturhus (gratis) og der er ofte aktiviteter i kirkerne rundt omkring (intet religiøst over det). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.