SU og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. december 2014

Odensern

Jeg er lidt forvirret.. Mig og min kæreste prøver at blive gravide og jeg skal til at læse på uddannelse . Jeg har intet fast arbejde men har i de sidste 2,5 år arbejdet som social og sundhedshjælper afløser på det samme plejehjem. Dette fortsætter jeg med når jeg skal begynde at studere. Men kan jeg få barselsdag penge hvis jeg opfylder time antallet når jeg er afløser? Altså jeg er ikke garanteret nogle timer men der er så mange timer jeg vil have. Så hvis jeg opfylder kravet om timerne til at få barselsdagpenge, er der så nogle der ved om jeg kan få det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Odensern skriver:

Jeg er lidt forvirret.. Mig og min kæreste prøver at blive gravide og jeg skal til at læse på uddannelse . Jeg har intet fast arbejde men har i de sidste 2,5 år arbejdet som social og sundhedshjælper afløser på det samme plejehjem. Dette fortsætter jeg med når jeg skal begynde at studere. Men kan jeg få barselsdag penge hvis jeg opfylder time antallet når jeg er afløser? Altså jeg er ikke garanteret nogle timer men der er så mange timer jeg vil have. Så hvis jeg opfylder kravet om timerne til at få barselsdagpenge, er der så nogle der ved om jeg kan få det?  

Ja. Du skal være tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i 13 uger før barselsorlovens start og skal her have haft mindst 120 timer.

Anmeld

8. december 2014

Odensern

Ja det vil sige at jeg skal have mindst en vagt hver uge? At der ikke må gå en uge hvor jeg ikke arbejder, er det korrekt? �� men mente også at jeg godt kunne få det som afløser hvis jeg opfylder kravene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.