Lidt over 6 måneder og sidder ikke selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
10 svar
4 synes godt om
8. december 2014

SRP

Min søn på 6 måneder sidder ikke selv uden støtte på f.eks. gulvet. Han falder forover og til siden, fordi balancen selvfølgelig ikke er der helt endnu. Vores datter sad selv, da hun var fem måneder gammel. Er det normalt der går lidt længere tid? Synes de fleste bøger og sider siger omkring 6 måneder. Ved godt det er individuelt, men hvad er jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Anna2706

SRP skriver:

Min søn på 6 måneder sidder ikke selv uden støtte på f.eks. gulvet. Han falder forover og til siden, fordi balancen selvfølgelig ikke er der helt endnu. Vores datter sad selv, da hun var fem måneder gammel. Er det normalt der går lidt længere tid? Synes de fleste bøger og sider siger omkring 6 måneder. Ved godt det er individuelt, men hvad er jeres erfaring?

Det er meget individuelt hvornår børn sidder selv  Min søn kunne sidde helt selv da han var 7 måneder 

Anmeld

8. december 2014

sne190810

Jeg har en fætter som jeg er vokset op med, og han er et år ældre end mig.

Men folk har ALTID troet at det var mig som var et år ældre. Min fætter var langsom til aaaaalt .. Mener først han sad da han var omkring 7-8 måneder  Han var også langsom til at gå, snakke og ja alt. (Undtagen at spise, på det punkt har han altid bare skovlet ind) Som om han lige havde timet sin udvikling til at komme et par måneder efter os andre. 

Han har bare altid været virkelig langsom til alting - selv den dag idag er han langsom......... og det er ikke lyv! Der er og har aldrig været noget galt med ham, han tager bare det hele i sit helt eget tempo. 

Vi er idag begge hhv. 25 og 26 år.  

Anmeld

8. december 2014

Lukas&Liam<3

Mine drenge har først siddet da de var 8-9 måneder. De har først kunne sidde da de selv kunne sætte sig. Hvis jeg har sat dem væltede de også bare

Anmeld

8. december 2014

AnneBJ

Min dreng var 8 mdr før han sad. Han blev altid lagt, helst på maven, og sad kun i fx skråstol og lign hvis han skulle spise. Jeg tror på det er bedst for deres ryg at de selv "opsøger" den siddende stilling når de er klar til det.

Husk at børn er forskellige 

Anmeld

8. december 2014

FruStolpe

De skal slet ikke op og sidde før de selv kan sætte sig op i siddende stilling. 

Min pige på 6½ måned er ikke i nærheden af at sidde. Hun sidder lidt på skødet, men slet slet ikke selv... 

Anmeld

8. december 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Begge mine børn sad først selv, da de var 8 måneder gamle.

Det er helt normalt. Din datter har bare være virkelig hurtig. 

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det bedste og mest naturlige er at lade dem lære det selv. Så ikke sætte dem op med mindre det er på skødet min søn lærte det først som 8mdr ca, samtidig med han lærte at kravle han gik da han var 12mdr. 

Anmeld

8. december 2014

modesty

Helt normalt. Det er nærmere 7-8 mdr. der er det normale.

Man siger at de skal kunne sætte sig selv i siddestilling og det kan de først når de kan kravle. Du skal ikke sætte dem/pude dem op.

Anmeld

8. december 2014

l.kjoeller

Men datter sad ikke selv der. Hun kravlede i stedet. Rent  motorisk er det kun godt da han så vil bevæge sig i stedet for at være stillesiddende.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.