erfaringer med lille hovedomfang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.715 visninger
6 svar
1 synes godt om
9. december 2014

tweety2060

Jeg har en 4 mdr dreng som har alt for lille hovedomfang.  Det er ikke inde for kurven. .. og knækker nedad nu. Derudover er den lille bløde plet næsten helt lukket. .... skal ses af speciallæger men først i januar. ...

Nogen der har erfaring med det?  Synes det er lang tid at vente især fordi det er påtalt allerede for 2 mdr siden. ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

l.kjoeller

Mine bonus niecer (tvillinger ) har craniosynostosis tror jeg det hedder. Der vokser fontanellen sammen for hurtigt eller i deres  tilfælde  var den helt  væk. Dered kranie blev bådformet men de er opereret  med succes to gange  nu. Kan det være det de mistænkte?  

Anmeld

9. december 2014

tweety2060

l.kjoeller skriver:

Mine bonus niecer (tvillinger ) har craniosynostosis tror jeg det hedder. Der vokser fontanellen sammen for hurtigt eller i deres  tilfælde  var den helt  væk. Dered kranie blev bådformet men de er opereret  med succes to gange  nu. Kan det være det de mistænkte?  

Muligvis. ... de nævnte ikk nogle sygdom som sådanne synes bare det er lang ventetid når der potentielt kan være nogen galt. ...

Men dejligt at høre det har været med succes.  Hvordan og hvordan fandt man ud af det? 

Anmeld

9. december 2014

l.kjoeller

tweety2060 skriver:

Muligvis. ... de nævnte ikk nogle sygdom som sådanne synes bare det er lang ventetid når der potentielt kan være nogen galt. ...

Men dejligt at høre det har været med succes.  Hvordan og hvordan fandt man ud af det? 

Undersøgelser ved scanning og bodprøver. Er en gen fejl. De har det godt men det er noget  voldsomt  at komme  igennem.  Vil helst  ikke skræmme dig for meget  hvis ikke det har noget på sig.  Deres hjerner voksede men der var ikke plads da kraniet var lukket . Det opperede man for af to omgange  indtil videre. Men hans hoved er for lille jo ikke ? Den bløde plet skal jo lige så stille lukke sig men ikke helt. Så tænker måske ikke helt det lyder ens ? Håber det bedste. 

Anmeld

10. december 2014

tweety2060

Lige nu er det mere skræmmende at ikk vide noget. ... 

Jeg ved kp bare at hjernen skal have plads til at vokse. .. ellers sker der skade. ...

Altså både lille hoved og næsten lukket fontanellen. .

Anmeld

10. december 2014

l.kjoeller

Der findes mange sygdomme  relateret til hovedstørrelse og ikke alle farlige. Men som sagt det tog  jo måneder  før de blev opereret da man opdagede det og er i en alder af 4 helt normale i udviklingen. Så man kan så meget. Vend tilbage til mig når du ved mere. Hvis det er samme lidelse kan det måske hjælpe at være i kontakt  med nogen  der er på den anden side. 

Anmeld

10. december 2014

Disarobi

Min søns hovedomfang voksede ikke som det skulle ifølge kurven, og både sundhedsplejersken og lægen havde svært ved at mærke hans fontanelle. Vi blev derfor henvist til børneafdelingen hvor han blev grundigt undersøgt og fik røntgenfotograferet hans hoved, og der var intet i vejen.... 

Så det behøver ikke betyde noget, men man er hurtigtl hele følelsesregisteret igennem. Kan godt huske det!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.