Hvor syge må de være i dp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

Kaufie

Ja.... William har åbenbart fanget et eller andet - han snotter lidt -hoster af og til lidt slim løs - nyser en gang eller to i timen og var lidt pylret i nat - målte hans temp til 37,9, men her til morgen er den nede på 37,4, så det er jo ingenting. Han skifter mellem at være rimelig frisk og frejdig og så lidt pylret og hængeabe. Men..... han skal jo i dagpleje i morgen - sidste indkøringsdag inden vi starter for alvor tirsdag - så mit spørgsmål er (specielt til jer, der selv er dp'ere) hvor syge må de være og så alligevel komme i dp? Skal jeg aflevere ham og så lade det være op til dp om hun vil have ham? Eiiijh, jeg havde bare håbet jeg kunne nå at være på job et par dage før han skulle til at bekæmpe de nye baciller...... Mette, med drengen på skødet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

ivfmarie

Ved feber eller øjenbetændelse (uden behandling) skal de blive hjemme.
Det er simpelthen uladesiggøreligt at lade barnet blive hjemme ved snot, nys og host - med mindre du har en "privat" pasningsordning?
Jeg har nogengange sendt Freja afsted selvom jeg har været lidt i tvivl, og det gør jeg så med beskeden til dp: du ringer ved det mindste!! Men sjovt nok liver ungen altid op og bliver frisk og glad når hun begynder at lege...
Måske er jeg hård? Men jeg kan ikke bare blive hjemme og passe barn "i tide og utide", og så længe min dp er enig, og jeg ved at hun ringer hvis børnene bliver utilpasse, tja, så ryger de altså afsted...

Marie - ond mor?

Anmeld

30. marts 2008

Kaufie

Hej MArie Ja, det var også det jeg selv tænkte - altså ikke at du er en ond mor :D - men at de små bliver nødt til at komme afsted selvom der hænger lidt snot.... Det var også ligeså meget dp'ens "politik" jeg tænkte på - om hvor meget sygdom de kan tillade sig at tage ind og udsætte de andre børn for.... Men ja, hvis ikke det bliver værre med WIlbassen, så ryger han afsted - så må hun jo ringe efter mig, hvis hun synes han er for syg. Mette

Anmeld

30. marts 2008

ka li ja

ja jeg vil nok også sige ved feber eller øjenbetændelse eller skoldkoppe udbrud.
ikke engang grøn snot(da snot kun smitter når det er klart)
så afsted med ham. medmindre temp lige stiger inden i morgen.
jeg plejer som marie også skriver, at be dp eller bh ringe hvis der blir noget.men er heldigvis kun blevet ringet op en gang på 2 år.

karina - i hvert fald ikke en ond mor!

Anmeld

30. marts 2008

Loggidut

ivfmarie skriver:

Ved feber eller øjenbetændelse (uden behandling) skal de blive hjemme.
Det er simpelthen uladesiggøreligt at lade barnet blive hjemme ved snot, nys og host - med mindre du har en "privat" pasningsordning?
Jeg har nogengange sendt Freja afsted selvom jeg har været lidt i tvivl, og det gør jeg så med beskeden til dp: du ringer ved det mindste!! Men sjovt nok liver ungen altid op og bliver frisk og glad når hun begynder at lege...
Måske er jeg hård? Men jeg kan ikke bare blive hjemme og passe barn "i tide og utide", og så længe min dp er enig, og jeg ved at hun ringer hvis børnene bliver utilpasse, tja, så ryger de altså afsted...

Marie - ond mor?

du har ret, man kunne ikke lave andet end at tage fri konstant hvis man skulle blive hjemme når de var snottet...og som du siger, så liver de tit op igen når de er afsted.
jeg tror også tit at man føler sig mere pyldret om morgenen når man står der med ungerne, der er koldt uden for, og de er lige kommet ud af den varme dyne...altså, man har mest lyst til bare at hygge om dem, især når de har feber...så jeg kender godt problematikken, men havde da sørme glemt den igen.
jeg er nu ret glad for jeg har ca 1½ månede til at få tif kørt på plads inden jeg skal starte...og derefter (hvis michael ikke er kommet i job) må han tage over og køre hende ind, og så er det jo op til ham at vurdere hvordan hun har det...lol...sådan er det bare sat sammen...og jeg tror nu det er sundt nok for både far og datter...nå pladder og plidder...vil bare sige...afsted med ham, og så tag fri hvis det bliver nødvendigt!

Anmeld

30. marts 2008

Kaufie

Loggidut skriver:

vil bare sige...afsted med ham, og så tag fri hvis det bliver nødvendigt!

Ja....det vil jeg også gøre - men det er bare lige det der med, at det er første dag på jobbet. Og nok skal jeg tilbage til samme arbejdsplads som før - men det er jo alligevel på en måde min første dag....

Nå, men nu ser vi imorgen tidlig - han har 38,0 lige nu og er lige blevet puttet. Han spiste nu fint nok og drikker en masse, kan også stadig lege og smile lidt ind imellem lidt pylleri.....

Tak for jeres svar

Mette, der må sove med krydsede fingre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.