SU som forsørger og hjemmeboende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste, søn og jeg står i den situation at vi skal flytte her i januar. Vi har fået 3 afslag på lejligheder, og synes vi efterhånden har travlt med at finde noget... 

Min mor har sagt at vi kan bo hos hende, indtil vi finder noget selv.. Hun bor i et stort hus så vi kan sagtens være der, men jeg vil så kun få hjemmeboende SU, og hvad er satsen på det når man samtidig er forsørger?? 

Håber I kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Spørg en su-vejleder umiddelbart  vil jeg tro du først og fremmest er forsørger og det dermed er underordnet at du bor hjemme. Men er ikke sikker  

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Spørg en su-vejleder umiddelbart  vil jeg tro du først og fremmest er forsørger og det dermed er underordnet at du bor hjemme. Men er ikke sikker  

Ja jeg må snakke med su-vejlederen tror jeg.  Inde på SU.dk står der hjemmeboende er på 2.544 kr når man er 20 år eller over. Det er jo ikke mange penge..

Anmeld

9. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja jeg må snakke med su-vejlederen tror jeg.  Inde på SU.dk står der hjemmeboende er på 2.544 kr når man er 20 år eller over. Det er jo ikke mange penge..

Nej, men mon ikke det faktum at man har børn at forsørge vægter højere? 

Anmeld

9. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Satsen œndrer sig ikke fra den almindelige sats når du bliver forsørger, medmindre din kæreste også er på su. Det er uanset om du er hjemme- eller udeboende. 

Og du ville blive sat som hjemmeboende, men med højeste sats. 

Anmeld

9. december 2014

Nystart

Du vil få så en ikke forsørger der er hjemmeboende....

De tager ikke højde for at du er forsøger hvis du bor hjemme..... Lige som hvis du var samboende med en der ikke er på su og du er forsøger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.